AndroidHealthClinic

Paar weekjes cutten tussen het bulken door

Bezoekers in dit topic

Larssonn

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
3.702
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Ben al een maandje of 2 flink aan het bulken, inmiddels zo'n 8 kilo aangekomen, waarvan helaas best wat vet. Ik vind dat m'n VP te snel is gestegen en krijg ook een bolle kop hierdoor. Nu wil ik dus even een cutje tussendoor plannen om die bolle kop weg te werken. Daarna weer doorgaan met een cleanbulk.

Eigenlijk wil ik het liefst weer zo snel mogelijk wat BF eraf halen, maar ik vroeg me af of er voor mij als 'beginner' andere regels gelden. Hoeveel kan ik max onder mijn onderhoud gaan zitten?

Gegroet,

Mij :heart:
 
Ben al een maandje of 2 flink aan het bulken, inmiddels zo'n 8 kilo aangekomen, waarvan helaas best wat vet. Ik vind dat m'n VP te snel is gestegen en krijg ook een bolle kop hierdoor. Nu wil ik dus even een cutje tussendoor plannen om die bolle kop weg te werken. Daarna weer doorgaan met een cleanbulk.

Eigenlijk wil ik het liefst weer zo snel mogelijk wat BF eraf halen, maar ik vroeg me af of er voor mij als 'beginner' andere regels gelden. Hoeveel kan ik max onder mijn onderhoud gaan zitten?

Gegroet,

Mij :heart:

Gewoon regular cutten.
 
Stel dat je wat spiermassa verliest tijdens het cutten, krijg je dit erna dan ook weer sneller bij ivm spiergeheugen?
 
Als je weinig onder je onderhoud cut, zal je (bijna) geen spiermassa verliezen ;) .
 
ben jaloers op jou dat je zo snel die kilos bent aangekomen..maar toen ik het verder las eigenlijk ook weer niet haha.. het beste is dus om gewoon een klein beetje boven je onderhoud te zitten zodat je langzaam vvm aankomt?
 
wrm in godsnaam even cutten . Begin gewoon clean bulk en voer cardio op ,meer verbruik .
 
Cardio doen tijdens clean bulk? Kan je net zo goed gewoon iets onder je onderhoud leven. Maar ik ben niet heel veel bf aangekomen, maar krijg bijvoorbeeld wel van m'n vriendin te horen dat ik een dikkere kop heb gekregen. Rond me buik enz zie je het niet echt.

Maar ik wil gewoon weer even droog beginnen en dan clean billen zodat ik ook zonder dikkere kop kan bb'en :rolleyes:
 
Cardio doen tijdens clean bulk? Kan je net zo goed gewoon iets onder je onderhoud leven. Maar ik ben niet heel veel bf aangekomen, maar krijg bijvoorbeeld wel van m'n vriendin te horen dat ik een dikkere kop heb gekregen. Rond me buik enz zie je het niet echt.

Maar ik wil gewoon weer even droog beginnen en dan clean billen zodat ik ook zonder dikkere kop kan bb'en :rolleyes:

net iets onder onderhoud zitten is niet zelfde als je verbruik omhoog gooien tijdens een clean bulk :rolleyes: je pakt voldoende nuttige kcals om vvm te voeden en met je cardio verbrand je je overbodige kcal als je dit goed combineert met je voeding dan zal je ook niet verliezen aan vvm wat wel gebeurd als je onder onderhoud gaat. Immers gaat je onderhoud wel tijdelijk omhoog maar je huidige gewonnen vvm blijft op niveau zie het als tredes die je borgt.
 
Laatst bewerkt:
Over het nut van cardio zijn veel verschillende meningen, had daar laatst ook een topic over gestart. Maar ik ga denk ik gewoon een cutje doen, heb een blessure aan m'n voet dus hardlopen oid zeg ik liever nee tegen. Een normale beentraining maakt 'm al kapot dus nigh verder belasten doe ik 'm liever niet :rolleyes

Maar wel bedankt voor je reactie. ;)
 
Over het nut van cardio zijn veel verschillende meningen, had daar laatst ook een topic over gestart. Maar ik ga denk ik gewoon een cutje doen, heb een blessure aan m'n voet dus hardlopen oid zeg ik liever nee tegen. Een normale beentraining maakt 'm al kapot dus nigh verder belasten doe ik 'm liever niet :rolleyes

Maar wel bedankt voor je reactie. ;)

no problem ,.moet ook vooral doen wat je goed ligt. ieder zijn ding :D
 
Vind het alleen k*t om te weten dat m'n trainingen niet zorgen voor gains ,maar eigenlijk alleen voor onderhoud.. :D
 
Vind je het gek? Waarom zou je 4 kg per maand willen gainen? Houd het op een kilo voortaan. Ovrr je tussentijdse cut: prima plan. Ga het zelf ook doen over een paar maanden. Juist wel redelijk wat onder onderhoud gaan zitten, in zo'n korte tijd hoef je sowieso niet bang te zijn voor spiermassa verlies en anders heb je het zo weer terug. Doe het zelf 5 weken, succes.
 
Het was ook niet mijn planning om zo snel aan te komen, ietsje langzamer mocht ook wel. Krijg wel veel complimenten dat ik een stuk gespierder ben geworden dus veel is ook wel spiermassa, maar helaas krijg ik af en toe ook te horen dat ik een dikkere kop heb gekregen.

Maar de kg's vlogen er gewoon bij. Was ziek geweest en woog 67 kilo daarna (3 maanden geleden), toen ben ik binnen 1 week 8 kg aangekomen (no bs, was graatjemager, woog voor de ziekte 78 kg) en toen vanuit die 75 kg gestaag door naar de 87 waar ik nu op zit. Tikte gisteren zels de 91 kg aan, maar dit was wel toen ik net gegeten had.

Maar vandaag begin ik officieel met cutten.
 
wrm in godsnaam even cutten . Begin gewoon clean bulk en voer cardio op ,meer verbruik .

heb al wel eens vaker gelezen dat sommigen het zelfs fijn vonden, 2-3mnd bulken, dan weer 6 weken cutten enz enz
 
Vind je het gek? Waarom zou je 4 kg per maand willen gainen? Houd het op een kilo voortaan. Ovrr je tussentijdse cut: prima plan. Ga het zelf ook doen over een paar maanden. Juist wel redelijk wat onder onderhoud gaan zitten, in zo'n korte tijd hoef je sowieso niet bang te zijn voor spiermassa verlies en anders heb je het zo weer terug. Doe het zelf 5 weken, succes.

Hoeveel raad je aan? 500, 700, 1000 kcal?
 
zou dat de 1e x gewoon even uittesten.

begin gewoon op 500, en kijk het 2 weken aan. gaat niet hard genoeg, ga dan 700 enz.
 
Heb nog nooit gecut, dus eigenlijk geen idee hoe snel ik resultaat zou moeten zien. Ik merk van mezelf sowieso al dat als ik een paar dagen minder eet (bijvoorbeeld op m'n vakantie) ik al vrij snel bepaalde lijntjes terug zie komen.. maar dit kan haast niet zijn door vetverlies, want zo snel kan dat toch niet gaan?
 
meen gelezen te hebben dat met echte dedication en een clean voedingsschema1% per week haalbaar moet zijn.

zelf houd ik altijd 1% per 2 weken aan, dan kun je je voedingsschemanog een beetje leuk houden zeg maar, af en toe eens wat lekkers tussendoor.

gewoon genoeg cardio doen (3-4x per week 45-60min) en 300kcal onder ondehoud eten hielp mij in 6 weken bijna 4% omlaag (kwam van 21%)
 
We gaan het wel zien, ieder lichaam is weer anders he. ;)
 
klopt, en van 21% naar 17% gaan zal altijd veel makkelijker gaan dan van 12% naar 8%

Daarom zeg ik, gewoon uitproberen, eerst 2wkn zowiezo eens gewoon op 500 onder onderhoud en goed cardio gaan doen, heb je na 3wkn nog geen resultaat, 700 onder onderhoud.

die 1e x is het altijd even uitproberen, ga je vervolgens weer 2 mnd bulken weet je daarna dus wel ongeveer hoever je moet cutten.

succes
 
Back
Naar boven