AndroidHealthClinic

Paar vragen heren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AtleticoM

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
21
Waardering
1
Moggu heren,



Ik had een paar vraagjes/tips

Ik wil graag wat gespierder worden, maar niet te breed.
Ik ben 19 jaar 1,86m 83kg en mijn vetgehalte is 17,4%
Ik sport gemiddeld 3/4 x per week in de sportschool, dit doe ik sinds Augustus.

Op de sporrtschool is dit mijn schema:

Maandag dag 1 dus:10minuten cardio rug, bicps en buik (hang er vanaf)
Dinsdag : -
Woensdag:10 min cardio Borst, tricep en buik (hangt er vanaf)
donderdag: -
Vrijdag:10 minuten cardio shouder, nek en buik (hangen er beide vanaf)
Zaterdag: Kan van alles zijn.



Mijn voedigschema is dit: (op zaterdag en vooral zondag is het een drama, dan eet ik echt alles.)


6/7/8 uur: Brintha en af en toe 2 broodjes met voornamelijk pindakaas en koffie.

10 uur: 2/3 broodjes en 2 mandarijnen.

Lunch: 4/6 Broodjes beleg: Pindakaas, kaas, ham en jam.

3 uur: 2 broodjes beleg: Pindakaas, kaas, ham en jam. en stuk fruit (mandarijn of een appel)

6/7/8 uur: Warm eten wat de pot schaft.

10 uur : 250gram magere kwart en 250 gram ptimel yoghurt


Is dit een beetje een goed schemaatje


En dan de volgende vraag:of ik mijn vet een beetje kwijt kan raken, mijn vet zit voornamelijk in me bovenbenen, heupen en buik.


Oja met dit schema ben ik pas een week of 2 bezig


Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Welke oefeningen pak je?
Waarom pak je geen benen?
Hoeveel herhalingen pak je?
 
Welke oefeningen pak je?
Waarom pak je geen benen?
Hoeveel herhalingen pak je?



Pf ja de namen weet ik niet echt, maar ik train altijd met een paar vrienden maar die zijn ook echt vrij sterk/breed. Dus ik neem aan dat de oefeningen wel goed zijn.

Ik doe overal 4 setjes en 10 herhalingen van (dat probeer ik tenminste)


En over die benen tja....te lui....stom eexcuus maarja ik ga er binnekort aan beginnen.
 
Als ik jou was zou ik eerst het vetpercentage wat om laag brengen.17.4% is wat aan de hoge kant.
 
Ja klopt, ik ben dan op dit moment ook bezig om een ritme te krijgen in me voeding.

Heb je nog tips hoe ik dat zou kunnen verminderen?
 
Pf ja de namen weet ik niet echt, maar ik train altijd met een paar vrienden maar die zijn ook echt vrij sterk/breed. Dus ik neem aan dat de oefeningen wel goed zijn.

Ik doe overal 4 setjes en 10 herhalingen van (dat probeer ik tenminste)


En over die benen tja....te lui....stom eexcuus maarja ik ga er binnekort aan beginnen.

als je lui bent voor benen te trainen dan ben je ook lui voor de rest deftig te traine
mijn voorspelling? binnen een paar weken/maanden geef je het op
er zijn bij ons in de gym genoeg van zo een jongens die de revue passeren :o
het is mss grof maar mijn voorspelling zal wel uitkomen
 
Geen benen en cardio voor KT :sad:
 
tip 1. ga benen trainen.

grote spiergroep = extra groeihormoon komt hierdoor vrij en zal dus de groei van de rest van je lichaam bevorderen.
 
Als je je vet% wil verlagen zal je er goed aan doen om je cardio of voor je ontbijt of na je KT te gaan doen. Na een minuut of 8-10 begin je pas je vetreserves aan te spreken (op de nuchtere maag eerder dan na een maaltijd) dus maak van die 10 minuten maar een half uur tot drie kwartier.

Effe stickies lezen dus :p

Suc6
 
Nee in dat half jaar ben ik gewoon de hele tijd doorgegaan, zelfs door sneeuw en hagel op mijn fietsje.

Het is eerder gebrek aan kennis.



Bedankt voor jullie reacties.
 
10 minuten cardio als warming up is netjes hoor.
je voedingsschema zou ik eens in Excel gooien, heb je een overzicht wat je binnenkrijgt en hoe de verhoudingen k-e-v liggen.
Verder voor jezelf een net schema maken wat je aan oefeningen gaat doen en wanneer. Als 75% van dat schema hetzelfde is als je vrienden dan is dat geen probleem, maar je moet wel in je hoofd houden dat het JOUW lijf is wat je traint, niet dat van je vrienden.
 
Met 10 minuten kan je ook nog niet echt spreken van een cardio workout. Het is dan gewoon een goede warming up.
Je kan eventueel na je KT wat cardio gaan doen (30-45 min) voor wat extra vet verbranding.

De tip van DW om je schema in excel te zetten kan ik alleen maar beamen. Je leert enorm veel van het bekijken en registreren van de voedingstabellen. Voor feedback kan je het schema op het juiste gedeelte van het forum zetten. Succes!
 
Cardio na krachttraining is niet optimaal volgens mij, ivm eiwitsynthese..
 
Hmm, ik dacht juist dat het wel goed was. Het kan zijn dat je nog een whey shake of gewoon wat melk (500ml ofzo) naar binnen kan/moet werken na de KT en voor de cardio.
 
Duurtraining na de krachttraining onderdrukt je eiwitsynthese. Zoals eerder in dit log beschreven is er een pathway in het lichaam die leidt tot (een verhoogde) eiwitsynthese. Hierin staat mTOR centraal. Tijdens duurinspanning verloopt een andere pathway, de AMPK-cascade. En het is gebleken dat AMPK en mTOR elkaar als het ware "uitblokken". Het resultaat is met name een onderdrukking van de eiwitsynthese.

Dit is de reden dat ik niet meteen na krachttraining, duurtraining doe. Dit pak ik in bepaalde periodes van het jaar op.


blabla me bericht was te kort?
 
Cardio na kt is juist wel goed voor je vetverbranding!
Wanneer je bang bent voor spierverlies (of dit tot een minimum wilt beperken) dan kun je tussendoor amino's / BCAA's nemen. Geen whey of melk: je lijf wil dit eerst verbranden voordat het aan je vet begint. Grof gesteld is je spierglycoceen aardig leeg na een flinke KT, en kun je aan je vetverbranding beginnen door er cardio achteraan te doen. Whey of andere voedingsmiddelen vullen je spierglycoceen weer aan.

Het ligt genuanceerder, dit is de vrij eenvoudige uitleg.
 
blabla me bericht was te kort?

:haha:

LOL....je bericht was in ieder geval beter te begrijpen dat als die wetenschappelijke termen!
Volgens mij is de invloed op je eiwitsynthese te verwaarlezen als je gewoon 30-45 min. cardio doet na je training.
Duurtrainingen van zeg 1 uur of zo, da's wat anders en lijkt me beter te doen op dagen dat je geen KT doet.

Hoe dan ook, cardio vóór de KT is alleen bedoeld als warming up en dus zeer aan te bevelen. Je moet het alleen niet als een volwaardige cardio sessie zien. Die doe je of na je KT of op een rustdag!:D
 
Back
Naar boven