AndroidHealthClinic

Pakketje vast bij douane - gegevens mededelen of zo laten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Conan2

Novice
Lid geworden
12 dec 2022
Berichten
9
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
105kg
Vetpercentage
8%
Beste,

Ik heb mij hier geregistreerd op aanraden van een vriend.

Situatie: Ik doe bodybuilding met de nodige ondersteuning. Door het gebrek aan een bron momenteel, heb ik besteld in de UK (op hoop van zegen, stom).
Alleen heb ik het geluk niet aan mijn kant en wordt het pakje vastgehouden, was te voorspellen natuurlijk.

Ik heb een brief ontvangen waarin gevraagd wordt om een factuur of waardebepaling toe te voegen, als ook de inhoud van het pakje (wat ik natuurlijk liever niet doe). Na deze gegevens te geven, zal na de betaling van de invoerrechten mijn pakje opgestuurd worden.
Na rondlezen op diverse fora, zijn de meeste meldingen van mensen die een brief krijgen omdat het pakje geopend werd en de inhoud niet toegestaan is in België. Volgens mijn brief, zou het pakje nog niet geopend zijn??

Graag jullie mening wat ik het best doe:
1) Paypalafschrift (250 €) + andere benaming aan de inhoud geven. Dan hopen dat zij dit zonder verder onderzoek opsturen?
of
2) Hier niet op ingaan en het pakje niet opeisen. Dit om bijkomende risico's te vermijden. Als ik het pakje niet opeis, wordt dit dan geopend voor vernietiging? Want dan word ik alsnog gecontacteerd?
Kan ik zeggen dat ik niets besteld heb of gaat dit niet zo "vlot" (België)?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
gr.
 
Nergens op reageren, en niet meer in UK gear kopen !!
Niet gek dat je pakje onderschept is natuurlijk vanuit UK wat geen EU lidstaat meer is.
 
Bedankt voor de reacties en ik zal er niet meer op reageren.
Ik zal zeker niet meer via UK bestellen, maar ik las dat sommige pakjes doorgaan. Als is het goedgelovig om te denken dat deze van jezelf zal doorgaan.
 
Nederland bestellen een optie?
 
Ik kan je alvast de tip geven om NIETS in huis te hebben die verboden is.

Op een dag staan ze aan je deur voor een huiszoeking, met bevel.
 
Ik kan je alvast de tip geven om NIETS in huis te hebben die verboden is.

Op een dag staan ze aan je deur voor een huiszoeking, met bevel.
Kans is groot. Heb iets gelijkaardig voorgehad en kreeg een brief dat een pakket was tegengehouden. Ik zei dat ik geen idee had wat het was en ook niks besteld had (was cash geld opgestuurd dus nergens betalingsbewijs oid).
Toch huiszoeking gehad, verklaring moeten afleggen en gsm uitgelezen. België is naziland op dat vlak.
 
Heb niets in huis liggen, behalve:
- naalden
- spuitjes
- letrozole & aromasin (kan geen kwaad denk ik?)

Ik heb trouwens een 2de brief gehad, waarin staat dat zij zelf de invoerkosten op 17,99 euro geraamd hebben en dat ik via de bpost app kan betalen voor 30/12/22 (zo niet retour).

Is het mogelijk dat zij de inhoud niet gecontroleerd hebben en mij deze na betaling gewoon zullen opzenden?
Of is dit een list en zien zij dat ik door de betaling, de zending opeis? Of ben ik nu paranoïde aan het worden?
 
Groot Brittannië heeft een verdrag met de EU, dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Je moet echter wel BTW afdragen. Alleen dan is het bedrag een beetje laag. 21% over EUR 250 is veel hoger.
 
Ik zou het lekker retour laten gaan, krijg je mogelijk je geld nog terug van de vendor. Kosten van een advocaat als ze er wel werk van maken is een stuk meer dan de €250
 
Heb niets in huis liggen, behalve:
- naalden
- spuitjes
- letrozole & aromasin (kan geen kwaad denk ik?)
En dan ontkennen dat je geen gear besteld hebt?

Zou het ook wegdoen tbh
 
Geld zal ik niet terugkrijgen bij retour (maakt op zich niet veel uit). Ik weet ook niet welk retouradres erop staat (persoon blijft anoniem).

Ik zorg dat alles het huis uit is. Wordt wel puzzelen waar ik het kan laten.

Bedankt voor alle reacties.
 
Geld zal ik niet terugkrijgen bij retour (maakt op zich niet veel uit). Ik weet ook niet welk retouradres erop staat (persoon blijft anoniem).

Ik zorg dat alles het huis uit is. Wordt wel puzzelen waar ik het kan laten.

Bedankt voor alle reacties.
Tuinkluisje
Laat je het toch komen ?
 
Nee, ik zal er niet op reageren + goede tip
 
Wtf dit is een geintje toch :roflol:

Indien ze iets vinden krijg je een boete van €2000 tot €4000 en 1 tot 3 jaar gym en competitie verbod.
Als je pech hebt, mag je nog een test laten doen om te zien of je momenteel wel of niet iets gebruikt. Kunnen ze je daarom ook nog afstraffen ;)
Spijtig genoeg is dit geen grap.
 
Heb niets in huis liggen, behalve:
- naalden
- spuitjes
- letrozole & aromasin (kan geen kwaad denk ik?)

Ik heb trouwens een 2de brief gehad, waarin staat dat zij zelf de invoerkosten op 17,99 euro geraamd hebben en dat ik via de bpost app kan betalen voor 30/12/22 (zo niet retour).

Is het mogelijk dat zij de inhoud niet gecontroleerd hebben en mij deze na betaling gewoon zullen opzenden?
Of is dit een list en zien zij dat ik door de betaling, de zending opeis? Of ben ik nu paranoïde aan het worden?
Betaal maar. Inhoud is niet gecontroleerd want dat pakje ligt niet bij de douane maar bij BPOST. Indien je pakje geopend was, had je een andere brief gekregen. Ik spreek uit ondervinding.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven