AndroidHealthClinic

Paar vragen ter controle (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

modo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2008
Berichten
159
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
109kg
Hi mensen ik heb nogmaals het stukje over Endomorphs in BFFM gelezen.
Hij zegt dat ik als endomorph:

- minimaal 5 keer per week cardio moet doen (telt snel lopen als cardio? 5.5km/h?)
- iedere keer meer gewichten erbij proberen te liften en de workout langer te krijgen (misschien tot 60 minuten)
- beter gebruik kan maken van carbs recycling; 3 dagen carbs zo laag als minder dan 30% vervolgd door 1 high day op misschien 60% koolhydraten.
(Wil dit zeggen dat ik op de high days weinig vetten binnenneem aangezien de koolhydraten zo hoog zijn?)
- Hoe zit het met fruit voor de endomorph? gewoon erbij nemen als koolhydraten of niet tijdens de low days?

nogmaals bedankt
 
Een tempo van 5,5km/h valt bij mij onder normaal lopen, sommige mensen lopen langzaam en anderen weer sneller. Als je dat tempo wilt aanhouden zou ik een flinke neiging instellen op de loopband.

Workout tussen de 45 - 60 minuten houden, gewicht iedere keer omhoog als het lukt, uitvoering is belangrijker dan het gewicht.

Qua fruit moet je uitproberen of je er baat bij hebt, let op niet ieder fruit is geschikt.
 
Hmm .. ik kan niet joggen door mijn overgewicht.
Als ik dan ga fietsen, watvoor snelheid moet ik aanhouden?

alvast bedankt
 
Hmm .. ik kan niet joggen door mijn overgewicht.
Als ik dan ga fietsen, watvoor snelheid moet ik aanhouden?

alvast bedankt

volgens mij is t veel belangrijker te weten wat je hartslag doet.
koop een goede hartslagmeter, en kijk ff wat jouw max. hartslag mag zijn en voor welke duur.

snelheid zegt niets.

en dan gewoon langzaam opbouwen (gaat best vlot overigens hoor) qua duur en intensiteit.
zoek ook even naar een schematje voor beginners.en dan bedoel ik cardio ;)
suc6
 
Back
Naar boven