MuscleMeat

Paar vraagjes

Bezoekers in dit topic

Legiyo

Cool Novice
Lid geworden
13 feb 2016
Berichten
165
Waardering
14
Lengte
1m83
Massa
62kg
Vetpercentage
10%
Hallo mensen ik zit met een paar vragen;

1. welk gewicht kan je het beste serieus nemen qua weging als je de dag ervoor of de dagen ervoor redelijk veel zout/suiker hebt gegeten ? de ene dag ben ik zo een halve kilo tot wel 2 kilo zwaarder.

2. stel je onderhoud is 2800 cal. maar je doet 500 aan cardio word dan je onderhoud voor die dag dan 3300? of werkt dat niet zo?

Groeten Legiyo
 
Hallo mensen ik zit met een paar vragen;

1. welk gewicht kan je het beste serieus nemen qua weging als je de dag ervoor of de dagen ervoor redelijk veel zout/suiker hebt gegeten ? de ene dag ben ik zo een halve kilo tot wel 2 kilo zwaarder.

2. stel je onderhoud is 2800 cal. maar je doet 500 aan cardio word dan je onderhoud voor die dag dan 3300? of werkt dat niet zo?

Groeten Legiyo

1. Geen van beide. Mediaan van je metingen is het meest accuraat. Weeg jezelf 7 dagen achter elkaar en het gemiddelde gewicht is je gewicht. .
Maar verder; Wat boeit het. Je lichaamsgewicht schommelt altijd a.d.h.v. maaginhoud etc.
Als je bulkt of cut gaat het om de verschillen op lange termijn, niet van dag tot dag.

2. Dat klopt.
 
1. Geen van beide. Mediaan van je metingen is het meest accuraat. Weeg jezelf 7 dagen achter elkaar en het gemiddelde gewicht is je gewicht. .
Maar verder; Wat boeit het. Je lichaamsgewicht schommelt altijd a.d.h.v. maaginhoud etc.
Als je bulkt of cut gaat het om de verschillen op lange termijn, niet van dag tot dag.

2. Dat klopt.
Dankje voor de snelle reactie ... maar stel je eet de volgende dagen steeds weer die hoeveelheid zout inname , bijvoorbeeld uit afhaal van de thai waar veel zout in zit .... dan stijgt je lichaamsgewicht toch in principe steeds meer met de dag?
 
Je kunt je beter afvragen waarom je elke dag afhaal van de thai eet en niet gewoon een gezondere maaltijd prept.

Je lichaamsgewicht stijgt alleen bij grote verschillen in zoutinname.

Als jij elke dag rond de 10gr zout neemt betekent dat niet dat je lichaamsgewicht steeds maar verder stijgt. Je lichaam past zich aan aan je zout/vochtverhouding. Je kunt er beter voor zorgen dat je niet zo drastisch veel schommelt in zoutinname. Dat is namelijk helemaal niet zo gezond.
 
Dankje voor de snelle reactie ... maar stel je eet de volgende dagen steeds weer die hoeveelheid zout inname , bijvoorbeeld uit afhaal van de thai waar veel zout in zit .... dan stijgt je lichaamsgewicht toch in principe steeds meer met de dag?

Nee :P
Het is verder ook niet zo dat je na een afhaalmaaltijd ineens als een spons alles vasthoud.
Zo extreem veel zout zit er ook weer niet in. Verder maakt het toch niet uit, is alleen waterretentie, verlies je vanzelf weer.
Waarom maak je je druk om je gewicht?
 
Je kunt je beter afvragen waarom je elke dag afhaal van de thai eet en niet gewoon een gezondere maaltijd prept.

Je lichaamsgewicht stijgt alleen bij grote verschillen in zoutinname.

Als jij elke dag rond de 10gr zout neemt betekent dat niet dat je lichaamsgewicht steeds maar verder stijgt. Je lichaam past zich aan aan je zout/vochtverhouding. Je kunt er beter voor zorgen dat je niet zo drastisch veel schommelt in zoutinname. Dat is namelijk helemaal niet zo gezond.
Naja verleden jaar heb ik binge dagen gehad , en heeeel soms nog steeds ... dus wat ik nu doe na streng alles afwegen is dat ik zeg maar 60% van mijn maaltijd zelf maak en de rest aanvul met waar ik trek in heb...

En 10 gram zout per dag zal het niet zijn.
 
Nee :P
Het is verder ook niet zo dat je na een afhaalmaaltijd ineens als een spons alles vasthoud.
Zo extreem veel zout zit er ook weer niet in. Verder maakt het toch niet uit, is alleen waterretentie, verlies je vanzelf weer.
Waarom maak je je druk om je gewicht?
Nee ik maak me er niet druk om , maar het viel me gewoon op ... na een all you can eat resstaurant ben ik weleens 5 kilo aangekomen.
 
stel je onderhoud is 2800 cal. maar je doet 500 aan cardio word dan je onderhoud voor die dag dan 3300? of werkt dat niet zo?
Als jij je onderhoud hebt berekend met in je activiteitenfactor je kracht training en cardio meegerekend dan niet... dan blijft je onderhoud 2800 kcal
Heb je je onderhoud berekend op basis van enkel kracht training en doe je de cradio als extra dan wel... dan moet je de cardio nog rekenen en is je onderjoud 3300 kcal

Als jij veel zout eet maar het elke dag doet stelt je lichaam zich in. Juist schommelingen in zout (dus ene dag extreem en andere dag normaal) geeft fluctuatie in gewicht.
Maar dan alsnog... ook al hou je zout innname redelijk gelijk.. je kan makkelijk er dag 1 a 2 kg schommelen.
 
Legiyo Maar wat is je doel? Ik mag aannemen dat aankomen de bedoeling is?
 
Gezien de vragen die je de afgelopen jaren hier al hebt gesteld (effe search https://forum.bodybuilding.nl/search/10111913/ ) ben je nog steeds aan het zoeken hoe je aan moet komen. Het lijkt erop dat je op dit moment nog steeds aan het worstelen bent over wat je moet eten (eerder obsessief) en hoe je aan moet komen.
Dat zou na al je vragen inmiddels duidelijk moeten zijn voor je. Maar je blijft steeds terug komen met een zelfde soort van vragen.

Misschien een concreet doel met jezelf afspreken om te halen. Een voedingsschema en traningsschema opstellen en daarmee een keer goed aan de gang gaan.
Want het lijkt erop dat je meer obsessief met voeding bezig bent en alles eromheen dan dat het je lukt concreet acties te nemen om aan te komen.

*goed bedoeld*
 
Dankje voor de snelle reactie ... maar stel je eet de volgende dagen steeds weer die hoeveelheid zout inname , bijvoorbeeld uit afhaal van de thai waar veel zout in zit .... dan stijgt je lichaamsgewicht toch in principe steeds meer met de dag?
Nee. Je lichaamsgewicht stijgt of daalt alleen wanneer je plotseling meer of minder zout eet. Wanneer je gedurende meerdere dagen evenveel zout eet zal je lichaamsgewicht ongeveer stabiel blijven er van uitgaande dat je kcal intake rond je onderhoud ligt. Het is overigens enkel waterweight waardoor je zwaarder of lichter bent dus eigenlijk boeit het helemaal niks.
 
Gezien de vragen die je de afgelopen jaren hier al hebt gesteld (effe search https://forum.bodybuilding.nl/search/10111913/ ) ben je nog steeds aan het zoeken hoe je aan moet komen. Het lijkt erop dat je op dit moment nog steeds aan het worstelen bent over wat je moet eten (eerder obsessief) en hoe je aan moet komen.
Dat zou na al je vragen inmiddels duidelijk moeten zijn voor je. Maar je blijft steeds terug komen met een zelfde soort van vragen.

Misschien een concreet doel met jezelf afspreken om te halen. Een voedingsschema en traningsschema opstellen en daarmee een keer goed aan de gang gaan.
Want het lijkt erop dat je meer obsessief met voeding bezig bent en alles eromheen dan dat het je lukt concreet acties te nemen om aan te komen.

*goed bedoeld*
Ik weet precies hoe ik moet aankomen dat is toch niet zo moeilijk ... dat waren mijn vragen helemaal niet.

Een vast voedingsschema werkt bij mij niet... een flexibel dieet is meer voor mij weggelegd, burger king,mcdonalds etc geef ik niks om...maar 60-70% thuis koken (vooral om je eiwitten/vet en groenten te nuttigen) en de rest aanvullen met waar ik trek in heb werkt bij mij meer.... en dan praat ik over kipsate,of een thai-indiaans-surinaams etc etc.

En als het een keer een dagje op een 5k+ calorieen aankomt dan zal het maar zo wezen.
 
Wat is nu je vraag?
 
Ik weet precies hoe ik moet aankomen dat is toch niet zo moeilijk ...
Maar wat is dan je punt.
Na ruim 2 jaar ben je nog niets verder ( volgens je stats)
En weet je dus kennelijk ook nog niet hoe je je onderhoud moet bepalen ....
Hoe weet je dan dat je boven je onderhoud eet en dat aankomen zo makkelijk is?
Want kennelijk kom je niet aan....
 
Maar wat is dan je punt.
Na ruim 2 jaar ben je nog niets verder ( volgens je stats)
En weet je dus kennelijk ook nog niet hoe je je onderhoud moet bepalen ....
Hoe weet je dan dat je boven je onderhoud eet en dat aankomen zo makkelijk is?
Want kennelijk kom je niet aan....
Mijn punt is wat ik vroeg.... verder ben ik gewoon aangekomen... de stats kloppen niet meer.

Nee qua cardio was het nog niet helemaal duidelijk hoe je dat moest meerekenen.
 
Back
Naar boven