XXL Nutrition

Parkeren vervuilende auto's wordt duurder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

porterhouse

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
24 jun 2007
Berichten
17.315
Waardering
699
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Parkeren vervuilende auto's wordt duurder

DEN HAAG - Het parkeren wordt duurder voor vervuilende auto's, zoals dieselwagens en SUV's. Voor auto's die het milieu minder belasten wordt parkeren goedkoper.

De ministeries van VROM en Binnenlandse Zaken werken aan een wetsvoorstel dat de gemeenten de mogelijkheid biedt de parkeertarieven te differentiëren.

Een woordvoerster van VROM heeft dinsdag een bericht in het Nederlands Dagblad van deze strekking bevestigd. Het plan werd al door het vorige kabinet aangekondigd en had begin dit jaar moeten ingaan, maar het liep vertraging op.

Het kabinet bespreekt het wetsvoorstel volgende maand. Na behandeling in het parlement kan het dan naar verwachting in 2008 van kracht worden. Het differentiëren van de parkeertarieven kan via het kenteken van de auto, aldus de woordvoerster van VROM. In Zweden is met deze aanpak al ervaring opgedaan.


Het word steeds gekker wat ze verzinnen in Den-Haag.
en dat allemaal van onze Belasting centen.

Nu moet er veel worden geinvesteert in nieuwe/ aangepaste parkeermeters.




zal mij benieuwen hoe ze dat allemaal willen doen.



Alles word duurder , zo niet dan toch;)
 
Zag het net op het nieuws, wat een mother****ing retards zijn het ook.
 
Van mij mogen ze dit nog veel verder doortrekken.

Dus vollop belastingen heffen over vervuilende en milieu belastende zaken.

Mits de belastingen op arbeid dan worden afgeschaft, dan wordt het aantrekkelijker om te gaan werken en duurder en dus minder aantrekkelijk om de wereld te gaan vervuilen, 2 vliegen in 1 klap.
 
Ik snap het niet meer ... auto's vertegenwoordigen geeneens zo'n groot percentage
van de vervuiling ... maar toch worden ze als de grootste vervuiler belast.
 
Eerst worden auto's met diesels gestimuleerd (zuiniger). Nu weer niet meer. Ik volg het niet meer hoor.
Laat ze dan voldoende maatregelen trefffen om auto's zuiniger minder schadelijk te maken, maar dat doen ze ook niet.
 
beetje scheef..


een moderne diesel met roetfilter is schoner dan een benzine auto.
 
Wel lekker als je een Honda Civic Hybrid of een Toyota Prius rijdt, maar totaal onzinnig idee vind ik het. Lekker investeren in parkeermeters enzo...****tards
 
en zelf rijden ze met q7's of die fugly porche cayman :rolleyes:
 
Ook leuk voor de mensen die al niet de duurdere + minder vervuilende auto's kunnen kopen.
Hoe willen ze dat doen met die parkeermeters inderdaad? Worden het dan albert heijn
taferelen dan moet je het juiste plaatje bij je auto zoeken? :P
 
De uitstoot van co2 van auto's is in tegenstelling wat de industrie dagelijks uitstoot het verschil tussen een vlo en een olifant.

Ze moeten die politici in Den Haag eens gaan belasten met poepuitspraak belasting, om de uitstoot van onzinnige regels mongolide gedrag uit te bannen.
 
De uitstoot van co2 van auto's is in tegenstelling wat de industrie dagelijks uitstoot het verschil tussen een vlo en een olifant.

En de uitstoot van de industrie wordt allang aangepakt met een systeem van emissierechten, dat internationaal werkt. Dus allereerst hebben ze de grote spelers aangepakt en nu gaan ze voor de kleinere.
 
Pure discriminatie, maar het is tegen de rijken, dus dan is het ok natuurlijk. Bravo PvdA...

En idd zijn sommige diesels veel schoner dan sommige benzine motoren. Nog eens mislukt plan ook dus.
 
Ja er zijn alternatieven, maar nogmaals, dit plan zal niet helpen. Veel diesels zijn zoals gezegd schoner dan oude benzine slurpers...

Ze konden het niet via de brandstof en taxen doen dus zoeken ze maar nieuwe manieren om de burger uit te persen, moet jij me eens uitleggen hoe dit het milieu gaat helpen... Rijke mensen blijven gewoon doorparkeren met hun SUV's hoor :rolleyes:

Oh en nog iets: het is niet omdat je veel parkeert dat je ook veel km rijd...
 
waar gaat het over. wees blij dat mensen hun auto parkeren. stilstaande auto's zijn niet milieuvervuilend :o :roflol:
 
Wat het rare is van moderne Diesels zat gister achter nieuwe Passat Dsl.

trok door en dikke rookpluimen kwamen gewoon weer tevoorschijn .

heb het al vaker meegemaakt ook Renault en Mercedes.

denk zelf dat als je de diesels van tegenwoordig beetje doortrekt de rookpluimen als vanouds weer te zien zijn.

Let maar is op.
 
Wat zegt een pluim nu over vervuiling??
Zie ook genoeg schoorstenen bij fabrieken en centrales. En als je dan vraagt hoe erg vervuilend dat is krijg je te horen dat er haast niks in zit. Dus rook zegt imo niks!
 
Wat zegt een pluim nu over vervuiling??
Zie ook genoeg schoorstenen bij fabrieken en centrales. En als je dan vraagt hoe erg vervuilend dat is krijg je te horen dat er haast niks in zit. Dus rook zegt imo niks!

Zullen toch roetpluimen zijn denk ik.
 
met roetfilter heb je ook geen pluim meer.. elke 500 km brand de roetfilter zichzelf schoon.

dat probleem ook weer opgelost.
 
Back
Naar boven