XXL Nutrition

Pakket onderschept (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sector

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2010
Berichten
1.022
Waardering
322
Lengte
1m74
Massa
92kg
via track & trace stond levering van pakket voorzien voor maandag.
Maandag verscheen dan 'delivery delayed' en stond levering voor dinsdag.
Dinsdag ochtend opnieuw via track & trace gecheckt en toen stond dezelfde boodschap
maar met levering op vandaag...
en deze ochtend was het opnieuw hetzelfde.
Dan maar contact opgenomen met de customer service van Post NL en bleek dat het pakket niet kon afgeleverd worden.
Ik vroeg om de reden en de medewerkster zei dat ze me niet meer info kon geven en vroeg of er misschien iets in het pakket zat dat voor problemen zou kunnen zorgen...

Meer info dan dat het niet kon afgeleverd worden kreeg ik niet.
Maar haar vraag of er misschien iets zou kunnen inzitten dat voor problemen zou kunne zorgen doet me denken dat ze toch iets heeft gezien op haar scherm maar dat ze het niet kon of mocht zeggen (wegens interne procedures waarschijnlijk)...

Wie van in België heeft dit ook al voorgehad?
Ik dacht nochtans dat tussen NL en BE pakketten niet worden gecontroleerd...
Weldegelijk dus...
 
via track & trace stond levering van pakket voorzien voor maandag.
Maandag verscheen dan 'delivery delayed' en stond levering voor dinsdag.
Dinsdag ochtend opnieuw via track & trace gecheckt en toen stond dezelfde boodschap
maar met levering op vandaag...
en deze ochtend was het opnieuw hetzelfde.
Dan maar contact opgenomen met de customer service van Post NL en bleek dat het pakket niet kon afgeleverd worden.
Ik vroeg om de reden en de medewerkster zei dat ze me niet meer info kon geven en vroeg of er misschien iets in het pakket zat dat voor problemen zou kunnen zorgen...

Meer info dan dat het niet kon afgeleverd worden kreeg ik niet.
Maar haar vraag of er misschien iets zou kunnen inzitten dat voor problemen zou kunne zorgen doet me denken dat ze toch iets heeft gezien op haar scherm maar dat ze het niet kon of mocht zeggen (wegens interne procedures waarschijnlijk)...

Wie van in België heeft dit ook al voorgehad?
Ik dacht nochtans dat tussen NL en BE pakketten niet worden gecontroleerd...
Weldegelijk dus...

Precies om deze reden moet je dus vragen of je pakket op maandag of Dinsdag verzonden kan worden. Steekproeven komen regelmatig voor in het weekend. Vooral pakketjes met wat teveel Tape enz zijn aan de beurt, maar ook gewoon willekeurig andere pakketten.
 
Er word inderdaad nauwelijks gecontroleerd maar wel is jij bent waarsch ongelukkig
 
Vrij verkeer van goederen tussen EU landen, ook met postpakketten. Zit geen controle op
 
Vrij verkeer van goederen tussen EU landen, ook met postpakketten. Zit geen controle op

Zijn regelmatig controles in het weekend als er pakketten blijven liggen bro.
 
Precies om deze reden moet je dus vragen of je pakket op maandag of Dinsdag verzonden kan worden. Steekproeven komen regelmatig voor in het weekend. Vooral pakketjes met wat teveel Tape enz zijn aan de beurt, maar ook gewoon willekeurig andere pakketten.

Je uitleg klinkt heel logisch. Baseer je dit op je eigen logica of heb je hier ook onderbouwing voor?

Vrij verkeer van goederen tussen EU landen, ook met postpakketten. Zit geen controle op

Dat is wat ik ook denk, begrijp niet waar men het recht haalt hierop te controleren binnen EU? Vooral als het geen luchthaven passeert...
 
Je uitleg klinkt heel logisch. Baseer je dit op je eigen logica of heb je hier ook onderbouwing voor?



Dat is wat ik ook denk, begrijp niet waar men het recht haalt hierop te controleren binnen EU? Vooral als het geen luchthaven passeert...

Gewoon op Mn Ex-vrouw die een tijdje bij PostNL werkte, Hahaha. Zo simpel is het soms. Toen waren er puur en alleen controles in het weekend om dat het door de weeks gewoon niet lukte, dat kan nu best anders zijn. Het aantal pakketten dat ze in verhouding controleren stelt trouwens weinig voor, er ligt gewoon veel te veel daar. Maar waarom zou je het risico nemen en je pakket daar het weekend laten liggen als je ook op een andere dag kan versturen?

Er word trouwens ook drugs, zwartgeld en zelfs vuurwerk verstuurd met de post. Ze zullen wel een reden hebben gevonden om dit te mogen doen.
 
Gewoon op Mn Ex-vrouw die een tijdje bij PostNL werkte, Hahaha. Zo simpel is het soms. Toen waren er puur en alleen controles in het weekend om dat het door de weeks gewoon niet lukte, dat kan nu best anders zijn. Het aantal pakketten dat ze in verhouding controleren stelt trouwens weinig voor, er ligt gewoon veel te veel daar. Maar waarom zou je het risico nemen en je pakket daar het weekend laten liggen als je ook op een andere dag kan versturen?

Er word trouwens ook drugs, zwartgeld en zelfs vuurwerk verstuurd met de post. Ze zullen wel een reden hebben gevonden om dit te mogen doen.

Dus zelfs als je een pakket binnen Nederland verstuurt, kan het in het weekend onderschept worden?
 
Dus zelfs als je een pakket in het binnenland verstuurt, kan het in het weekend onderschept worden?

De kans dat jouw onderschept word is heel klein maar kan. Er lopen wel honden bij en ik weet nou niet of die eerst moeten aanslaan voordat het open mag. Zo ver heb ik allemaal niet door gevraagd. Maar TS had waarschijnlijk geen drugs of iets laten sturen en dat was ook binnen Europa. Mijn toenmalige vrouw zij toen ook dat pakketjes met heel veel tape opengemaakt konden worden als die opvielen, dus daar hebben die snuffelaars ook niks mee te maken.

Mischien iemand die iets weet over het wettelijke gedeelte, ik weet alleen dat het gebeurt en dat het 5 jaar geleden alleen nog in de weekenden was.
 
Vrij verkeer van goederen tussen EU landen, ook met postpakketten. Zit geen controle op

Niet alles mag zomaar met pakketpost worden verstuurd, dus er mag sowieso gecontroleerd worden op de inhoud bij twijfel.
 
Gewoon op Mn Ex-vrouw die een tijdje bij PostNL werkte, Hahaha. Zo simpel is het soms. Toen waren er puur en alleen controles in het weekend om dat het door de weeks gewoon niet lukte, dat kan nu best anders zijn. Het aantal pakketten dat ze in verhouding controleren stelt trouwens weinig voor, er ligt gewoon veel te veel daar. Maar waarom zou je het risico nemen en je pakket daar het weekend laten liggen als je ook op een andere dag kan versturen?

Er word trouwens ook drugs, zwartgeld en zelfs vuurwerk verstuurd met de post. Ze zullen wel een reden hebben gevonden om dit te mogen doen.
Ik heb ook bij PostNL gewerkt als bijbaantje, jaren geleden. In het sorteercentrum in Born. Ik kan je 100% garanderen dat daar geen controles zijn.
 
Dat weet ik niet, zij zat in een distributiecentrum waar de pakken gesorteerd worden en dan door chauffeurs opgehaald. Gewoon in amsterdam hier.
 
Dat weet ik niet, zij zat in een distributiecentrum waar de pakken gesorteerd worden en dan door chauffeurs opgehaald. Gewoon in amsterdam hier.
Daar heb ik ook gewerkt maar dan in Born.
 
Ik heb een tijdje een eigen bedrijf gehad en verstuurde veel vloeistoffen en witte poeders :D. Ooit is er één van mijn verzonden pakketten naar Belgie door de DHL verdacht verklaard en open gemaakt ter controle.
 
Er is ook staking bij de sorteercentra van Bpost, dit al zeker tem maandag geloof ik. Kan ook hier mee te maken hebben.
 
Vrachtwagens komen aangereden tussen 04.00 en 06.00u en laden hun karren met pakketten uit. De sorteerders (mijn baantje) controleren dan of elk pakketje in de juiste kar zit en zetten die kar dan vervolgens in de regio waar de koeriers ze die pakketten moeten bezorgen.

Daar zit geen enkele controle op. En mocht er een controle zijn dan is dit steekproefgewijs maar dat heb ik nog nooit gezien of meegemaakt. Dus de kans dat er een pakketje word onderschept is echt nihil en op toeval gebaseerd.
 
Gewoon op Mn Ex-vrouw die een tijdje bij PostNL werkte, Hahaha. Zo simpel is het soms. Toen waren er puur en alleen controles in het weekend om dat het door de weeks gewoon niet lukte, dat kan nu best anders zijn. Het aantal pakketten dat ze in verhouding controleren stelt trouwens weinig voor, er ligt gewoon veel te veel daar. Maar waarom zou je het risico nemen en je pakket daar het weekend laten liggen als je ook op een andere dag kan versturen?

Er word trouwens ook drugs, zwartgeld en zelfs vuurwerk verstuurd met de post. Ze zullen wel een reden hebben gevonden om dit te mogen doen.

Ik hecht veel waarde aan je uitleg want mijn source verstuurde het zaterdag...
Wordt dit in NL gedaan die controles?
Volgens mijn source zou ik in dat geval niet veel riskeren omdat het onderschept werd op NL grondgebied...
Ik ben van BE
 
De kans dat jouw onderschept word is heel klein maar kan. Er lopen wel honden bij en ik weet nou niet of die eerst moeten aanslaan voordat het open mag. Zo ver heb ik allemaal niet door gevraagd. Maar TS had waarschijnlijk geen drugs of iets laten sturen en dat was ook binnen Europa. Mijn toenmalige vrouw zij toen ook dat pakketjes met heel veel tape opengemaakt konden worden als die opvielen, dus daar hebben die snuffelaars ook niks mee te maken.

Mischien iemand die iets weet over het wettelijke gedeelte, ik weet alleen dat het gebeurt en dat het 5 jaar geleden alleen nog in de weekenden was.

Nope geen drugs...
maar ook voor aas is het in BE ferm klote.
daarom dat ik nog even afwacht en kijken of ik wat hoor van dame justitia.
In het geval dat het in NL zou gecontroleerd geweest zijn weet ik niet of ze dit doorgeven aan de BE instanties.
 
Er is ook staking bij de sorteercentra van Bpost, dit al zeker tem maandag geloof ik. Kan ook hier mee te maken hebben.

Ik hoop het maar volgens de medewerkster van Post NL is het ingehouden en kan het niet meer geleverd worden.
Dat waren haar exacte woorden
 
Volgens haar dus alleen als pakketten het weekend daar moeten bijven liggen. Dus eerste aflever moment niet kunnen bezorgen op zaterdag om welke reden dan ook, dan komt het terug en blijft het liggen tot maandag in dat distributie centrum. Dus niet als het op een postkantoor blijft liggen na de 2e keer aanbieden en ook niet als het doordeweeks een dagje ik het distributiecentrum ligt. Is dus een vrij kleine kans aangezien het ook nog steekproeven zijn met pakketjes er tussen uit pakken.

Wacht het maar even af, je zal uiteindelijk toch uitleg moeten krijgen. Heb ook wel eens gehad met DHL dat Mn pakket op 3 keer een andere datum zou komen en opeens zag ik op de app dat het bezorgd was bij de buren.
 
Back
Naar boven