XXL Nutrition

'Pardon kost 270 miljoen aan bijstand per jaar'

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
'Pardon kost 270 miljoen aan bijstand per jaar'

vrijdag 14 december 2007 10:07

De pardonregeling voor ex-asielzoekers kan de gemeenten jaarlijks alleen al aan bijstandsuitkeringen 270 miljoen euro gaan kosten. Dat blijkt uit berekeningen van de gemeente Den Haag.

Volledige kosten pardonregeling nog niet duidelijk
Pardonregeling gaat 270 miljoen euro aan bijstand kosten

Kosten pardon
Het kabinet heeft zich tot nu toe niet uitgesproken over de totale kosten van het pardon. De uitkeringen zijn dan ook geen zaak van het kabinet, maar van de gemeenten.
Staatssecretaris Nebahat Albayrak heeft wel ramingen gemaakt van de kosten voor de regering. In een brief aan de Tweede Kamer schreef zij in oktober dat tot en met 2009
€55 miljoen is gereserveerd voor uitvoerings- en huisvestingskosten
€60 miljoen voor inburgering
€10 miljoen extra voor de IND
€204 miljoen euro voor de kosten van opvang bij het (COA)
Totaal: €329 miljoen

Het Haagse college verwacht dat in de gemeente zo'n 1.200 mensen in aanmerking komen voor de pardonregeling. Daarvan zullen waarschijnlijk duizend een uitkering aanvragen. Kosten: 13,5 miljoen euro (berekening in pdf).

Bijstand
Het college heeft berekend dat het aantal uitkeringsaanvragen landelijk op ongeveer twintigduizend zal uitkomen. Dat brengt de kosten aan bijstand voor alle gemeenten jaarlijks op 270 miljoen euro.

‘De duur van de eventuele uitkeringen is op voorhand niet in te schatten’, schrijft het college. ‘Aan de ene kant betreft het hier een groep die zeer gemotiveerd is om aan het werk te gaan, maar aan de andere kant is er vaak sprake van een meervoudige problematiek, soms gecombineerd met een post-traumatisch stress syndroom.’

Woningmarkt
De VVD in Den Haag maakt zich ook zorgen over de positie van starters op de woningmarkt. De asielzoekers, die nu worden opgevangen in noodwoningen, krijgen voorrang op de woningmarkt. Daardoor stijgt de wachttijd van starters van 18 naar twintig maanden.

De verantwoordelijke wethouder Marnix Norder (PvdA) zei in de Volkskrant dat probleem beperkter is dan gesuggereerd en dat Den Haag zich altijd sterk heeft gemaakt voor het pardon. ‘Je moet nu dus ook niet willen dat die mensen langer dan nodig in noodopvang blijven.’

Door Anna Dijkman

Elsevier.nl - Politiek - 'Pardon kost 270 miljoen aan bijstand per jaar'

Wat een verassing! En dan hebben we het nog niet over alle andere kosten die erbij komen kijken. Jammer voor de mensen die op zoek zijn naar een huis, gelukszoekers gaan voor, maar in ruil daarvoor gaat 1 op de 6 wel werken als dank, dat dan weer wel.
 
Woningmarkt
De VVD in Den Haag maakt zich ook zorgen over de positie van starters op de woningmarkt. De asielzoekers, die nu worden opgevangen in noodwoningen, krijgen voorrang op de woningmarkt. Daardoor stijgt de wachttijd van starters van 18 naar twintig maanden

20 maanden "maar" ?, geloof me te herinneren dat in A'veen/A'dam de wachttijd tussen 5 - 7 Jaren was ???
 
Schandalig!
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik, Wimpie Bosboom, verzet me tegen deze terriers.
 
Tja, dat wilden we toch zelf allemaal? We hebben zelf met zijn allen voor dit kabinet gekozen.
Een kabinet, dat Wouter Bos minister van Financiën maakt; :roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::haha::haha::laugh::laugh::sukkeltje::sukkeltje::sukkeltje::sukkeltje:
 
Tja, dat wilden we toch zelf allemaal? We hebben zelf met zijn allen voor dit kabinet gekozen.
Een kabinet, dat Wouter Bos minister van Financiën maakt; :roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::hahaha::haha::haha::laugh::laugh::sukkeltje::sukkeltje::sukkeltje::sukkeltje:


Ik heb niet voor dit kabinet gekozen hoor. Mijn stem is ergens anders heen gegaan.
 
Ik heb ook niet voor dit crisismakend volkje gekozen....mijn stem is ook ergens anders heen gegaan.
 
Ik heb niet voor dit kabinet gekozen hoor. Mijn stem is ergens anders heen gegaan.

Ik ook niet, maar wij samen wel; de kiezers samen bedoel ik dan. Volgende verkiezingen kunnen de ballen weer de andere kant op rollen; dan moeten de linksen weer slikken wat rechts verzint.
Of niet natuurlijk.:D
 
Ik heb hier al helemáál niet voor gekozen, al dat linkse en christen tuig moet zich diep schamen. :mad:
 
Tja, dat wilden we toch zelf allemaal? We hebben zelf met zijn allen voor dit kabinet gekozen.

Nee, wel voor standpunten van draaideur partijen over toendertijd hot issues. Weinig stemmers van Pvda of CDA zaten op de CU te wachten of een generaal-pardon.

De hypotheek rente aftrek, AOW en Europa ging het allemaal om, 1 jaar verder en die stations zijn gepasseerd, maar Machinist Balkenende zit nog wel 3 jaar voorin de trein.
 
Nadeel is dat ik de VVD ondertussen ook niet meer zo serieus neem.
Zou niet eens weten waar ik de komende keer op ga stemmen.

Ach dat dit veel geld ging kosten wist ik allang. Was ook faliekant tegen dit generaal pardon.
 
Verwachten dat de meesten de bijstand in gaan is natuurlijk ook van de zotte. Zal helaas wel het geval zijn en in dat geval hadden ze van mij dat hele pardon niet hoeven te laten doorgaan. Moreel gezien heb ik weinig tegen dit pardon maar als het zo'n financiele warboel veroorzaakt is het een aanfluiting.

En nu niet komen 'ik zei het je toch', lijkt me toch dat 'we' van politici mogen verwachten dat ze goed in kaart hebben wat gevolgen zijn van bepaalde acties. Maar ja dat blijkt telkenmale een utopie.
 
Ja zo gaat dat he in 'solidaire' landen: hardwerkende, eerlijke mensen worden afgestraft en het werkeloze gespuis wordt in de watten gelegd... Maar het is een feit dat men dit grotendeels aan zichzelf te danken heeft, in Nederland stemt de meerderheid liever voor de religieuze en linkse partijen dan voor de liberale en centrum-rechtse partijen. In België was het de afgelopen jaren trouwens niet veel beter: sinds de grenzen 'dicht' zijn verklaard zijn er nog nooit zoveel migranten het land binnengekomen.
 
En nu niet komen 'ik zei het je toch', lijkt me toch dat 'we' van politici mogen verwachten dat ze goed in kaart hebben wat gevolgen zijn van bepaalde acties. Maar ja dat blijkt telkenmale een utopie.

Kerel Eric....dat had je toch van te voren wel geweten? De regering denkt niet na over de gevolgen, dat moge toch inmiddels wel duidelijk zijn?
 
Wat hebben we het toch slecht hier......
 
Nadeel is dat ik de VVD ondertussen ook niet meer zo serieus neem.
Zou niet eens weten waar ik de komende keer op ga stemmen.

Ach dat dit veel geld ging kosten wist ik allang. Was ook faliekant tegen dit generaal pardon.
denk niet dat er veel andere serieuze partijen zijn aan de rechterkant, verdonk misschien, maar dat is ook nog even afwachten tot ze alles op pootjes heeft, wat ik er nu van zie word het ook gewoon een vrij brede populistische partij.
 
Back
Naar boven