Fitness Seller

Panzer VIII LOG (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Panzer VIII

Huge Freak
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
7.908
Waardering
733
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
FOTO's
24 februari 2012
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

3 maart 2012
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1 april 2012
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

11 mei 2012

27 juni 2012

WEGINGEN
Wekelijkse weging op zaterdag, na opstaan naar wc en wegen
4 augustus 2012: 82.9 kilo
1 september 2012: 81.9 kilo

TRAININGSSCHEMA

Alles 3x8 & superset

ub1
Flat Benchpress
One arm dumbbell row
Incline Dumbbellpress
Lat pulldown
Barbell Shrugs
Dumbbell shoulder press
Side raises
Hammer curls
CGBP

ub2
Bent-over-Row
Incline Benchpress
Chin-ups
Flat Dumbbellpress
Dumbbell Shrugs
Military Press
Back shoulder cable
Skull crushers
Preacher curl

lb1
Squat
Deadlift
Seated leg extension
SLDL
Weighted sit-ups decline bench
Standing calve raises
Sitting calve raises

lb2
Squat
Deadlift
Lying leg curl
Front squat
Weighted sit-ups decline bench
Sitting calve raises
Standing calve raises

VOEDINGSSCHEMA
 

Bijlagen

  • Voedingsschema 1.0.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 142
  • Voedingsschema 1.1.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 109
  • Voedingsschema 1.2.xlsx
    10 KB · Weergaven: 114
  • Voedingsschema 1.3.xlsx
    79,8 KB · Weergaven: 133
  • Voedingsschema 1.6.xlsx
    79,8 KB · Weergaven: 109
  • Voedingsschema 1.7.xlsx
    79,5 KB · Weergaven: 115
  • voedingschema 2.0.xls
    302,5 KB · Weergaven: 100
  • voedingschema 2.2.xls
    302,5 KB · Weergaven: 117
  • voedingschema 2.6.xls
    225 KB · Weergaven: 148
Heb je een bepaald doel? x aantal kg wegen tegen datum x fso?
 
Nee eigenlijk niet. Heb ook geen idee hoe hard het zal gaan. Ik blijf gewoon kei hard trainen en veel eten. De gewichten gaan iniedergeval langzaam omhoog.
 
Heb je een bepaald schema wat je volgt? Hoe vaak ga je trainen per week?
 
Nee, schema ga ik binnenkort op papier zetten. Ik train 4x per week:
Benen
Borst/triceps
Rug/biceps
Schouders/onderrug/onderarmen/buik
 
Je zou eventueel ook een 5x5 stronglift of Rippetoe schema kunnen kiezen. Je onderrug kun je ook bij je rug doen, dit zal waarschijnlijk beter zijn. Zelf deed ik;
Borst/biceps
Benen
Rug/triceps
Ondersteunend benen/schouders/buik
Dit omdat ik herstellende ben van een knieblessure.
Je kan eventueel ook je benen opsplitsen in quads, calves en hams, maar dit is aan jezelf.
Borst/biceps
Rug/buik
Benen
Schouders/triceps
Dit is ook een optie, wel genoeg rust pakken tussen borst en schouders/triceps.
 
Bedankt voor de tip maar ik ga eerst eens nog 5 weken op deze manier verder, het bevalt me wel. Daarna misschien was anders. En benen doe ik d.m.v. squatten en leg curl/extension machine en daarna de kuiten erbij, dan pak je je onderlichaam in 1x.

En ik ga wss dit doen:

Rust
Borst/Biceps
Benen
Rust
Rug/Triceps
Schouders/Buik/Onderarmen
Rust

Lijkt me beter toch? Overal voldoende rust tussen. En hardlopen op zaterdag.
 
Misschien kun je beter rug apart doen en schouders/triceps samen. Als je bij je rug deadlifts, rows, shrugs en andere 'pull' oefeningen pak je je onderarmen al goed. Je kan deze aparte training voor onderarmen dan weglaten. Je benen zou ik iets vollediger pakken, 3 oefeningen voor quads, ongeveer 10 setjes of meer, is goed. Squat x5, Leg Press x4 en dan leg extension of een squatvariant x3. Voor je hamstrings kun je leg curls doen, stiff-legged deadlifts, goodmornings en glute-ham raises. Hier kun je ongeveer 8 setjes of meer voor doen. Je calves kun je met minder setjes doen. Het is wel belangrijk dat je setjes doet van 15-25 herhalingen omdat de ROM, range of motion, de bewegingsbaan, erg klein is.
 
Trainingsschema staat er nu onder. Leg Press is toch soort squatten maar dan slechter? En pak je met squatten niet heel je benen, behalve je kuiten dan?
 
Je pakt met squaten ook je hams, maar niet zo goed als je quads. Leg Press is de beste oefening voor je quads na squaten. Je kan ook zechner squat doen, ook een fijne variant.
 
Kan eroverheen gelezen hebben maar hoe lang ben je?

Ik ga je sowieso volgen
 
Ik ben 1.86, zal het even aanpassen. Bedankt :)

---------- Post toegevoegd Sat 25 Feb 2012 om 15:53 ----------

En bodyfat heb ik vanmiddag gevraagd, maar de betreffende persoon was er niet. Volgende week weet ik meer, ben wel benieuwd.
 
De oefeningen staan er zo goed mogelijk op.
 
16 setjes voor biceps is totale overkill, al zeker aan alleen curls. Als je 5 setjes doet curlen en 3 setjes chin ups zul je beter af zijn.

Upright rows zijn voor je schouders, dus die hebben geen zin bij je rug. Verder pak je de laagste en middelste trapezius ook teveel met 14 setjes aan rows. Beter kun je de dumbbell rows vervangen door bv 3 setjes wide grip pullups. Deadlifts zou ik verhogen naar 6 setjes en de training mee beginnen, dit is de zwaarste en belangrijkste oefening.

Triceps 14 setjes is ook overkill, je pakt deze al bij al je borstoefeningen. Ik zou de setjes van 4 vervangen door 4 setjes dips.

Schouders ziet goed uit, alleen mis je een oefening voor de achterkant van je schouders. Hier kun je bent-over seated rear delt raises doen.

Laatste kleine puntje, ik zou zelf variëren in reps iedere week of per oefening. Als je er 8 hebt gedaan, maar je haalt er 12, waarom dan niet 12 doen en het setje erna verhogen?

Ziet er verder goed uit, stevig schema!
 
Bedankt voor de feedback. Bij schouder doe ik een oefening waarvan ik de naam niet weet. Ik doe hem met een kabel en hij is voor achterkant schouder. Ik probeer hem uit te leggen :p Stel je voor je linkerhand zit in je rechterbroekzak en met een gestrekte arm maak je een naar voren zwaaiende beweging en wijs je naar iets dat geheel links van je is :p

En deadlift weet ik nog niet hoe ik dat ga doen, heb vandaag 4x8 gedaan met 80kg maar was erg uitgeput daarna, ligt waarschijnlijk aan mijn slechte conditie. Ik ben bang dat als ik die voor rugoefeningen doe dat het een negatieve invloed heeft op de rugoefeningen.

Reps zal ik meer variëren, dus gewoon tijdens de training af en toe 6 met zwaarder en 10 met lichter gewicht?

En overkill, waarom? De spieren hebben 7 dagen de tijd om te herstellen...

En biceps en triceps zijn toch goed op deze manier? De spieren hebben toch minstens 3 dagen de tijd om te herstellen, moet genoeg zijn volgens mij.
 
Ik snap de oefening van je schouders, rear delt cable pulley is het geloof ik. Deadlift is een kwestie van techniek, als deze goed is scheelt het veel. Bij mij heeft het verder geen invloed. Voor reps kun je zelfs tot 12 gaan, maar 10 is ook goed.

Wat ik bedoel met overkill is dat zoveel setjes geen zin hebben. Het vergroot alleen maar de kans op een blessure de biceps en triceps geen grote spieren zijn en dus na zoveel setjes totaal uitgeput zijn. Je pakt ze bij rug, borst en schouders ook lichter, en als ze hier nog moe zijn heb je hier dus ook grotere kansen op blessures.
 
Bij borst/rug/schouders pak je ze licht, dan zou je zeggen dat ze 3 dagen later uitgerust zijn om afgetraind te worden? En deadlift doe ik denk ik op schouder dag, beviel vandaag ook goed omdat schouders en buik weinig inspanning kosten.
 
Het volume is gewoon te hoog, overbodig. En volgens mij is het ook zo dat beginners sowieso minder volume nodig hebben.

Maar je bent iig goed gemotiveerd, ik volg je.
 
Wat bedoel je precies met volume? Teveel herhalingen? Kan ik dan beter i.p.v. 4 oefeningen 4x8 vier oefeningen 2x8 doen?
 
Gisteravond lekkere training gehad, eerst vier keer 8x84kg deadlift en daarna 6x90kg , hoop over een maand of drie 8x100 te kunnen doen. Ook wel leuk, een jongen van 19 jaar traint al ruim een jaar en deadlift 8x90kg, terwijl hij wel een stuk gespierder is dan ik ben. Hij deadlift dan ook nog maar een paar maandjes :)
 
Back
Naar boven