XXL Nutrition

Parkeren vervuilende auto's wordt duurder

Bezoekers in dit topic

Als die dingen stil staan vervuilen ze ook niet. Wat een logica. Het zou logischer zijn om te betalen voor gereden kilomters dat die dingen wel vervuilen. Goed, ze hebben weer een nieuw foefje om geld te verdienen hoor. Totaal onlogisch.
 
Het zou logischer zijn om te betalen voor gereden kilomters dat die dingen wel vervuilen.

:roflol: zoiets als kilometerheffing zeker. Daar is geloof ik ook iedereen tegen.
 
:roflol: zoiets als kilometerheffing zeker. Daar is geloof ik ook iedereen tegen.

Das een andere kwestie waar eigenlijk niet op doelde, al kwam het inderdaad wel zo over. Denk zeg het maar even voor allerlei mensen gaan zeiken omdat ze denken dat ik voor km heffing ben :p

We betalen al op zoveel manieren belasting voor die krengen. Via benzine of diesel betalen we ook al over het brandstofverbruik.

Ik vind parkeerheffing een nogal trieste manier om geld te vangen omdat dit weinig meer met de mate van vervuiling van een voertuig te maken heeft. Dat bedoelde ik. Het gaat toch om de mate waarin een voertuig vervuilend is en daarbij de mate waarin je een vervuilende wagen gebruikt. Extra parkeerbelasting vind ik geen eerlijke manier om de gebruiker te laten betalen.
 
:roflol: zoiets als kilometerheffing zeker. Daar is geloof ik ook iedereen tegen.
Een voorbeeld van iets dat wél werkt:

Je berekend een gemiddeld aantal CO uitstoot per jaar. Je voert dan een systeem in dat het aantal KM van de wagen bijhoudt. Gaat iemand met de CO uitstoot boven dat gemiddelde, dan betaalt die persoon per schijven van 10.000 km een extra milieubelasting. Hoe hoger het aantal KM, en hoe hoger de uitstoot per KM, hoe meer iemand betaalt.

Zo belast je de vervuiler, en niet de persoon die graag met een SUV rijd ofuit noodzaak vaak parkeert.
 
Een voorbeeld van iets dat wél werkt:

Je berekend een gemiddeld aantal CO uitstoot per jaar. Je voert dan een systeem in dat het aantal KM van de wagen bijhoudt. Gaat iemand met de CO uitstoot boven dat gemiddelde, dan betaalt die persoon per schijven van 10.000 km een extra milieubelasting.

Zo belast je de vervuiler, en niet de persoon die graag met een SUV rijd ofuit noodzaak vaak parkeert.

:bow: T for president. :bow:

En mag je onze sportschoolabbonementen ook gelijk subsidieren:D
 
Back
Naar boven