MuscleMeat

paar vragen over m'n huidige schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kingnbajam

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
1.157
Waardering
1
Dit is mijn schema op dit moment:


Dag 1: Rug, Traps.

Rug: Barbell Rows. 4 sets van 6-8 reps.
Lat Pulldowns. 4 sets van 6-8 reps.
Deadlifs. 4 sets van 8-10 reps.
Traps: Shrugs (barbell/d-bell) 4 sets "burnouts".
(15-20 reps)


Dag 2: Borst, Buik

Borst: Incline press. 4 sets van 6-8 reps.
Flat presses. 4 sets van 6-8 reps.
Flyes incline cables. 4 sets van 12-15 reps.
Buik: Rope crunches. 4 sets van 12-15 reps
Onderbuik oefening (Machine/Leg lifts) 4 sets van 12-15 reps


Dag 3: Rust


Dag 4: Benen

Hamstrings: Lying leg curls/standing. 4 sets van 20 reps
Quads: Leg extensions. 4 sets van 20 reps
Quads/Hams : 4-5 sets van 20 rep squats
Calves: 4 sets seated calf raises. 15-20 reps
4 sets standing calf raises. 15-20 reps.


Dag 5: Schouders, armen.

Schouders: Lateral side raises. 4 sets van 15-20
4 sets shoulder presses. 4 sets van 10-12.
Biceps: 3 sets straight bar curls. 6-8 reps
3 sets hammer curls. 8-10 reps
Triceps: 3 sets close grip bench presses. 6-8 reps
3 sets decline bench skullcrushers. 6-8 reps


Dag 6: Rust


Dag zeven: Cycle opnieuw beginnen

Cardio: elke dag 's morgens op een nuchtere maag, 30-45 minuten.


Ik ben bezig met cutten en heb m'n dieet ook heel goed in orde nu. Boek goede resultaten, vetpercentage gaat steeds lager... kan niet snel genoeg gaan natuurlijk. :)

Mijn probleem is dat ik elke dag cardio doe in de ochtend en m'n workouts in de namiddag/avond doe. Soms echter komt het me beter uit om eerder op de dag m'n workout te doen. Ik heb echter weleens gehoord dat dit niet echt optimaal is ofzo. Komt dat omdat er dan te weinig tijd tussen cardio en krachttraining zit? Kan ik dan beter m'n workout vroeg doen en de cardio verschuiven naar de avond??

Het liefst doe ik gewoon m'n cardio 's ochtends en workouts 's avonds, maar soms komt dat me niet goed uit. :( Alle aan/opmerkingen zijn welkom! :thumb:
 
Ik zou wat minder gaan trainen. Je bent aan het cutten dus je herstel duurt langer aangezien je minder voeding binnenkrijgt.
Dus 7 dagen cardio en dan 4 dagen zwaar aan de gewichten dat gaat fout !!

Doe je gewichten op 3 dagen.

Dag 1 Rug, traps, achterkant schouders en biceps + abs
DAg 2 borst, triceps, voorkant en zijkant schouders +obligues
Dag 3 benen en kuiten

Dan 3 ochtenden cardio.
 
in principe is 5x per week cardio voor het cutten het beste. dit icm met een onderhousschema van 3-4 dgn / week
 
niet echt mee eens. het ligt eraan in welke mate je aan het cutten bent. je kan gewoon blijven trainen. je hebt toch om de twee dagen een rustdag. Die cardio 's morgens is niet echt een belasting (mits je deze op lage belasting doet maar daar ga ik vanuit). Zelf doe ik vier dagen cardio en dan 1 niet. Ik vind je schema er verder goed uitzien heeft vrijveel van dat van mij weg...

ik zou alleen je cyclus wat laten veranderen en niet iedere week zo weinig reps maken bv weekje super sets of een weekje alles 20 reps....
suc6

ps. op hoeveel % zit je en waar wil je binnen hoeveel tijd naartoe??
 
ik begon op 15% en heb toen 5 weken CKD gedaan. Was behoorlijk zwaar, maar goed.... discipline heb ik gelukkig genoeg. :) Na die 5 weken 4.5kg verloren en gezakt naar 11.9% vet. Nu volg ik een iets ander dieet, ik neem alleen koolhydraten na m'n workouts, eerst een wheyshake met dextrose en 1.5uur later complexe carbs en (mager) vlees of kipfilet... niet overdreven hoeveelheden natuurlijk en GEEN vet! Voor m'n workouts neem ik soms 1 (groene) appel met ECA. Val qua gewicht iets minder snel af, maar wordt wel steeds droger en droger.... zit nu iets onder de 11% ergens. Ik wil uiteindelijk naar 8/9%.

Nog even doorgaan dus! De cardio doe ik trouwens inderdaad op redelijk lage intensiteit... soms als ik 10 minuten door wil slapen, doe ik iets minder lang cardio, maar wel intensiever! :)
 
Waarom geen vet ??? Heb je juist nodig, vooral tijdens het cutten !

Van VET wordt je NIET vet ,hoor.........

Beetje lijzaadolie, pindakaas of zalm is aan te raden.
 
Originally posted by prinsjj
Waarom geen vet ??? Heb je juist nodig, vooral tijdens het cutten !

Van VET wordt je NIET vet ,hoor.........

Beetje lijzaadolie, pindakaas of zalm is aan te raden.

Ik had het alleen over de 2de postworkout maaltijd. Hierbij neem ik complexe carbs met vlees/kip en weinig/geen vet. De eerste 4 maaltijden van m'n dieet bevatten allemaal goede vetten. In de ochtend een eetlepel lijnzaadolie, olijvonaise bij m'n tonijn, olijfolie in shakes etc etc. Alleen als ik carbs neem, neem ik geen vetten tegelijk.
 
Back
Naar boven