Fitness Seller

Pakketje vast bij douane - gegevens mededelen of zo laten?

Bezoekers in dit topic

Indien je betaalt, mag BPOST dit pakje laten doorgaan zonder controle.
 
Groot Brittannië heeft een verdrag met de EU, dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Je moet echter wel BTW afdragen. Alleen dan is het bedrag een beetje laag. 21% over EUR 250 is veel hoger.
Niet waar.
Vanaf 1 januari 2021 betaalt u inklaringskosten voor pakketjes vanuit het Verenigd Koninkrijk met de waarde van € 22 of daarboven. U betaalt dan 21% btw over de totale waarde van het pakketje. Is uw pakketje meer dan € 150 waard? Dan betaalt u ook invoerrechten.
 
Heb niets in huis liggen, behalve:
- naalden
- spuitjes
- letrozole & aromasin (kan geen kwaad denk ik?)

Ik heb trouwens een 2de brief gehad, waarin staat dat zij zelf de invoerkosten op 17,99 euro geraamd hebben en dat ik via de bpost app kan betalen voor 30/12/22 (zo niet retour).

Is het mogelijk dat zij de inhoud niet gecontroleerd hebben en mij deze na betaling gewoon zullen opzenden?
Of is dit een list en zien zij dat ik door de betaling, de zending opeis? Of ben ik nu paranoïde aan het worden?
Nee, dit is geen list. Indien je betaalt, komt je pakje één van deze dagen bij je thuis.
 
Kans is groot. Heb iets gelijkaardig voorgehad en kreeg een brief dat een pakket was tegengehouden. Ik zei dat ik geen idee had wat het was en ook niks besteld had (was cash geld opgestuurd dus nergens betalingsbewijs oid).
Toch huiszoeking gehad, verklaring moeten afleggen en gsm uitgelezen. België is naziland op dat vlak.
Inderdaad, je krijgt dan een brief dat je pakje is tegengehouden.
 
Ik weet niet hoe het in België gaat, maar bij betalen accepteer je dat het jouw pakje is. PostNL doet veel inklaring voor Douane oa vanuit China van AliExpress. Bij twijfel krijg je standaard de factuur voor betaling, en bij akkoord geef je dus aan dat het jouw pakje is en de volgende stap dan vanuit overheidsinstanties vanwege strafbare feiten. (oa merkvervalsing Fake Rolex etc) zou in BE denk ik net zo gaan met hun gekte mbt Anabolica invoer
 
In Belgie worden pakjes bij BPOST, DHL, Federal Express, enz... geselecteerd voor douanecontrole. Indien je zending niet geselecteerd is voor controle, mogen die firma's de inklaring zelf doen op basis van de gegevens die de afzender geeft en betaal je aan hun. Dat is wat er nu gebeurd is. Je betaalt en je pakje wordt geleverd.

Indien je pakje geselecteerd is voor controle en er zit niets verdacht is na opening van het pakje, geeft de douane ook toelating aan de firma om de inklaring te doen of ze maken een nieuwe berekening en een boete erbij indien de waarde veel hoger is dan wat de aangever heeft aangegeven.

Indien je pakje geselecteerd is voor controle en er zit een verboden product in je pakje, krijg je een brief van de douane waarin duidelijk staat wat ze aangetroffen hebben en wordt er een PV opgemaakt. CONAN2 heeft geen brief van de douane gekregen maar van de firma die de inklaring doet. Op een brief van de douane staat er rechtsboven DOUANE & ACCIJNZEN.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het in België gaat, maar bij betalen accepteer je dat het jouw pakje is. PostNL doet veel inklaring voor Douane oa vanuit China van AliExpress. Bij twijfel krijg je standaard de factuur voor betaling, en bij akkoord geef je dus aan dat het jouw pakje is en de volgende stap dan vanuit overheidsinstanties vanwege strafbare feiten. (oa merkvervalsing Fake Rolex etc) zou in BE denk ik net zo gaan met hun gekte mbt Anabolica invoer
Wanneer POSTNL je factuur voor betaling naar je opstuurt, wil zeggen dat het pakje al vrijgegeven is door de douane. Ofwel omdat de douane dit pakje niet heeft geselecteerd voor controle en akkoord gaat met hetgeen is aangegeven ofwel omdat het pakje is gecontroleerd en ze akkoord gaan. Bij twijfel krijg je geen factuur voor betaling maar zullen ze je vragen om een betalingsbewijs te leveren van je bestelling omdat ze niet akkoord gaan met hetgeen is aangegeven. Ik weet heel goed waarover ik spreek. Heb zelf 6 jaar in die sector gewerkt op de luchthaven. Het werkt dus helemaal niet zoals jij aangeeft.
 
Wanneer POSTNL je factuur voor betaling naar je opstuurt, wil zeggen dat het pakje al vrijgegeven is door de douane. Ofwel omdat de douane dit pakje niet heeft geselecteerd voor controle en akkoord gaat met hetgeen is aangegeven ofwel omdat het pakje is gecontroleerd en ze akkoord gaan. Bij twijfel krijg je geen factuur voor betaling maar zullen ze je vragen om een betalingsbewijs te leveren van je bestelling omdat ze niet akkoord gaan met hetgeen is aangegeven. Ik weet heel goed waarover ik spreek. Heb zelf 6 jaar in die sector gewerkt op de luchthaven. Het werkt dus helemaal niet zoals jij aangeeft.
Nuttige info, thnx
 
Ik gebruik al jaren niets meer maar zou het alleszins niet meer riskeren om een verboden product in het buitenland te bestellen. Ik zou het niet meer durven. Voor de Brexit was Engeland nochtans een goeie optie omdat ze daar AS verkochten die zeer goed aangeschreven stonden.
 
Wanneer POSTNL je factuur voor betaling naar je opstuurt, wil zeggen dat het pakje al vrijgegeven is door de douane. Ofwel omdat de douane dit pakje niet heeft geselecteerd voor controle en akkoord gaat met hetgeen is aangegeven ofwel omdat het pakje is gecontroleerd en ze akkoord gaan. Bij twijfel krijg je geen factuur voor betaling maar zullen ze je vragen om een betalingsbewijs te leveren van je bestelling omdat ze niet akkoord gaan met hetgeen is aangegeven. Ik weet heel goed waarover ik spreek. Heb zelf 6 jaar in die sector gewerkt op de luchthaven. Het werkt dus helemaal niet zoals jij aangeeft.
Sinds wanneer ben je daar weg ?
 
Conan2: Wat heb je nu gedaan? Ik had je een persoonlijke mail verstuurd. Je had tenminste kunnen antwoorden of ons op de hoogte kunnen houden. Waarschijnlijk heb je niets gedaan en ben je alles kwijt. Dom want nu stuurt de leverancier het misschien weer op en wordt het misschien wel gecontroleerd en dan ben je de peer.
 
Conan2: Wat heb je nu gedaan? Ik had je een persoonlijke mail verstuurd. Je had tenminste kunnen antwoorden of ons op de hoogte kunnen houden. Waarschijnlijk heb je niets gedaan en ben je alles kwijt. Dom want nu stuurt de leverancier het misschien weer op en wordt het misschien wel gecontroleerd en dan ben je de peer.
TS is niet meer online geweest sinds 23 dec.
 
Zit in de gevangenis voor een vial test :roflol:
Uitgelogd en geschiedenis gewist. Bang aan het afwachten nu wanneer de huiszoeking gebeurt en ze de computer/gsm doorzoeken in de hoop iets te vinden.
 
Zit para thuis...gordijnendienst
 
Even reageren. Ik had verlof en verbouwingen thuis. De Telenet kabel was jammer genoeg door en wifi werkte even niet. En ik wilde niet op mijn gsm inloggen :/.
Bedankt voor alle reacties. En Skydirk bedankt voor je pb.

Het is de eerste keer dat ik zoiets meemaak maar mocht ik internet geloven zat ik al levenslang vast. Vandaar mijn paranoia :).
Bedankt voor de opheldering.
 
Elke adres krijgt een waarschuwing dus jij ook. Gewoon negeren, maar laat het niet nog een keer gebeuren want dan kan je een boete oplopen. Er staat nu in ieder geval een streepje door je adres.
 
Er schijnt toch iets veranderd te zijn want op de site van Bpost staat er dat na betaling het pakje nog moet vrijgegeven worden door de Douane. Dan zou ik het in dat geval toch ook maar laten terug sturen naar afzender zonder te reageren.
 
Elke adres krijgt een waarschuwing dus jij ook. Gewoon negeren, maar laat het niet nog een keer gebeuren want dan kan je een boete oplopen. Er staat nu in ieder geval een streepje door je adres.
Daarvoor moet je wel eerst gesnapt worden. Dan kom je in de databank. Indien hij niet reageert en het pakje terug naar afzender wordt verstuurd, gebeurt dit niet. In zijn brief stond toch dat het pakje terug zou gaan naar afzender indien er geen betaling zou gebeuren voor een bepaalde datum.
 
Back
Naar boven