XXL Nutrition

Palestijns-Israëlisch conflict

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Zeker 195 doden Gazastrook door Israëlische bommen

Het aantal mensen dat is omgekomen tijdens de Israëlische luchtaanvallen op gebouwen van Hamas in de Gazastrook is opgelopen tot zeker 195. Driehonderd anderen raakten gewond, van wie 120 in kritieke toestand verkeren.

Dat heeft het hoofd van de nooddiensten in de Gazastrook gezegd. Hij liet weten dat het dodental opgelopen is door nieuwe bombardementen en doordat er slachtoffers onder het puin zijn gevonden.

Onder de doden bevinden zich hoge functionarissen, onder wie de gouverneur van Centraal-Gaza, de chef van politie die door Hamas was benoemd en het hoofd van de veiligheidsdienst van Hamas.

Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben zaterdag aanvallen uitgevoerd op zeker dertig verschillende doelen in Gaza-Stad. De aanvallen zouden gericht zijn op gebouwen en installaties van de radicale Hamasbeweging.

Verantwoordelijkheid

Het Israëlische leger bevestigde dat het aanvallen heeft uitgevoerd. ''Onze luchtmacht heeft massaal aanvallen uitgevoerd op de infrastructuur van Hamas in de Gazastrook om een einde te maken aan de terroristische aanvallen van de afgelopen weken op Israëlische burgerdoelen'', aldus een woordvoerder.

''We hebben de burgerbevolking van de Gazastrook gewaarschuwd voor onze aanvallen. Hamas is geheel verantwoordelijk voor deze situatie. ''Dit is slechts het begin'', zei een woordvoerder van het Israëlische leger.

Hij voegde eraan toe dat de operaties doorgaan zo lang dat nodig is.

Reactie

Radicale Palestijnen hebben zaterdag opnieuw raketten afgevuurd op Israëlisch grondgebied. Hierbij is in de stad Netivot een Israëlische vrouw omgekomen. Vier mensen raakten gewond.

De slachtoffers bevonden zich in een huis dat werd getroffen door een Palestijnse raket.

Bezorgd

Internationaal is bezorgd gereageerd op de Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook. Buitenlandcoördinator van de Europese Unie, Javier Solana, riep op tot ''een onmiddellijk staakt-het-vuren'', net als onder meer de Franse president Nicolas Sarkozy en het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.

Egypte heeft de aanvallen scherp veroordeeld. Caïro had er bij de Palestijnse groeperingen op aangedrongen het vredesbestand te verlengen dat vorige week afliep.

Arabische ministers van Buitenlandse Zaken komen zondag of maandag in Caïro in spoedzitting bijeen om een gemeenschappelijk standpunt in te nemen.

Verenigde Staten

De Verenigde Staten verzochten Israël zaterdag te proberen geen burgers te doden. Ook riep het Witte Huis strijders van Hamas op te stoppen met het afvuren van raketten als ze willen dat het bommengooien stopt.

http://news.google.nl/nwshp?tab=wn&ned=nl_nl&ncl=1263746217&hl=nl&topic=h

Wie gelooft dat het ooit nog goed komt daar? Ik begin steeds meer te denken dat de westerse en Arabische cultuur gewoon niet samengaan. Israël onderdrukt de Palestijnen, en de Palestijnen plegen aanslagen op onschuldige burgers. De een zegt altijd dat de ander begon, en zo gaat het maar door. Het zou misschien helpen als de Palestijnse leiders stopten met met corruptie en machtsspelletjes, en hun bevolking beter zouden opleiden en de economie aanzwengelen. Maar als het Arabische volken die niet door een ander land worden onderdrukt al niet lukt om op eigen kracht welvarend te worden, dan zal het de Palestijnen zeker niet lukken. Aan de andere kant moet Israël ophouden met de economie van de Palestijnen nodeloos lam te leggen.
 
Aanvallen uitvoeren en zeggen dat Hamas ervoor verantwoordelijk is :roflol:
 
Die k*tjoden moeten helermaal kapot. Deze shit laat de wereld gewoon toe zonder wat te doen.

Beetje raar verwoord, maar ik ben het wel met hem eens.
 
Daar heb je het al. Zolang de joden door blijven gaan zullen de Palestijnen niets kunnen opbouwen.

HEt enige dat palestijnen op proberen te bouwen is de oorlog tegen Israel. In plaats van proberen een infrastructuur, economie, etc op te bouwen gaan ze alleen maar door het het doden van onschuldige burgers in israel (en ja, israel dood ook onschuldige palestijen).

Er is geen slachtoffer in deze oorlog....alleen 2 schuldigen.
 
HEt enige dat palestijnen op proberen te bouwen is de oorlog tegen Israel. In plaats van proberen een infrastructuur, economie, etc op te bouwen gaan ze alleen maar door het het doden van onschuldige burgers in israel (en ja, israel dood ook onschuldige palestijen).

Er is geen slachtoffer in deze oorlog....alleen 2 schuldigen.

Alles wat de Palestijnen opbouwen wordt met een of andere razzia door de joden toch weer vernietigd onder het mom van een vergeldingsactie. Het is een vicieuze cirkel. Er worden meer onschuldige mensen aan de kant van de Palestijnen vermoord dan aan de kant van de israeli's
 
Alles wat de Palestijnen opbouwen wordt met een of andere razzia door de joden toch weer vernietigd onder het mom van een vergeldingsactie. Het is een vicieuze cirkel. Er worden meer onschuldige mensen aan de kant van de Palestijnen vermoord dan aan de kant van de israeli's

Dat is deels waar, maar in de Arabische buurlanden van de Palestijnen staan de economie en vrijheid er niet heel veel beter voor, doordat die net zulk slecht bestuur hebben als zij. De oorzaken van de malaise liggen dus waarschijnlijk ook deels bij henzelf. Het is een groot probleem dat de Palestijnse autoriteiten hun onderdanen niet kunnen laten ophouden met raketten schieten op onschuldige burgers, je kan niet van Israël verwachten dat ze daar iets tegen doen. Maar iedereen die geweld gebruikt is natuurlijk ook oorzaak van het probleem. Israël heeft genoeg bloed aan de handen, in dodentallen zelfs meer denk ik dan de Palestijnen.

Ik denk dat het de beste strategie is voor de Palestijnen om gewoon geen geweld meer te gebruiken, dan heeft Israël ook geen excuus meer militaire doelen te vernietigen en daarbij talloze nodeloze doden te veroorzaken. Ondanks dat er vaak genoeg onschuldige Palestijnen omkomen geloof ik niet dat Israël bewust burgerdoelen uitkiest, dat moet je ze wel nageven.
 
Ik denk dat het de beste strategie is voor de Palestijnen om gewoon geen geweld meer te gebruiken, dan heeft Israël ook geen excuus meer militaire doelen te vernietigen en daarbij talloze nodeloze doden te veroorzaken. Ondanks dat er vaak genoeg onschuldige Palestijnen omkomen geloof ik niet dat Israël bewust burgerdoelen uitkiest, dat moet je ze wel nageven.

Ik geloof zeker wel dat israel burgerdoelen uitkiest. De complete wereldgemeenschap durft er toch niets van te zeggen...

Daarnaast is het heel makkelijk gezegd dat de Palestijnen geen geweld meer moeten gebruiken maar stel je eens voor.... Je mag geen opleiding volgen, levensbehoeften als voedsel, electriciteit en werk zijn schaars of niet voorradig/aanwezig. Je wordt binnenstebuiten gekeerd als je ergens naartoe wilt. Je wordt door kolonisten bekogeld met stenen terwijl israelische militairen staan toe te kijken en geen poot uitsteken.... Wat zou jij doen? Lijdzaam toezien hoe je leven nog verder wordt verdoet?
 
Ik geloof zeker wel dat israel burgerdoelen uitkiest. De complete wereldgemeenschap durft er toch niets van te zeggen...

Daarnaast is het heel makkelijk gezegd dat de Palestijnen geen geweld meer moeten gebruiken maar stel je eens voor.... Je mag geen opleiding volgen, levensbehoeften als voedsel, electriciteit en werk zijn schaars of niet voorradig/aanwezig. Je wordt binnenstebuiten gekeerd als je ergens naartoe wilt. Je wordt door kolonisten bekogeld met stenen terwijl israelische militairen staan toe te kijken en geen poot uitsteken.... Wat zou jij doen? Lijdzaam toezien hoe je leven nog verder wordt verdoet?

Nee, dat is natuurlijk zwaar k*t. Ik heb ook niet alle oplossingen. Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou denk ik geen raketten gaan afschieten, want dat vergroot het probleem alleen maar. Maar het is natuurlijk moeilijk voor te stellen hoe je je voelt als je vader, zusje of vrouw door Israëlisch vuur is gedood, dan ga je misschien rare dingen doen ja. En ik denk dat elke Palestijn wel iemand kent die is gedood. Ze moeten gewoon een levensvatbaar stuk grond krijgen, dat is uiteindelijk ook in het belang van de Joden, maar die zijn te zeer verblind door hun religie met de daarbij horende 'heilige plaatsen'.
 
Daarnaast is het heel makkelijk gezegd dat de Palestijnen geen geweld meer moeten gebruiken maar stel je eens voor.... Je mag geen opleiding volgen, levensbehoeften als voedsel, electriciteit en werk zijn schaars of niet voorradig/aanwezig. Je wordt binnenstebuiten gekeerd als je ergens naartoe wilt. Je wordt door kolonisten bekogeld met stenen terwijl israelische militairen staan toe te kijken en geen poot uitsteken.... Wat zou jij doen? Lijdzaam toezien hoe je leven nog verder wordt verdoet?


Geweld zal nooit de oplossing zijn. Geweld lokt geweld uit.

ben het wel met je eens dat de wereldgemeenschap moet ingrijpen en Israel aan banden moet leggen. Waarom grijpt Amerika wel in in Irak en afghanistan maar niet in Israel
 
HEt enige dat palestijnen op proberen te bouwen is de oorlog tegen Israel. In plaats van proberen een infrastructuur, economie, etc op te bouwen gaan ze alleen maar door het het doden van onschuldige burgers in israel (en ja, israel dood ook onschuldige palestijen).

Er is geen slachtoffer in deze oorlog....alleen 2 schuldigen.

zou jij eraan denken iets op te bouwen terwijl je al 42! jaar lang onderdrukt en bezet wordt op je eigen grondgebied?!?!? Denk jij nou echt dat Willem van Oranjge tijdens de WO II bezig was met het opstellen van een plan voor de bouw van de A2 of de Deltawerken?
 
Nee, dat is natuurlijk zwaar k*t. Ik heb ook niet alle oplossingen. Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou denk ik geen raketten gaan afschieten, want dat vergroot het probleem alleen maar. Maar het is natuurlijk moeilijk voor te stellen hoe je je voelt als je vader, zusje of vrouw door Israëlisch vuur is gedood, dan ga je misschien rare dingen doen ja. En ik denk dat elke Palestijn wel iemand kent die is gedood. Ze moeten gewoon een levensvatbaar stuk grond krijgen, dat is uiteindelijk ook in het belang van de Joden, maar die zijn te zeer verblind door hun religie met de daarbij horende 'heilige plaatsen'.

Laat staan dat je familieleden of kennissen voor de zaak bent kwijtgeraakt het gaat er meer om dat je decennialang machteloos bent tegen een macht die je onder mensonterende omstandigheden in zijn greep houdt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Palestijnen grijpen naar zelfmoordaanslagen en andere praktijken die niet conform de status quo/gewoonte zijn
 
Geweld zal nooit de oplossing zijn. Geweld lokt geweld uit.

ben het wel met je eens dat de wereldgemeenschap moet ingrijpen en Israel aan banden moet leggen. Waarom grijpt Amerika wel in in Irak en afghanistan maar niet in Israel

Omdat Amerikaanse regering vol zit van de Joden
 
was het eindelijk een tijdje rustig wakkert israel het vuur maar weer eens goed aan. Volgens mij vragen ze uiteindelijk gewoon om een atoombom..

echt schandalig:no:
 
was het eindelijk een tijdje rustig wakkert israel het vuur maar weer eens goed aan. Volgens mij vragen ze uiteindelijk gewoon om een atoombom..

echt schandalig:no:


En wie moet die atoombom gaan gooien op Israel? of bedoelde je op Gaza?
 
En wie moet die atoombom gaan gooien op Israel? of bedoelde je op Gaza?

Iran zou het stiekem wel heeeeel graag willen doen, als ze er een hadden.
Maar dan zijn de rapen pas echt GOED gaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven