XXL Nutrition

Partial reps bij BenchPress

Bezoekers in dit topic

Als massabouwer is een zware press toch wel vele malen beter hoor. ;)


Ben ik het toch niet mee eens.

Ik ken zat mensen (onder wie ik zelf) die wat massa aangaat het best gaan op zware flyes of cross-overs

En dan bedoel ik zwaar en indezelfde rep range als dat je bankrukken ed zou doen en niet dat lichte pompwerk wat je vaak ziet bij dit soort oefeningen
 
Ben ik het toch niet mee eens.

Ik ken zat mensen (onder wie ik zelf) die wat massa aangaat het best gaan op zware flyes of cross-overs

En dan bedoel ik zwaar en indezelfde rep range als dat je bankrukken ed zou doen en niet dat lichte pompwerk wat je vaak ziet bij dit soort oefeningen

Klopt 100% wat je zegt;)
 
Ben ik het toch niet mee eens.

Ik ken zat mensen (onder wie ik zelf) die wat massa aangaat het best gaan op zware flyes of cross-overs

En dan bedoel ik zwaar en indezelfde rep range als dat je bankrukken ed zou doen en niet dat lichte pompwerk wat je vaak ziet bij dit soort oefeningen

Ja ik ben ook het meeste vooruit gegaan op een schema meer gericht op zware flyes en cross-overs. En alle trainingsmaatjes(5) die ik gehad heb ook :)
 
Ja en je grote maat adviseerde ook om oefeningen voor je binnenkant borst te doen :D



Maar gaat je borst wel goed vooruit?

Nou ja, borst gaat gelijk vooruit aan de hoeveelheid kilo's dat ik druk.
Te weinig progressie dus. Ik heb waarschijnlijk ook geen goede BB genen gekregen van onze lieve heer.
 
Ben je zo gek op nieuwe trainingsmaatjes aangezien je er zoveel verslindt? :p

Ze willen op gegeven moment niet meer samen trainen omdat ik handtastelijk word :( ............;)


2 verloren de motivatie, 1 ging verhuizen , 1 werkt te veel , en 1 heb ik nu nog :heart:



Demonsquad zei:
Nou ja, borst gaat gelijk vooruit aan de hoeveelheid kilo's dat ik druk.
Te weinig progressie dus. Ik heb waarschijnlijk ook geen goede BB genen gekregen van onze lieve heer.

Mijn borst was ook rampzalig terwijl mijn bench niet slecht was. Ik heb toen een half jaar weinig gebencht. Meer dumbbell press (erg diep), flyes/crossovers en (diepe) dips gedaan en toen is mijn borst gigantisch bijgetrokken en nu is het een van mijn sterkste punten :)
 
Laatst bewerkt:
3xl.

1. Hoe zijn jouw ervaringen met zeer weinig press oefeningen in je schema. Dan wel geen ? Maar alleen maar dips, crossovers,fly's ( en alle varianten met o.a. machines erbij )

2. Ben jij voornamelijk dan ook een '' schouder-presser'' ?
 
3xl, kun je misschien een schema postten waar je bv meer voordeel uithaalt met flyes-crossovers.
Moet je dan beginnen met die bewegingen of eerst gewoon pressen?
 
Ze willen op gegeven moment niet meer samen trainen omdat ik handtastelijk word :( ............;)


2 verloren de motivatie, 1 ging verhuizen , 1 werkt te veel , en 1 heb ik nu nog :heart:





Mijn borst was ook rampzalig terwijl mijn bench niet slecht was. Ik heb toen een half jaar weinig gebencht. Meer dumbbell press (erg diep), flyes/crossovers en (diepe) dips gedaan en toen is mijn borst gigantisch bijgetrokken en nu is het een van mijn sterkste punten :)



Heb hier 5 weken 5x5 schema gevolgt, ben er redelijk mee vooruit gegaan.
Heb in die 5 weken tijd dumbbell press achterwege gelaten.
Gister weer schuin dumbbell gedrukt, kon wel meer drukken als voorheen.
Misschien dat ik me nu een tijdje wat meer op dubells ga focussen.
Ik kan BP gewoon niet weg laten uit mijn schema :D dus die zal ik er bij blijven houden, maar wel wat minder vaak als dat ik deed.
 
3xl.

1. Hoe zijn jouw ervaringen met zeer weinig press oefeningen in je schema. Dan wel geen ? Maar alleen maar dips, crossovers,fly's ( en alle varianten met o.a. machines erbij )

2. Ben jij voornamelijk dan ook een '' schouder-presser'' ?


1 - Wat massa aangaat prima, alleen bank ik erg graag (ik noem het m'n ego oefening :D ) en duren fases zonder presses nooit erg lang.

2 - Ja.
 
3xl, kun je misschien een schema postten waar je bv meer voordeel uithaalt met flyes-crossovers.
Moet je dan beginnen met die bewegingen of eerst gewoon pressen?

Zoals ik hiervoor zeg, voor mij is bankdrukken echt een ego oefening wat dat aangaat begin ik meestal met een vorm van presses.

Als die lekker gaan dan gaat de rest ook goed. Voelt het niet lekker aan dan gaat de rest ook k*t.

Maar anderen raad ik aan eens en tijdje met zware cross-overs te beginnen en presses aan het eind te doen. Ook al blijkt het niet de voor die persoon beste methode te zijn dan nog doet de verandering van niet eerst presses bijna altijd wel goed.
 
hm ja laatste tijd gaat banken bij mij ook klote.
doe ze nu als laatste, of dat gaat helpen weet ik niet. maar goed we zullen wel zien.
 
Ben ik het toch niet mee eens.

Ik ken zat mensen (onder wie ik zelf) die wat massa aangaat het best gaan op zware flyes of cross-overs

En dan bedoel ik zwaar en indezelfde rep range als dat je bankrukken ed zou doen en niet dat lichte pompwerk wat je vaak ziet bij dit soort oefeningen

Met flyes moet je dan je arm bijna egstrekt houden? als ik meer gebogen houd kan ik meer pakken. zo zie ik het iedereen doen. Ik pak dan wat minder en zak zover mogelijk. Wat is het beste?
 
DBFly.gif

Armen gestrekt houden lijkt me niet goed, dat komt te erg op je schouders aan.
Misschien wel goed voor je balans :D maar ik denk dat het nut van de oefening dan verloren gaat.
Heb het wel es geprobeerd maar dan ben je meer bezig met balans te zoeken dan goede flyes uit te voeren.
Vooral de dumbbells niet voorbij (lager dan) je schouders laten komen.
 
Dumbbell presses vind ik zelf veel beter voor ontwikkeling van je borst dan presses met barbell.

Ontopic: Partial reps zijn heerlijk en nuttig: lockouts, 1,2 of 3 board presses en floorpresses.
 
Met flyes moet je dan je arm bijna egstrekt houden? als ik meer gebogen houd kan ik meer pakken. zo zie ik het iedereen doen. Ik pak dan wat minder en zak zover mogelijk. Wat is het beste?

Zoals Demon ook al zegt, hou ze zoals het prettig aanvoelt. Zolang het maar een flye beweging blijft en geen press wordt.

Armen redelijk gestrekt houden levert bv bij mij vaak last aan de biceps op dus hou ik m'n armen iets meer gebogen wat weer gecompenseerd wordt door het zwaardere gewicht
 
Back
Naar boven