MuscleMeat

Paar vragen over deze voedingsmiddelen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

modo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2008
Berichten
159
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
109kg
Hi heren, zijn deze voedingsmiddelen goed tijdens het afvallen (een groot deel ervan eet ik vaak en een deel wil ik vaker gaan eten):

- Bulgur (meer vezel en minder calorien dan rijst)
- Bruine rijst of basmati rijst
- meergranen of volkoren spaghetti
- Mosselen, Zalm (gerookt of gestoomd) ,Haring of panga filet.
- Kipfilet (gekookt of gegrild)
- Groenten: paprika, champignons, ui, knoflook, sperziebonen & tomaat.
- Kidney bonen, kikkererwten en linzen.
- Af en toe lamsvlees
- volkoren of meergranen brood
- brinta en magere melk
- koffie (met beetje magere melk erbij), groene thee en zwarte thee
- cola light af en toe

Dit is een beetje de basis van wat ik dagelijks eet. Ik eet wel bijna geen fruit is mij opgevallen. Hoe zit het met fruit eten tijdens het afvallen? Wanneer zal ik het nemen? voor de training of na de workout met whey of bij het opstaan?
 
Alle voedingsmiddelen die je noemde (behalve cola light uiteraard) zijn prima geschikt om mee af te vallen. Afvallen (cutten) is een kwestie van minder calorien binnenkrijgen dan je verbruikt. Bereken je benodigde dagelijkse hoeveelheid en ga daar zo'n 15% onder zitten (bijv ipv 2000 naar 1700). Elke 3500 ckal die je minder eet zou je in theorie een kilo van kunnen afvallen. Zorg er wel voor dat dit niet van je spieren komt (te weinig eten) en blijf vooral lekker trainen.

Wat betreft het eten van fruit: ik heb op dit forum ooit gelezen dat je fruit het beste 'sochtends kunt eten. Op trainingsdagen kun je dit verplaatsen naar het eerste uur na de training.

Overige leden: correct me if I'm wrong!:o
 
Alle voedingsmiddelen die je noemde (behalve cola light uiteraard) zijn prima geschikt om mee af te vallen. Afvallen (cutten) is een kwestie van minder calorien binnenkrijgen dan je verbruikt. Bereken je benodigde dagelijkse hoeveelheid en ga daar zo'n 15% onder zitten (bijv ipv 2000 naar 1700). Elke 3500 ckal die je minder eet zou je in theorie een kilo van kunnen afvallen. Zorg er wel voor dat dit niet van je spieren komt (te weinig eten) en blijf vooral lekker trainen.

Wat betreft het eten van fruit: ik heb op dit forum ooit gelezen dat je fruit het beste 'sochtends kunt eten. Op trainingsdagen kun je dit verplaatsen naar het eerste uur na de training.

Overige leden: correct me if I'm wrong!:o

Ligt eraan (hoeveelheid).

goeie naam trouwens hehehe
 
Back
Naar boven