Fitness Seller

Pannekoeken??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hi,

Ik hoorde van iemand dat van die kant en klare pannekoekjes een goede aanvulling kan zijn op je voedingsschema.

Als dat zo is, denk ik eraan om in m'n maaltijd van 14.00 de 4 boterhammen kipfilet hierdoor te vervangen.

Maar hoeveel zal ik er dan moeten eten om die boterhammen te vervangen?

1 pannekoek = 75 gr
Energie = 165 kcal
Eitwitten = 4,05 gr
Koolhydraten = 22,95 gr
Vetten = 6,375 gr


_______________________________

7.30
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC

10.00
4 boterhammen met dik kipfilet

12.00
±200 gram zilvervlies rijst met gebakken ei* + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + 3x vitamineC

13.00
Banaan

14.00
4 boterhammen met dik kipfilet + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00
±250 gram pasta

18.15
avondeten + 1x multivitamine en 3x vitamineC

direct na trainen
¼ l. shake bestaande uit Whey en Dextrose (2:1)

½ uur na trainen
4 boterhammen pindakaas + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

voor slapen
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC



* per 250 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 10 eieren, waarvan 8 zonder dooier.
 
Originally posted by MrJ
Hi,

Ik hoorde van iemand dat van die kant en klare pannekoekjes een goede aanvulling kan zijn op je voedingsschema.

Als dat zo is, denk ik eraan om in m'n maaltijd van 14.00 de 4 boterhammen kipfilet hierdoor te vervangen.

Maar hoeveel zal ik er dan moeten eten om die boterhammen te vervangen?

1 pannekoek = 75 gr
Energie = 165 kcal
Eitwitten = 4,05 gr
Koolhydraten = 22,95 gr
Vetten = 6,375 gr


_______________________________

7.30
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC

10.00
4 boterhammen met dik kipfilet

12.00
±200 gram zilvervlies rijst met gebakken ei* + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + 3x vitamineC

13.00
Banaan

14.00
4 boterhammen met dik kipfilet + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00
±250 gram pasta

18.15
avondeten + 1x multivitamine en 3x vitamineC

direct na trainen
¼ l. shake bestaande uit Whey en Dextrose (2:1)

½ uur na trainen
4 boterhammen pindakaas + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

voor slapen
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC



* per 250 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 10 eieren, waarvan 8 zonder dooier.

Zozo,165 ckcal is best veel!Die pannenkoeken zijn vrij licht geloof ik?
Ik persoonlijk zou er net zoveel eten todat je geen trek meer hebt.

Stuk of 5 dan maar?
Die 4 boterhammen met beleg zijn bij lange niet zo voedingsrijk als 5^ pannenkoeken.
 
ff voor alle duidelijkheid de mijne welteverstaan als we praten over 100 gram rijst bv is dat dan voor de bereiding of na de bereiding?
 
Wat ik eet is dus al gekookt.

250gr. droge zilvervliesrijst geeft me ongeveer 5x 200gr. gekookte rijst.

Maar goed, ik zal die 4 boterhammen deze week eens gaan vervangen door 4 pannekoeken om te beginnen. :)
 
bij recepten staat ook een recept voor pannekoeken met extra proteine:

Originally posted by Scighera
met dank aan Patrick en KuikenXXL
Met dit recept kan je er ongeveer 10 maken en de voedingswaarde is dan uitgerekend per stuk ( als je er 10 maakt)

wat je nodig hebt voor 10 stuks

200gram pannekoekmeel (meergranen)
2 eieren met dooier
4 eieren zonder dooier
1/2 liter magere melk
+-30gram Proteine poeder (geen whey)

alle bij elkaar ,effe mixen ,daarna bakken ZONDER boter in pan met antiaanbak laag .....

VOEDINGSWAARDE per stuk +- 80 gram
KCAL :110
EIWIT :7,6 gram
KOOLHYDRATEN:17 gram
VET :1,2 gram
 
phew... gelukkig maar ben nog niet zo lang bezig pas een half jaar en begin nu toch in de gaten te krijgen dat de voeding bijna nog belangrijker is dan de training!

maar ik ging telkens uit van ongekookte rijst en als ik 100 gram rijst kook kan ik het al haast niet wegkrijgen aangezien er ook nog groenten en vlees bij moet. dus van 200 gram schrok ik een beetje...
dus ik kan eigelijk rekenen dat 100 gram gekookt 25 gram ongekookt is.... wel dat scheelt een slok op de borrel zullen we maar zeggen..:)
 
Hmmm, ik denk dat er max. 3 op kan.

Dan vraag ik met af of die 3 dan wel meer voedingswaarde hebben dan die 4 boterhammen kipfilet?

3 pannekoeken worden dan:

225 gr
Energie = 495 kcal
Eitwitten = 12,15 gr
Koolhydraten = 68,85 gr
Vetten = 19,125 gr
 
Originally posted by MrJ
Hmmm, ik denk dat er max. 3 op kan.

Dan vraag ik met af of die 3 dan wel meer voedingswaarde hebben dan die 4 boterhammen kipfilet?

3 pannekoeken worden dan:

225 gr
Energie = 495 kcal
Eitwitten = 12,15 gr
Koolhydraten = 68,85 gr
Vetten = 19,125 gr

als je er pannekoeken met kipfilet van maakt wel..

Ik denk zelf dat die boterhammen met kipfilet beter zijn; minder vet, meer eiwitten en meer vezels
 
Yep, ik zie het al.

4 boterhammen met dik kipfilet is ongeveer:

Energie: 480 kcal
Eiwitten: 41 gr
Koolhydraten : 64 gr
Vetten : 8 gr

ff heel wat meer eiwitten dus. Geen pannenkoeken dan maar, ga ik nu ff m'n boterhammetjes smeren. :D
 
Originally posted by MrJ
Hi,

Ik hoorde van iemand dat van die kant en klare pannekoekjes een goede aanvulling kan zijn op je voedingsschema.

Als dat zo is, denk ik eraan om in m'n maaltijd van 14.00 de 4 boterhammen kipfilet hierdoor te vervangen.

Maar hoeveel zal ik er dan moeten eten om die boterhammen te vervangen?

1 pannekoek = 75 gr
Energie = 165 kcal
Eitwitten = 4,05 gr
Koolhydraten = 22,95 gr
Vetten = 6,375 gr


_______________________________

7.30
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC

10.00
4 boterhammen met dik kipfilet

12.00
±200 gram zilvervlies rijst met gebakken ei* + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + 3x vitamineC

13.00
Banaan

14.00
4 boterhammen met dik kipfilet + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00
±250 gram pasta

18.15
avondeten + 1x multivitamine en 3x vitamineC

direct na trainen
¼ l. shake bestaande uit Whey en Dextrose (2:1)

½ uur na trainen
4 boterhammen pindakaas + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

voor slapen
¼ liter halfvolle melk vermengd met brinta en ‘langzame’ eiwitten + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC



* per 250 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 10 eieren, waarvan 8 zonder dooier.

Ja die pannenkoeken wou ik eten op mijn 'junkdag' maar goed, ben nu schoon aan het eten, dus ik eet ze ook niet meer. Er zit teveel suiker in...
 
is het nou goed of slecht pannekoeken, ik kan er wel 5 hebben op een dag, als het een goede aanvullig is op je training............???
 
ik zou liever iets eten zoals rijst, volkorenbrood, volkorenpasta, havermout, brinta (complexe koolhydraten). in die pannenkoeken zit veel suiker
 
je kunt er ook een boel havermout in verwerken...
 
dan hou je nog die grote hoeveelheid suiker en vet en het gebrek aan vezels
 
als je pannekoeken gaat eten, beter zelf maken... of eiwitpoeder echt een totale toegevoegde waarde heeft voor de smaak lijkt me niet, maar zelf gooi ik er altijd een paar extra eieren zonder dooier bij....
Maar ga nou niet alleen op pannkekoeken zitten!
 
Ik eet ze ook! Ze zijn per 8 verpakt en je hebt ze ongezoet of gezoet! Heerlijk! Ik bulk er ook altijd 8 per keer weg! Jammie!
 
Nou, ik haal altijd van die kant en klare pannekoeken bij Dirk van de Broek.. qua smaak zijn ze even lekker als de echte vind ik..

Het is voor mij een makkelijke manier om een beetje aan te komen, het eet lekker weg en het is nog voedzaam ook..
 
Back
Naar boven