XXL Nutrition

Paar vragen over mijn voedingsschema ~~ (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Freekson

Novice
Lid geworden
9 jun 2011
Berichten
25
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
80kg
blabla ik heb aids
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel vet je aanzet heeft niets te maken met percentages, maar met het totaal.

En voor ****'s sake waarom eet er hier niemand groente !
 
Inderdaad. Je kan ook carbs uit groente halen ts.
En je afternoon snack bevat geen carbs. Bewuste keuze?
 
Hoeveel vet je aanzet heeft niets te maken met percentages, maar met het totaal.

En voor ****'s sake waarom eet er hier niemand groente !

Groente ben ik er vergeten bij de zetten, maar dat is alleen met avondeten. Ik zal wel een andere maaltijd een halve komkommer erbij zetten of iets, even uitzoeken.

Inderdaad. Je kan ook carbs uit groente halen ts.
En je afternoon snack bevat geen carbs. Bewuste keuze?

Dat heb ik even verkeerd gedaan, die moet gewisseld worden met avondeten, lukte me alleen niet via dat programma.

Maar wat is nou precies de goede proteine carbs fat verhouding die je moet aanhouden?
 
En voor ****'s sake waarom eet er hier niemand groente !

Welke groenten hebben de voorkeur? (Broccoli, Sperzie bonen, spruiten, bloemkool, rode kool, witlof, etc. ?)
 
Ik stem voor broccoli en spinazie..alle groene groenten eigenlijk.
Paprika mag voor mij ook nooit ontbreken!!
En over het algemeen goed variëren.
 
Groene groente zijn inderdaad prima. Broccoli, spruiten en boerenkool zijn een van de beste groente. Eet ze gewoon de hele dag door en niet alleen 's avonds. Overigens kan je ook beter de carbs in het begin van de dag hoog eten en afbouwen naarmate de dag eindigd.

Wat betreft spinazie heeft deze groente een groot nadeel. Ook al bevat het veel ijzer en calcium, dat haast niet niet worden opgenomen omdat er ook oxaalzuur in spinazie zit, en dat bindt calcium en ijzer, en zorgt er zo voor dat de opname ervan wordt geblokkeerd. Dus terwijl spinazie een rijke bron van vitamine a, e en betacaroteen en antioxidanten is, is het feitelijk een arme bron van ijzer. Vandaar mijn voorkeur voor boerenkool, spruiten, bonen en broccoli. En overigens is het nooit verstandig om te vertrouwen op 1 soort groente, maar eet gewoon gevarieerd.
 
Laatst bewerkt:
ik stem voor broccoli en spinazie..alle groene groenten eigenlijk.
Paprika mag voor mij ook nooit ontbreken!!
En over het algemeen goed variëren.

+1
 
Hoe doen jullie dat met groenten als je naar je werk gaat? Thuis eerst koken af laten koelen, meenemen naar het werk en dan koud op eten of daar opwarmen? En eten jullie de groenten met aardappels / rijst?
 
Hoe doen jullie dat met groenten als je naar je werk gaat? Thuis eerst koken af laten koelen, meenemen naar het werk en dan koud op eten of daar opwarmen? En eten jullie de groenten met aardappels / rijst?

Ik neem meestal komkommer of paprika mee naar het werk.
 
Ben zelf erg benieuwd wat anderen voor voedingswaar mee nemen naar het werk.

Wat ik zelf de laatste tijd met enige regelmaat meeneem is een kom met komkommer, tomaat en plakjes kaas. Dit met elkaar mengen. (De kaas pas toevoegen net voordat je gaat eten anders is het een natte boel). Is heerlijk.

Eveneens neem ik overgebleven spaghetti, pasta's van het avond eten mee. Nadeel is dat ik geen idee hebt wat de voedingswaarden zijn.

Al het andere eten van de dag weet ik nagenoeg exact de voedingswaarden, maar avond eten of wat daar van overblijft voor de andere dag heb ik geen flauw idee.
 
Kidneybonen + Tonijn + Ui = *ber combo :D Eventueel nog wat ketchup of mayo erbij
 
Groente zit meestal in de koude resten overgebleven avondeten die mee gaan richting werk. Daarnaast uiteraard tomaat/komkommer.
 
Back
Naar boven