Fitness Seller

Partij vd Vrijheid? Nee toch niet

Bezoekers in dit topic

roxxe

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2004
Berichten
18.657
Waardering
14
PVV-leider Geert Wilders is niet te spreken over een theatervoorstelling waarin een pop, die Wilders moet voorstellen, met urine wordt overgoten en zogenaamd wordt onthoofd. Ook wordt met 'Wilders' orale coïtus bedreven. De scène is onderdeel van een voorstelling van cabaretier Amar El-Ajjouri en zit in diens programma 'Amar speelt Ali'.

De scène zit ook in een verkorte versie van zijn show die Amar speelt op scholen. Die werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond. Eén van de leraren van deze school vond het te gek voor woorden wat hij zag en stelde de fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid op de hoogte. Wilders vindt de voorstelling zwaar beledigend voor zijn persoon.

De twee docenten van De Meergronden die Amar met zijn cabaretprogramma uitnodigden, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niet waar Wilders en de leraar die hem tipte, zich druk over maken: ''We zijn zorgvuldig te werk gegaan. We hebben de voorstelling vooraf bekeken en de mening gepeild bij een school in Laren, waar de cabaretier eerder was geweest. We werden daar bevestigd in onze mening: deze show kunnen we met een gerust hart aan onze leerlingen laten zien. Amar gaat naar ons idee niet over de schreef met zijn soms pittige grappen.''

Ook kunstcoördinator van het City College uit Den Haag Maarten Hamel, die al jaren met zijn leerlingen shows van Amar El-Ajourri bezoekt, ziet er geen probleem in: ''Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig. Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan Amar.''

Aanvulling: In een reactie tegen Elsevier laat Wilders weten het ''schandelijk te vinden dat kinderen van twaalf tot veertien jaar dit te zien krijgen.'' De voorstelling is volgens de politicus niet geschikt voor kinderen, en het is ''walgelijk'' dat deze school dit wel toestaat. Bovendien wordt de voorstelling volgens Wilders uiteindelijk betaald van belastinggeld.

huilie :janken:
 
achja, opzich kan ik em wel gelijk geven, geweld mag ook niet aan jonge kinderen getoond worden (tv, films) en waarom zou zo'n voorstelling wel getoond mogen worden dan?
 
arme Wilders...

Misschien moet ie een pact vormen met de imams die ageerden tegen die cartoons.
 
lol het is maar cabaret, die voorstelling zal echt geen voer zijn voor extremisten hoor
 
Achja ik zou niet echt blij zijn met een voorstelling, waarin mijn hoofd met pis werd overgoten:D
 
zie de grap niet in iemand met pis overgieten om dan z'n kop af te snijden, maakt niet uit wel politiek standpunt hij ook inneemt...
 
zie de grap niet in iemand met pis overgieten om dan z'n kop af te snijden, maakt niet uit wel politiek standpunt hij ook inneemt...
Ook kunstcoördinator van het City College uit Den Haag Maarten Hamel, die al jaren met zijn leerlingen shows van Amar El-Ajourri bezoekt, ziet er geen probleem in: ''Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig. Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan Amar.'

lezen :)
 

het feit dat hij in een andere sketch een schaap doet maakt het niet ok om vervolgens Wilders z'n kop af te snijden.

Koppen afsnijden is trouwens zo 2006 :rolleyes:
 
Op zich zijn dit soort grofheden uberhaupt niet gewenst voor de onderbouw, ongeacht de achtergrond van de cabaretier. Voor je het weet gaan ze het naspelen in het fietsenhok.
 
Ik snap die naam "Partij voor de Vrijheid" ook niet echt. Misschien is het een goedkope poging om te verwijzen naar bijvoorbeeld Theo van Gogh om zo meer stemmen te krijgen, maar zo populistisch kan die man toch niet zijn? Toch..?
 
*zucht*
 
Laatst bewerkt:
-edit, mening veranderd
 
Laatst bewerkt:
Op elke cabaret dvd staat bijna een parental advisory sticker met 16 erop.

Dus hij heeft een punt........, daarentegenvind ik dat ie niet zo moet janken
 
achja, opzich kan ik em wel gelijk geven, geweld mag ook niet aan jonge kinderen getoond worden (tv, films) en waarom zou zo'n voorstelling wel getoond mogen worden dan?

Goh, en die zwarte baarden en zwevende jurken wel maar zeiken als de kop van mohammed wordt gebruikt in theater voorstellingen.
 
daar gaat het niet om "ruwe speler"
 
Mwhahaha prachtiggggg
Splendid, ik moet uitzoeken waar die gast te zien is
Zoiets is natuurlijk goud waard :D :D
 
Klinkt als een behoorlijk trieste vertoning die show.
 
Back
Naar boven