Fitness Seller

Paranoten / Seleen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Psvcr7

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
2 dec 2013
Berichten
3.800
Waardering
2.000
Lengte
1m85
Massa
86kg
Ik eet graag paranoten door mijn kwarkie in de ochtend en heb meestal zo'n 30gram(10 noten) of ik mix ze door mijn andere noten heen maar laatst kwam er dus een collega die ze ook graag eet met een artikel dat er een hoog seleen gehalte in zit wat kan lijden tot
  • verlies van haar, nagels en tanden.
  • huidbeschadigingen.
  • aandoeningen van het zenuwstelsel.
Het blijkt dus als dat als je de noten regelmatig eet je er maar 1 of 2 per dag mag eten. Moet ik dit serieus nemen of met een korreltje zout nemen?
 
Hoe gaat het met jouw haar, nagels, tanden, huid en zenuwstelsel?
 
Ik eet het niet al te vaak aangezien die noten er niet altijd zijn maar als ze er zijn haal ik wat zakken en dan eet ik er ook goed van haha. Ik kan niet zeggen dat ik een verschil merk als ik een periode heb dat ik het echt met regelmaat eet maarja liever voorkomen dan genezen toch
 
True, je eigen afweging daarin maken. Echte antwoorden ga je denk ik niet vinden op dit vlak.
 
Is een beetje hetzelfde als arseen in rijst. Zolang je de paranoten niet met kilo’s per week naar binnen werkt zal het wel meevallen. Je kan er vergif op innemen dat wanneer je de paranoten door andere noten vervangt je daar ook wel weer een negatief aspect over kunt vinden.
 
Ik heb even zitten rekenen: 15 gram paranoten bevat al de maximaal dagelijks toegestane hoeveelheid seleen voor een volwassen man (300 microgram). Dus ik zou hier niet dagelijks handenvol van gaan eten.
 
Deze Braziliaanse noten bevatten namelijk ook seleen. Dit stofje kan een giftige werking hebben wanneer je er te veel van binnen krijgt. In 100 gram paranoten zit ongeveer 1917 microgram selenium. Dit staat gelijk aan 3500 keer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Officieel zit je bij één à twee noten per dag al aan de maximale aanbevolen dosering. Eet je er meer? Dan kan dat zorgen voor klachten als vermoeidheid, haaruitval, jeuk, huiduitslag en broze, witte nagels. Eet je deze noten niet dagelijks, dan kun je er rustig vijf à zes eten
 
Back
Naar boven