AndroidHealthClinic

Partial reps bij BenchPress

Bezoekers in dit topic

Demonsquad

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
8 aug 2005
Berichten
560
Waardering
0
Zijn er mensen die dit in de praktijk getest hebben?
Mijn Bench zuigt enorm, ben nu iets langer dan een jaar aan het trainen en druk nog maar 70KG :(
Daar moet ik soms bijna van huilen :D
Maar anyways. ik was deze week in de Smith aan het benchen.
Die steuntjes aan de zijkant zijn echt handig, had ze bij de laatste set zo ingestelt dat de stang 10CM boven mijn borst bleef hangen.
Op deze manier kon ik 15 Kilo meer drukken dan normaal.
Misshien zelfs nog wel meer, maar dat heb ik nog niet getest.
Heeft het nut om je borst op deze manier te trainen in de laatste zware sets?
Het zwakste punt, de eerste 10cm boven borst wordt dan wel minder getraint.
Maar daar worden de schouders toch voor het grootste deel aangesproken?
Vreemde is dat mijn military presses goed vooruit gaan maar ik altijd bij de bench met de 1e 10/15 cm boven borst moeite heb bij zware sets.
En de bench daardoor niet echt vooruit gaat.
 
ja zou beter je punt waar je het lastig hebt beter trainen
Bv enkel de onderste cm van de rom
 
Ik ben een goed voorbeeld van schouder drukker..
Dat heb ik al geprobeerd, maar dan druk mijn schouders kapot ben ik bang. (als ik te zwaar ga)
 
nou ik heb soms behoorlijke pijn in mijn schouders als ik het gewicht niet goed omhoog krijg en toch door druk.
Maar ik zal het zeker proberen, de manier zoals Shutterspeed voorstelt.
 
hoe lig je op je bench? sinds ik elbows in druk, mn borst goed omhoog duw, mn schouderbladen samentrek voel ik weinig in mn schouders.
 
ja elbows in.. ik druk altijd met elbows out.
Elbows in is toch de powerlift methode?
Mijn grote maat Milos Sarcev adviseerde elbows out :D
 
Mijn grote maat Milos Sarcev adviseerde elbows out :D


Ja en je grote maat adviseerde ook om oefeningen voor je binnenkant borst te doen :D



Maar gaat je borst wel goed vooruit?
 
ja elbows in.. ik druk altijd met elbows out.
Elbows in is toch de powerlift methode?
Mijn grote maat Milos Sarcev adviseerde elbows out :D

Gewoon op de pl marnier drukken, spaar je je schouders mee, plus dat bankdrukken toch niet echt een borst oefening is.
 
Ik ook ik ben een echte schouder(verneuker) drukker...

Ik kom er niet van af. Tenzij Charles Glass mijn vaste prive trainer wordt. :D

Ik verneuk het gelijk en moet denk ik wat meer fly-achtige oefeningen gaan doen.
 
wat vind jij dan de ultieme borstoefening?

Dat hangt er ook vanaf hoe je drukt, ik druk pl style maar nog steeds erg veel met m'n borst, sommige mensen meer met hun triceps en schouders. Ik zou zeggen flyes en crossovers:).
 
Gewoon op de pl marnier drukken, spaar je je schouders mee, plus dat bankdrukken toch niet echt een borst oefening is.
Op die manier niet nee. PL style benchen is vragen om een slechte borst.
 
Gewoon op de pl marnier drukken, spaar je je schouders mee, plus dat bankdrukken toch niet echt een borst oefening is.
ik heb anders vaak behoorlijke spierpijn in mijn borst als ik me borst goed getraind heb met banken.
:D komt erop neer dat ik de oefening wel goed doe. voel namelijk mijn schouders ook niet na het trainen van borst
 
Dat hangt er ook vanaf hoe je drukt, ik druk pl style maar nog steeds erg veel met m'n borst, sommige mensen meer met hun triceps en schouders. Ik zou zeggen flyes en crossovers:).

Als massabouwer is een zware press toch wel vele malen beter hoor. ;)
 
Tja het hangt er vanaf hoe je drukt, het woord pl style is misschien iets teveel, maar ik zou altijd met je ellebogen naar binnen drukken, schouder bladen samentrekken en m'n rug wat hollen, puur om m'n schouder te sparen. Er zijn heel wat mensen die veel sterker zijn met hun schouders en triceps en daar dus het meeste mee drukken, dan ga je niet veel massa op je borst aanzetten met zware presses.
 
hmm ik pak dan wel massa met bankdrukke, want schouders is mn zwakste punt daarom zuigt mn incline bench ook zo erg.
 
Back
Naar boven