MuscleMeat

pakje drinken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

michielZ

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
30 apr 2003
Berichten
76
Waardering
0
Hey mensen, ik heb pakjes drinken:

Het heet ENSURE PLUS drink: en het is per 200 ml

Energie:
kcal 300
kj 1263

Eiwitten 12.5 g
Vetstoffen 9.84 g
Koolhydraten 40.4 g
water 155 g
choline 110 mg

voor de rest allemaal vitamines: a, d, e, k, c, Foliumzuur, b1, b2, b6, b12, niacine, pantot, biotine.

en mineralen: Na, K, CI, Ca, P, Mg, Fe, Zn, Mn, Cu, I, Se, Cr, Mo.

Van die mineralen en vitamines heb t geen nut om op te schrijven toch? ze gebruiken dit spul in ziekenhuizen voor ondervoeding... maar volgens mij is het ook wel goed dan voor mij als ik wil aankomen toch... :dunno:

Men kan het niet gebruiken bij: Galactosemie en niet voor parenteraal gebruik... wat houd dat in??

Als het niet goed voor mij is dan donder ik die pakkies gewoon weg ofzo...

Alvast bedankt.. Michiel
 
wat zijn die koolhydraten....suikers?

wil je juist/goed aankomen: meer eiwitten en meer volkorenproducten en goed trainen
 
Wordt hier voorgeschreven voor bejaarden die geen trek hebben...
 
Originally posted by bestoldschool
Wordt hier voorgeschreven voor bejaarden die geen trek hebben...

dus dan zitten er genoeg voedingswaarden in.... het is ook voor erbij he... niet i.p.v ik eet gewoon erbij
 
Originally posted by Scighera
wat zijn die koolhydraten....suikers?

wil je juist/goed aankomen: meer eiwitten en meer volkorenproducten en goed trainen

ja dat trainen is natuurlijk toppie meer volkoren moet ik eten ja... en eiwitten heb ik wel genoeg...suikers staat er niet op :( moet ik daar op letten dan?
 
Originally posted by michielZ


ja dat trainen is natuurlijk toppie meer volkoren moet ik eten ja... en eiwitten heb ik wel genoeg...suikers staat er niet op :( moet ik daar op letten dan?
suikers kan je het beste zo veel mogelijk mijden. Het zorgt voor insulineschommelingen in het bloed, isslecht voor je gewrichten (heb ik gelezen) verhoogt kans op diabetes en is natuurlijk ook nog eens slecht voor je tanden ;)
 
Originally posted by Scighera

suikers kan je het beste zo veel mogelijk mijden. Het zorgt voor insulineschommelingen in het bloed, isslecht voor je gewrichten (heb ik gelezen) verhoogt kans op diabetes en is natuurlijk ook nog eens slecht voor je tanden ;)
ok dat is echt een goed advies.... ik zie het vaak staan... maar zoals die andere gast zei,, is het voedsel voor bejaarden die moeten aankomen... maarja als ik het bij me gewone voeding neem... kan ik het dan WEL of NIET nemen...... of uh krijg ik dan spul binnen wat ik helemaal niet nodig heb ofzo
 
het kan wel, maar ik beveel het je niet aan. neem beter een boord havermout mijn wat extra proteinepoeder er door
 
Originally posted by Scighera
het kan wel, maar ik beveel het je niet aan. neem beter een boord havermout mijn wat extra proteinepoeder er door
hmm ok thnx... dan doe ik dat wel :thumbup:
 
Originally posted by michielZ
Hey mensen, ik heb pakjes drinken:

Het heet ENSURE PLUS drink: en het is per 200 ml

Energie:
kcal 300
kj 1263

Eiwitten 12.5 g
Vetstoffen 9.84 g
Koolhydraten 40.4 g
Alvast bedankt.. Michiel

Hee Michiel hoe kom je eraan? Dit is precies het spul dat extreem populair is bij ultra-fietsers... ik zou het best willen hebben omdat er tenminste ook eiwit bij zit en een beetje vet..

Maar dan in poedervorm dus!!

Espi... ineens hyper-geïnteresseerd!
 
Re: Re: pakje drinken

Originally posted by Esperantisto


Hee Michiel hoe kom je eraan? Dit is precies het spul dat extreem populair is bij ultra-fietsers... ik zou het best willen hebben omdat er tenminste ook eiwit bij zit en een beetje vet..

Maar dan in poedervorm dus!!

Espi... ineens hyper-geïnteresseerd!

uhm.... ja ik kom eraan... was zondag bij me opa in ziekenhuis hij had zo een pakje. Me ma werkt bij een vrouw en die sprak erover met haar en die had nog van die pakkies staan van dr man... die had het zelfde problemen maar die is overleden dus daarom mog ik het hebben
 
waarschijnlijk verkrijgbaar via de apotheek dan.
 
Originally posted by ErEf
waarschijnlijk verkrijgbaar via de apotheek dan.

ja alleen (heb ik gehoord) kosten ze 3 euro per pakkie
 
Back
Naar boven