Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web -app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie vereist momenteel toegang tot de site met behulp van de ingebouwde safari-browser.
Originally posted by Hulk
eerste keer dat je te horen krijgt dat huidtype iets te maken heeft met je spieren? mmmm..
dan moet je nog veel leren.. en dan. dan zal je wel groeien..
Klinkt op zich logisch, maar hoe verklaart dat dat ik sommige van die 'mannelijke' kenmerken wel heb, en andere niet? Ik heb met mijn 26 veel minder acné dan in de puberteit, maar weg is het zeker niet, heb het in sommige delen van mijn cyclus vooral nogal op mijn schouders en rug, ik ben al bang dat mensen denken dat ik AS spuitOriginally posted by admin
Testosterone zet om in andere hormonen die dan weer een werking hebben op de huid, meestal androgenen.
Zo kan je meer acne krijgen, lichaamsbeharing, een dikkere , stevigere en vettere huid,...
Vrouwen hebben bijna geen androgenen omzetting en hebben dus niet die hormonale uitwerking op hun huid waardoor die zacht, soepel en onbehaard blijft.
Daarom dat jonge vrouwen in de pubertijd door even de testosterone stijging wel last krijgen van vettige huid, beharing op bepaalde plaatsen, acne etc.
Sommige mannen hebben een zachtere, onbehaarde huid en hebben dus ook minder de mannelijke kenmerken als spiergroei doordat testosterone ook daarvoor verantwoordelijk is..
Ja, en volgens mij klopt het ook wel wat iemand hier zei, dat sommigen een huid hebben die gevoeliger is voor test dan anderen. Want ook al heb ik in mijn puberteit best wel veel puistjes gehad, ik had natuurlijk nog steeds veel minder test dan jongens met weinig of geen acne.Originally posted by admin
Dat kan wijzen op een iets andere ratio van oestro/test, acne krijg je trouwens vooral door schommelingen in de coïtushormonen, las ik onlangs ergens.