XXL Nutrition

Paar simpele vraagjes voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kymbox

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
98
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen, Ik ben nigel en ben 1,78m en weg 82 kilo met een vet percentage van 18%. Verder ben ik 19 jaar. De informatie op mijn profiel klopt niet helemaal, is van tijdje terug. Ik wil gaan cutten naar de 9/10% om vervolgens te gaan clean bulken. Maar nu ben ik dus bezig met de cut. Ik ga gewoon naar mijn behoefte eten en elke keer als ik sport 500 kcal eraf sporten. Heb gelezen dat dit zorgt voor zo min mogelijk spierverlies en dat wil ik natuurlijk graag.

Mijn caloriebehoefte is: 2602 (op basis van my fitnes pall app). Daarbij heb ik gekozen voor een 50/30/20 schema. 50% koolh, 30% eiwitten en 20% vetten. Mijn voedingsschema lukt prima, kom goed uit met mijn behoeftes. Ik maak elke dag voor de de dag erna een nieuw schema. Zo zorg ik ervoor dat ik geen dag hetzelfde eet en er genoeg voldoende variatie is. ik heb alleen nog een paar vraagjes hopelijk kunnen jullie dezen beantwoorden:

1. Is de 50/30/20 verdeling goed om te cutten? Ik fitness nu weer sinds twee weken en als ik het om reken kom ik aan 195 cal. eiwitten per dag. Dat is ruim meer dan 2 gr/ kilo lichaamsgewicht, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Weet dat t slecht kan zijn voor je nieren etc, maar in principe maakt t dus qua cutten niet uit. Het is niet zo dat je progressie minder wordt. Mijn vraag is dus is die 50/30/20 een goede keus om te cutten?

2. Ik eet om 12/3/6 uur warm. (pasta/rijst/aardapellen met vlees en groente). in de avond meestal kwark/yoghurt/nootjes etc.. en in de morgen brinta/brood/havermouth met een eiwitshakes en 2 scopes. Is hier iets mis mee? Ik zorg er uiteraard voor dat elke maaltijd netjes verdeeld is.

3. Ik eet 400 gr vlees per dag. Wel 2 verschillende. Dus bv 200 gr kip en 200 gr koolvis. Is dit een probleem? Ik zorg er uiteraard voor dat al aan ,ijn behoeftes worden gedaan en dat deze niet worden overschreden. Zolang het in mijn behieftes past is het in principe geen probleem dat ik zoveel vlees eet he?

4. Ik bak alles de avond ervoor. Dit gebeurd met een kleine hoeveelheid olijfolie. Moet ik deze olijfolie dan bij mijn caloriebehoefte erbij rekenen? of is dat puur voor t bakken alleen?

Ik ben helaas niet zoals de rest en kan niet alles direct opwarmen in de magnetron en direct erna eten( heb geprobeerd verstand op 0 te zetten maar moet op een gegeven moment meer kokhalzen dan eten...). Ik moet helaas de avond ervoor steeds even bakken, moet er toch wat smaak in hebben. Kost veel tijd, maar dat heb ik ervoor over:) Over bovenstaande vragen twijfel ik dus een beetje. Hopelijk kunnen jullie hier iets meer duidelijk over geven.
 
1. zou me niet zo blindstaren op verdeling, aantal eiwitten zit je prima. Ik zou alleen (persoonlijk) iets meer vetten eten en iets minder carbs.
2. Je mag hele dag warm of hele dag koud eten, zal niet veel verschil zijn uiteindelijk, wat jij maar lekker vindt.
3. Helemaal geen probleem.
4. Je mag het erbij rekenen, zal wel 50-80Kcal zijn, denk ik.
Zou wel je behoefte aanpassen naarmate je afvalt, lijkt me logisch.
 
Oke en dan nog een klein vraagje:

Moet ik op de dagen dat ik NIET train 500kcal onder mijn behoefte ten? Of gewoon naar behoefte? Als ik niet sport dan sport ik uiteraard ook geen 500kcal eraf, dus dan maak ik ook geen tekort die dagen.
 
Oke en dan nog een klein vraagje:

Moet ik op de dagen dat ik NIET train 500kcal onder mijn behoefte ten? Of gewoon naar behoefte? Als ik niet sport dan sport ik uiteraard ook geen 500kcal eraf, dus dan maak ik ook geen tekort die dagen.

Het makkelijkst is om gewoon elke dag 500kcal onder behoefte te eten, uiteindelijk draait het natuurlijk niet om je voeding per dag maar het totaal over een langere tijd.
 
Het makkelijkst is om gewoon elke dag 500kcal onder behoefte te eten, uiteindelijk draait het natuurlijk niet om je voeding per dag maar het totaal over een langere tijd.

Bedoel je nu dat ik ook op de dagen dat IK WEL GA fitnessen ook 500kcal onder behoefte moet eten en dan geen cardio hoef te doen? Ik weet idd dat dat ook kan, maar dan verlies ik toch meer spiermassa als dat ik 500kcal van mijn behoefte af sport?
 
Als het goed is heb je je benodigde aantal kcals berekend inclusief je dagelijkse activiteiten, waar je training dus ook onder valt. Of je die 500 kcals onder behoefte nu door minder te eten krijgt of door cardio te doen maakt niet zoveel uit. Maar als je dus 500 kcals minder eet en je doet daarbij ook nog cardio dan kom je dus op 500 + x kcals cardio = 500+x onder je behoefte.
 
als je 500 kcal onder je behoefte gaat zitten en daarboven op nog extra cardio gaat doen stort je echt in meer dan 500 kcal onder je behoefte val je wel snel af maar gaat ook ten koste van spiermassa en je gaat je echt bagger voelen totaal geen energie en is niet echt lang vol te houden als je dit doet 2 weken voor wedstrijd om nog laatste vetten kwijt te raken kan het maar voor afvallen op lang termijn zou ik 500 kcal in de min als max houden om het een beetje dragelijk te houden
 
Back
Naar boven