XXL Nutrition

Paar WSB vragen

Bezoekers in dit topic

Tito

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 nov 2007
Berichten
990
Waardering
17
Ik ben aan het denken om aan WSB te beginnen. Ik heb me al behoorlijk ingelezen maar ik heb toch nog enkele vragen. Ik hoop dat sommigen mij kunnen helpen.

Is het mogelijk om de DE dagen te vervangen door volume dagen? Ik denk namelijk dat als ik gewoon train om meer massa te krijgen dat ik daar meer aan ga hebben tegen dat ik op snelheid train aangezien ik nog serieus de massa mis om echte grote lifts te doen. En is een speed/volume combo dag ook mogelijk?

Is op snelheid trainen met mijn stats wel nodig? Of is het zoals ik denk beter om gewoon voor meer massa te trainen?

Die korte extra trainingen die worden aangeraden om zwakke punten aan te pakken, zal dat niet leiden tot overtraining? Of is dit meer bedoeld voor de kleinere spiergroepen die sneller herstellen zoals biceps, delts enzo? En in hoever kan je hiermee gaan?

Hoe kan je reverse hypers doen zonder die reverse hypermachine?


That's it. Alvast thx voor de replies
 
Ik weet niet op al je vragen een antwoord maar wel op 2 ervan:

DE vervangen door volume: WSB raadt aan op DE te vervangen door RE (repetition effort) als het doel is om massa te winnen.
http://www.elitefts.com/documents/repetition_work.htm
Het lukt me niet om een andere link rechtstreeks te kopieren. Ga naar http://www.westside-barbell.com/articles.htm en klik op het artikel van june 2001.

Reverse hypers kan je op een gewone hyperextension-bank doen, maar je gaat dan omgekeerd liggen. Het stuk waar normaal je voeten tussen gaan, hou je vast met je handen. Je kan bands gebruiken voor weerstand. Desnoods zou je ook gewoon een tafel kunnen gebruiken en bands rond de tafelpoten doen. Het zal wel niet 100% hetzelfde zijn als een echte reverse hyper, maar het komt dicht in de buurt en je moet geen 1000€ ophoesten.
 
Je kan toch ook gewoon RE na je DE doen? Waarom of?
 
^^ :dunno: Ik dacht dat je ofwel op het ene ofwel op het andere moest concentreren.

Ik zal dan een soort DE/RE combo maken op de 'lichte' dagen. Ik zal zien hoe dat uitwerkt
 
Back
Naar boven