MuscleMeat

Panga filet lekker maken :( (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Campina

Cool Novice
Lid geworden
14 aug 2011
Berichten
112
Waardering
6
Lengte
1m98
Massa
116kg
Vetpercentage
12%
Hoe doen jullie het? Ik heb het gister in de pan gebakken en vandaag in de oven beide met viskruiden maar alsnog is het niet lekker.
Iemand nog goede receptjes?
Zonder veel in kcal etc te stijgen want zit in de cut

Gr
 
Je zou een beschuit fijn kunnen maken en en dan een ei kapot maken om alleen het ei-eiwit te gebruiken. Daarna haal je eerst de panga-filet door het ei en daarna door het beschuit. Hierdoor krijgt het een knapperig korstje.
 
Ik haal altijd zakje viskruiden bij de appie, dan doe ik in de pan een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje zonnebloem olie en dan rustig op rustig vuurtje opbakken. na 5-6min omdraaien en dan na nog een 5min is het wel klaar.
 
Kattenvoer van maken.
 
zorgen dat het niet te warm is, in 1x naar binnen schrokken en hopen dat je het binnenhoud?
 
je zou een beschuit fijn kunnen maken en en dan een ei kapot maken om alleen het ei-eiwit te gebruiken. Daarna haal je eerst de panga-filet door het ei en daarna door het beschuit. Hierdoor krijgt het een knapperig korstje.

+1
 
peper, zout, citroensap en sambal!
 
Ik gebruik nooit zout of viskruiden (bevat bijna alleen maar zout). Vanwege de welbekende redenen, en als je wilt kuren moet je wel dus doe er altijd een beetje paprika, kerrie, cayenne en chillipoeder op. Dan in de pan met beetje kokosolie op hoog vuur de kruiden er in branden en zo krijg je een knapperig korstje. Vind het zo echt lekker. En de MCT-vetten zijn alleen maar goed in de cut uit kokosolie. Is sowieso 1 van de weinige vetten waarin je gezond kan bakken en braden doordat het stabiel blijft bij hoge temperaturen.

Maar probeer anders eens een andere soort visfilet. Zit toch wel verschil in sommige soorten qua smaak. Misschien lust je die wel.
 
Je zou een beschuit fijn kunnen maken en en dan een ei kapot maken om alleen het ei-eiwit te gebruiken. Daarna haal je eerst de panga-filet door het ei en daarna door het beschuit. Hierdoor krijgt het een knapperig korstje.
Dit klinkt zeker goed! Zal hetm orgen proberen
zorgen dat het niet te warm is, in 1x naar binnen schrokken en hopen dat je het binnenhoud?
Dingen die je niet lust eten gaan je alleen maar tegenwerken.
Ik gebruik nooit zout of viskruiden (bevat bijna alleen maar zout). Vanwege de welbekende redenen, en als je wilt kuren moet je wel dus doe er altijd een beetje paprika, kerrie, cayenne en chillipoeder op. Dan in de pan met beetje kokosolie op hoog vuur de kruiden er in branden en zo krijg je een knapperig korstje. Vind het zo echt lekker. En de MCT-vetten zijn alleen maar goed in de cut uit kokosolie. Is sowieso 1 van de weinige vetten waarin je gezond kan bakken en braden doordat het stabiel blijft bij hoge temperaturen.

Maar probeer anders eens een andere soort visfilet. Zit toch wel verschil in sommige soorten qua smaak. Misschien lust je die wel.
Ik probeer het zelf ook te vermijden. En ga ook kuren idd.
Van de kokosolie wist ik ook nog niet ga het morgen kopen :)
Om eerlijk te zijn ging me voorkeur uit naar panga filet voornamelijk om de prijs. Lust geen tonijn.
Wel haring paling en makreel. Ga de recepten proberen en als het alsnog niks word zal ik me schema maar moeten aanpassen.

Bedankt iedereen
 
Dingen die je niet lust eten gaan je alleen maar tegenwerken.

Of je went eraan ;)

En Panga is niet vies, want 't heeft bijna geen smaak dusja.

Ik kook mn panga altijd in water met een halve citroen.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe het gewoon ontdooid en droog gedept in aluminiumfolie en 20 minuten op 220C in de oven... Eventueel nog wat peper citroensap of sambal erbij, maar meestal gewoon naturel.
 
Heel goed de pan kruiden en de vis zelf aan beide kanten.
 
Ik vind het de lekkerste vis die er bestaat ... Njom njom
 
Prak het gewoon na het bakken heel fijn en mix het in de sla of op brood met wat peper, zout, kruiden en evt mayo (light) ?
 
Friteslijn van Remia erop doen. Bevat maar 15 kcal p 15 ml en vindt het lkkrder dan mayo light wat rond de 60 kcal bevat p 15 ml.

Ken er ook paneermeel opgooien en dan idd met ei zodat t blijft plakken.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon flink veel zwarte peper
 
Mijn moeder maakt er altijd een soort overschotel van met spinazie en melksaus. Heerlijk!
 
wat is melksaus?
 
Back
Naar boven