MuscleMeat

Paar vraagjes

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1983-

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2004
Berichten
513
Waardering
0
Heb eigenlijk 2 vragen.

1) Kunnen eiwitten ook pukkels veroorzaken?? Ben nu namelijk een paar weken begonnen met echt serieus op mijn voeding te letten (veel magere kwark, tonijn, brinta, kip) en dacht misschien dat het daar aanligt.

2) Wij hebben thuis Toastjes bij de Aldi weg (Melba Toast, Mini biscottes, naturel) en ik was es nieuwsgierig wat er allemaal inzat. Het volgende stond op de verpakking:

Gemiddelde voedingswaarde per 100 gram:

Energie 1693 KJ/ 399 Kcal
Eiwit 12,8 gram
Koolhydraten 80,5 gram
Vet 2,9 gram

Betekend dit dat er 12,8 % eiwitten erin zitten??? Is dat niet wat veel?
Just asking

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
LammeTak zei:
das niet veel :D

Niet veel ??
Volgens de lijst op deze site zit er in magere kwark
kwark ( mager ) 100 gr 64 13.0 3.0 0.0

Zon groot verschil is dat niet of zit ik nu helemaal verkeerd ??
 
Per 100 gram dus 12,8 gram eiwit... eet je 200 gram van dat spul dan krijg je 25,6 gram eiwit. Maar tegelijkertijd natuurlijk ook 161 gram koolhydraten en 5,8 gram vet. Niet verstandig lijkt me, ik denk niet dat de koolhydraten 'goede' zijn :cool:
 
bovendien weegt die zooi niks...dus ben je lang aant vreten voordat je die 100 gram binnen hebt. En het zijn plantaardige eiiwitten, en die zijn over het algemeen wat minder nuttig...d8 ik zo...
 
TrickyTatsu zei:
Per 100 gram dus 12,8 gram eiwit... eet je 200 gram van dat spul dan krijg je 25,6 gram eiwit. Maar tegelijkertijd natuurlijk ook 161 gram koolhydraten en 5,8 gram vet. Niet verstandig lijkt me, ik denk niet dat de koolhydraten 'goede' zijn :cool:

zo is het.
zeker niet goed om in grote hoeveelheden te eten, kan je weinig mee aanvangen
kwark wordt gebruikt net omdat er zo weinig koolhydraten en vetten inzitten,
dát is de reden waarom iedereen kwark wegvreet
een vergelijking, je kan evengoed hamburgers gaan eten, zitten ook veel (en zelfs bruikbare) eiwitten in maar dat bulkt natuurlijk uit van de slechte vetten..eigenlijk is dat net hetzelfde.
 
qiniz zei:
Niet veel ??
Volgens de lijst op deze site zit er in magere kwark
kwark ( mager ) 100 gr 64 13.0 3.0 0.0

Zon groot verschil is dat niet of zit ik nu helemaal verkeerd ??

:study:

dat is niet echt 13%... 13gr. eiwit en 3 gr. kh = 26 gr.
de rest van de 100 gr. is water.

het is dus geen 13% maar eerder 81.3%

maargoed, zo zou ík het bekijken
 
belikewater zei:
:study:

dat is niet echt 13%... 13gr. eiwit en 3 gr. kh = 26 gr.
de rest van de 100 gr. is water.

het is dus geen 13% maar eerder 81.3%

maargoed, zo zou ík het bekijken


:scratch:
 
qiniz zei:
Heb eigenlijk 2 vragen.

1) Kunnen eiwitten ook pukkels veroorzaken?? Ben nu namelijk een paar weken begonnen met echt serieus op mijn voeding te letten (veel magere kwark, tonijn, brinta, kip) en dacht misschien dat het daar aanligt.
Dat hoeft niet persé aan de eiwitten te liggen. Veel mensen krijgen ook vaak last van allergische reacties bij een verhoogde inname van zuivelproducten. Ik denk eerder dat melk kaas en kwark de boosdoeners zijn.

2) Wij hebben thuis Toastjes bij de Aldi weg (Melba Toast, Mini biscottes, naturel) en ik was es nieuwsgierig wat er allemaal inzat. Het volgende stond op de verpakking:

Gemiddelde voedingswaarde per 100 gram:

Energie 1693 KJ/ 399 Kcal
Eiwit 12,8 gram
Koolhydraten 80,5 gram
Vet 2,9 gram

Betekend dit dat er 12,8 % eiwitten erin zitten??? Is dat niet wat veel?
Just asking

Alvast bedankt
12.8 gram eiwit is niet zoveel, probeer maar eens 100 gram aan toastjes op te eten, dat spul weegt bijna niks.
 
Back
Naar boven