XXL Nutrition

pannekoeken

Bezoekers in dit topic

Esperantisto zei:
Voorheen altijd een ei-vis-groente-ontbijt icm fruit. Daar ging ik dan linzen bij doen. Zonder linzen had ik geen last van oprispingen e.d. met linzen kwam het eten omhoog. Heb daarna een tijdje een licht ontbijt genomen van alleen fruit met yoghurt of kaas, maar 'k ging dan naar ammoniak stinken.. dat was ook niet de bedoeling.

Dus ik ga kijken welke trage KH ik naast fruit nog meer kan verdragen. Als de havermout ook niet goed vallen, ga ik gewoon weer uitsluitend eiwit+vet vantevoren eten en inname van matig-snelle KH tijdens de training verhogen. Timing is essentieel... te vroeg is volledig krachtsverlies.
De havermoutpannekoek is in elk geval (mits je er wat zout in doet) een vorm van KH die je wel enorm goed vult, dit itt gewone pannekoeken waar ik er 10 van op kan en dan nog honger houd.. :eek:

Ja dat je dat krijgt als je alleen maar wat fruit met yoghurt of kaas eet is niet gek. Dan neem je veel te weinig eiwitten en ga je massa verbranden. Dan krijg je volgens mij die Amminiak lucht die ik me van mij eigen cut nog wel kan herinneren.

Maar waarom niet wat later trainen dan?
 
Man-Mountain zei:
meeste pannekoeken zijn junk ..vooral in combinatie met suiker stroop en shit

Ja dan is het zeker een junk maaltijd. Maar als je zo als mij recept hier in dit topic maakt die havermout panneNkoeken. dan kan het echt wel in een cut dieet of op een refeed dag.
 
Train het liefste 's ochtends, dan is het niet druk en dan heb ik geen excuus om niet te gaan. Soms ga ik wel eens later op de dag en dan train ik zelfs minder goed omdat ik al vermoeid ben.
Had al wel door dat het niet handig was minder te eten van te voren, maar het klaarmaken van dat ontbijt en daarna het laten verteren ging me te veel tijd kosten, dus ik hoopte efficiënter te kunnen werken.
 
Man-Mountain zei:
meeste pannekoeken zijn junk ..vooral in combinatie met suiker stroop en shit

Hier een clean receptje, met dingen die je hele dagen eet (thx to the Locust):

6 hele eieren
200g cottage cheese
grote kop havermout
1 banaan

in de blender ermee, en pannenkoeken bakken maar.... vandaag geprobeerd en moet zeggen dat het mooie vaste pannenkoeken zijn, vallen niet uit elkaar of zo :)
 
Wat openen beter een pannenkoeken recept topic :P
 
MonsterStrength zei:
Hier een clean receptje, met dingen die je hele dagen eet (thx to the Locust):

6 hele eieren
200g cottage cheese
grote kop havermout
1 banaan

in de blender ermee, en pannenkoeken bakken maar.... vandaag geprobeerd en moet zeggen dat het mooie vaste pannenkoeken zijn, vallen niet uit elkaar of zo :)

en dat gaat zo lukken denk je , vergeet je niet wat
 
:meal:
jordy zei:
haha,

Recept van de chef. dus van mij :D

voor 8 pannekoeken:

250gr bloem
500ml melk
3 hele eieren
zakje vanille suiker
beetje zonnebloem olie

recept van de chef voor havermout pannekoeken. ook goed voor in de cut of refeed dagen.

125gr havermout
1 heel ei
3-4 ei witten
beetje (soja) melk
kaneel
zoetstof

hele zooi in de blender lekker een dik beslag.
bakken in pan met anti aanbak laag. echt heerlijk met een beetje honing.


klinkt wel lekker!!!! :meal:
 
Met 1 kanttekening.
NIET voor een refeed geschikt, dan zit er te veel vezel in.. havermout bevat veel meer vezels dan gewone pannekoeken en goede kans dat je vreselijk aan de dunne raakt. Wil je net als ik maar 1 pannekoek eten die dan goed vult, dan is havermoutpannekoek wel een goede keus. Wil je refeeds met pannekoeken dan kan je beter gewone maken en die evt. verrijken met extra eiwitten (eieren en/of goedkope weipoeder)
 
Pannenkoeken tijdens de bulk. Waarom heb ik daar nou nog niet aan gedacht. :scratch:

Tijd om ze zelf te maken heb ik niet. Zijn die kant en klare een beetje goed te eten of kun je ze toch beter zelf maken i.v.m. ingredienten?
 
Ik heb hier nog havermout en bloem. Maar is het aan te raden 200gram havermout en 300gram bloem bijelkaar te doen?
 
Ongelooflijk.. ik heb 100g havermout op 6 eiwitten en 2 eieren genomen en nog vind ik dat te vast.. ga dat naar 60 g oid verlagen. Heb trouwens al van het kleine beetje dat ik vast voorgeproefd had, indigestie van gekregen (diarree & darmkrampen) ... heb ze gisteren vast gebakken.

Training ging overigens goed, maar 'k denk dat ik liever aardappelpannekoekjes (latkes) ga eten.. minder belastend voor mijn darmen! :eek:
 
Esperantisto zei:
Ongelooflijk.. ik heb 100g havermout op 6 eiwitten en 2 eieren genomen en nog vind ik dat te vast.. ga dat naar 60 g oid verlagen. Heb trouwens al van het kleine beetje dat ik vast voorgeproefd had, indigestie van gekregen (diarree & darmkrampen) ... heb ze gisteren vast gebakken.

Training ging overigens goed, maar 'k denk dat ik liever aardappelpannekoekjes (latkes) ga eten.. minder belastend voor mijn darmen! :eek:


waarom geen melk erbij doen?
 
heb 200gram bloem en 75gram havermout gedaan. Maar ze zijn lekker hoor:D
 
Kan ook niet tegen melk en in het recept wordt niet over melk gerept.
 
hoe krijgen jullie zo'n mooie pannenkoeken?

mij blijft het zo'n proteine kwak precies :s
 
De havermoutwafels heb ik in een contactgrill gebakken. Vraag me af of het ook zou lukken met linzen- of aardappelometten. Anders smaken ze toch even goed.

Van vroeger toen ik nog vaak pannekoeken bakte of er bij was (woensdag was pannekoekendag) weet ik dat de eerste pannekoek altijd mislukte.. de volgende gingen dan wel vlekkeloos.
 
Die havermoutpannenkoek van Jordy is zeker goed:thumbs:
Perfecte verhouding ook:thumbs: En je hebt natuurlijk wel een goeie pan met anti aanbaklaag nodig dan gaat het perfect!
 
Back
Naar boven