MuscleMeat

Paris90's log =)

Bezoekers in dit topic

paris90

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
4
Lengte
1m64
Massa
71kg
Hey allemaal,

Na een tijdje lang op DBB alleen stiekem meegelezen te hebben (:D), ga ik nu toch maar een logje aanmaken. Ik denk dat ik namelijk heel veel kan leren van jullie commentaren!! Ik woon zelf in Frankrijk en kan niet echt goed inhoudelijk communiceren in het Frans. ;)

Ben 23 jaar, weeg nu 72 kilo bij een lengte van 1.64cm (ja, ben nog erg fluffy) en ben sinds 6 weken bezig met krachttraining.. Ben nu 8 kilo kwijt zonder voedingsschema verder, en heb flink wat spiermassa aangezet. Ben nog niet terug op het gewicht van voor mijn zwangerschap, maar wel al strakker. :D

Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit:
dag 1 - benen, abs, schouders
dag 2 - borst, triceps, 20min cardio
dag 3 - rug, biceps, abs, 20 min cardio
dag 4 - cardio uurtje of rust
en weer overnieuw

Mijn records liggen nu op:
squat 90 kilo (8 reps)
leg press 155 kilo (6 reps)
bench press 40 kilo (8 reps)

Ik had zelf niet echt gedacht aan competities ofzo, maar volgens mensen in de sportschool is het wel mogelijk en ben ik sterk. Merk iig al veel verandering en denk dat als ik me meer ga verdiepen in een goede voeding het nog beter zal gaan!

2nsap7l.jpg

Welkom!

Wow, 6 weken krachttraining en nu al een squat van 90 kg? Sterke stats hoor!

Heel veel succes en leuk dat je je verder wil verdiepen! :D

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal voor de verwelkoming. Vandaag druk dagje en dan vanavond back day, een van mijn favo's :cool:

Als ik tussendoor tijd heb ga ik eens een schema opstellen, volgens harris-benedict zou ik een onderhoud hebben van 2375 dus dan ga ik op 1900kcal en wat cardio wel wat meer vet verliezen toch? :)

Je squat 8*90kg? Filmpje please.

Is dat zo ongeloofwaardig veel dan? :rolleyes: Mijn pa is 63 en squat 135kg. Eind van de maand zit ik op 100, dan ga ik wel een filmpje maken voor het thuisfront. Maar vind het nogal voor lul om een of andere fransoos mijn telefoon in de handen te drukken en te laten filmen. Als ik 120 squat mag ik een half jaar gratis komen sporten trouwens haha, dan squat ik meer dan alle instructeurs :D

Dat is voor iemand die pas sindskort traint wel ontzettend veel ja. Ik neem aan dat je vader wat groter is en al lang traint.

Ik squat wel in de smith's machine trouwens, weet niet of dat het veel makkelijker maakt toevallig? We hebben geen squatrek op de sportschool en vind het ook wel veiliger omdat niet iedere spotter mijn gewicht weer netjes van mijn nek af krijgt als er iets misgaat. :P Het voelt in ieder geval goed en ik zit nog verre van mijn max. Ik ga wel kniebanden en een riem overwegen als ik verder op ga bouwen.

Na het squatten doe ik lunges in de smith met mijn achterste voet op een bench om de bovenste kontspier (you get it haha) flink te slopen. Dat doe ik met 2 setjes van 6*40kg per been en daarna is het hoog tijd om me naar huis te slepen. Merk dat ik pas dat kontlifteffect begin te krijgen sinds ik die lunges erbij pak. Van het squatten zelf krijg ik vooral die ronding aan de onderkant en mega quads.

Ik squat wel in de smith's machine trouwens, weet niet of dat het veel makkelijker maakt toevallig? We hebben geen squatrek op de sportschool en vind het ook wel veiliger omdat niet iedere spotter mijn gewicht weer netjes van mijn nek af krijgt als er iets misgaat. :P Het voelt in ieder geval goed en ik zit nog verre van mijn max. Ik ga wel kniebanden en een riem overwegen als ik verder op ga bouwen.

Na het squatten doe ik lunges in de smith met mijn achterste voet op een bench om de bovenste kontspier (you get it haha) flink te slopen. Dat doe ik met 2 setjes van 6*40kg per been en daarna is het hoog tijd om me naar huis te slepen. Merk dat ik pas dat kontlifteffect begin te krijgen sinds ik die lunges erbij pak. Van het squatten zelf krijg ik vooral die ronding aan de onderkant en mega quads.

Smith is inderdaad lichter. Ben ook erg benieuwd naar je ROM. Ik vermoed dat je niet heel diep gaat namelijk.

God wat is dat toch met mannen en ongeloof. Moet mijn kunstje dus echt 3x p.w. doen omdat er weer een trainer ofzo niet gelooft dat ik weer omhoog gegaan ben of denkt dat mijn vorm vast fout is ofzo.:rolleyes: Ja ik ga met mijn ass to the grass, ja ik squat meer dan de meeste mannen in onze sportschool, en ja ik lach er nog bij ook. :cool:

Ik heb gewoon een vrij sterk onderlijf. Bovenlijf is dus weer niks, pullups bijvoorbeeld kan ik dan weer niet zonder dat iemand een beetje meeduwt van onderen. :p

Smith is inderdaad makkelijker en hoe diep ga je eigenlijk? Je bent nog maar 6 weken bezig en dan bijna 100 squatten. er zijn er hier die jaren trainen en dat niet doen;)

---------- Toegevoegd om 11:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

God wat is dat toch met mannen en ongeloof. Moet mijn kunstje dus echt 3x p.w. doen omdat er weer een trainer ofzo niet gelooft dat ik weer omhoog gegaan ben of denkt dat mijn vorm vast fout is ofzo.:rolleyes: Ja ik ga met mijn ass to the grass, ja ik squat meer dan de meeste mannen in onze sportschool, en ja ik lach er nog bij ook. :cool:

Ik heb gewoon een vrij sterk onderlijf. Bovenlijf is dus weer niks, pullups bijvoorbeeld kan ik dan weer niet zonder dat iemand een beetje meeduwt van onderen. :p

Niet alleen mannen;)

Boven lijf mag je inderdaad wel bijtrekken dan. Gewoon pull ups alleen gaan doen en dan opbouwen.

Ik zal maar op de proppen komen met videobewijs dan zucht. :rolleyes: De eerste keer ging ik meteen tot 55kg, terwijl de meid naast me met alleen de stang stond te puffen. Ik squat ook altijd met of de instructeur van het krachthoekje of een kennis die ook competities doet, denk dat die me wel zouden corrigeren als ik het niet goed zou doen? Qua ademhaling en positie van de voeten etc hebben ze me ook gewoon gecorrigeerd.

Bovenlijf ben ik inderdaad flink aan het bijpakken nu.. Had eerst een 5-daagse split met 2x benen. Nu heb ik een nieuw schema van 3 dagen waarvan dus 2 dagen bovenlijf en op benendag schouders erbij. Thuis in de ochtend wat pushups ook.. Ik hoop dat ik daar wat meer resultaat mee krijg. Wil van die mooie brede schouders.

Die reacties zijn gewoon te verwachten als je zegt dat je nog maar 6 weken traint en zulke stats neerzet;)
Je hoeft helemaal niks, als jij denkt dat het prima is dan plaats je toch niets? Maar de reacties zul je zeker wel houden.

Rust is ook belangrijk. ;) En daarnaast een goed voedingsschema maar die heb je nog niet begrijp ik?

In plaats van lunges in de smith kan je ook bulgaruian split squat doen. Pak je ook meteen je stabiliteit erbij.
Dat ik dat voor het eerst deed stond ik echt in de fik :D Ik doe ze zelf met DB.
http://www.youtube.com/watch?v=gI9jX-6vJtE

En die pull ups. gewoon negatives doen. Ik ben er net 2 weken mee begonnen en red er net aan 2 achter elkaar.. Dat was de week ervoor er maar 1. Gewoon blijven proberen en op een gegeven moment lukt dat echt.
Ik weet nog toen ik begon met chin-ups.. kon er eerst amper 1... na 6 weken (1 x per week) kon ik er 5x5. Das wel lichter dan pull ups.. Maar toch. oefening baart kunst!

En je squat... zeer netjes! bij mij is het andersom. Ik heb in mijn benen met sqatten juist weinig kracht. :o

In plaats van lunges in de smith kan je ook bulgaruian split squat doen. Pak je ook meteen je stabiliteit erbij.
Dat ik dat voor het eerst deed stond ik echt in de fik :D Ik doe ze zelf met DB.
http://www.youtube.com/watch?v=gI9jX-6vJtE

En die pull ups. gewoon negatives doen. Ik ben er net 2 weken mee begonnen en red er net aan 2 achter elkaar.. Dat was de week ervoor er maar 1. Gewoon blijven proberen en op een gegeven moment lukt dat echt.
Ik weet nog toen ik begon met chin-ups.. kon er eerst amper 1... na 6 weken (1 x per week) kon ik er 5x5. Das wel lichter dan pull ups.. Maar toch. oefening baart kunst!

En je squat... zeer netjes! bij mij is het andersom. Ik heb in mijn benen met sqatten juist weinig kracht. :o

Jaaa Bulgarian split squats, die doe ik nu ook een aantal weken, en die zijn best pittig! Maar gegarandeerd spierpijn in je kont de dag(en) erna, heerlijk.

Dit doe ik dus in de smith omdat ik van losse lunges duizelig word hahaha :D:D

Sja, iedereen moet ergens beginnen he ;).

Ze is overgelopen naar het zumba-volk. Daar ging mijn trainingsmaatje. :(

---------- Toegevoegd om 11:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

Ik ga naar decathlon whey halen en gewone boodschappen doen, daarna maar eens een voedingsschema in elkaar sleutelen. Hoeveel kcal zouden jullie onder onderhoud gaan zitten om vet te verliezen? Ik moet denk ik nog wel een 10 kilo kwijt om een beetje droog te raken.

Terug
Naar boven