XXL Nutrition

Pasta-brood-suiker vermoeidheid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Raq

Cool Novice
Lid geworden
10 mrt 2015
Berichten
45
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
68kg
Sporters,

Regelmatig krijg ik van PT'ers te horen dat de bovenstaande producten vermeden moeten worden, omdat deze producten zorgen voor vermoeidheid en dipjes.
Mijn ervaring leert dat ik enorm vermoeid ben, meestal als ik thuis kom. Ik heb mijzelf gemotiveerd en aangepraat dat ik vanaf heden fitter wil worden. Ik heb een prima sporterslichaam, fitness al enkele jaren, maar heb nooit exact gelet op mijn voeding.

Dagelijks eet ik brood en drink ik koffie/thee met veel suiker. De laatste is echt een killer.

Wat is jullie advies en/of ervaring hieromtrent? Simpelweg suiker, pasta en brood vermijden of beperken?
 
Wat eet je nog meer? Maak anders eens een voedingsschema in MyFitnessPal.

Pasta, suiker, en brood passen prima in een gezond dieet. Maar koolhydraten zijn op het moment even niet in de mode.
 
Wat eet je nog meer? Maak anders eens een voedingsschema in MyFitnessPal.

Pasta, suiker, en brood passen prima in een gezond dieet. Maar koolhydraten zijn op het moment even niet in de mode.

Ik heb geen voedingsschema. Ik kan niet leven volgens een schemaatje. Slecht.. Ik weet het.
Maar is het wetenschappelijk bewezen dat de besproken producten zorgen voor vermoeidheid of een dipje?
 
Een grote insuline piek van een high carb maaltijd wordt vaak gevolgd door een dip.
 
Een grote insuline piek van een high carb maaltijd wordt vaak gevolgd door een dip.
Precies wat ik bedoel ja!
Noem eens een aantal voorbeelden van die maaltijden als je wilt.
 
Precies wat ik bedoel ja!
Noem eens een aantal voorbeelden van die maaltijden als je wilt.

Een bak pasta, suiker of brood.

Wat zoek je nou? Koolhydraten zijn prima, verdeel ze over de dag en dan komt alles goed.

Anders verban je koolhydraten voor een week uit je dagelijks eten, dan heb je een week lang een dip.
 
Er is op internet genoeg te vinden over dit onderwerp.

Zelf testen is de beste oplossing. Is echt persoonlijk.
Mijn collega eet al 4 maanden <50g carb per dag en voelt zich fantastisch.
Toen ik het twee weken probeerde had ik nergens energie meer voor.
 
Onzin, pasta en brood zijn carbs. Andere invloed op je insuline dus. Piek is veel minder, van trainen wordt je ook moe niet klagen.
 
Enige wat ik merk is dat rijst heel licht verteerbaar is en dat dat bij mij beter valt vlak voor het trainen dan pasta.
Maar niets mis met pasta en brood oid. Suikers kan je wel in ene een piek en dip van krijgen als je er gevoelig voor bent.
 
Precies wat ik bedoel ja!
Noem eens een aantal voorbeelden van die maaltijden als je wilt.
Als jij net thuiskomt ben je enorm vermoeid en heb je dus net een boel koolhydraten binnengekregen?

Ik vind dit soort topics vermoeiend. Hoeveel slaap je per nacht en wat voor werk doe je?
 
Las ooit ergens dat witbrood MINDER zorgt voor een soort van ''dip'' dan een eiwitshake.
 
Als jij net thuiskomt ben je enorm vermoeid en heb je dus net een boel koolhydraten binnengekregen?

Ik vind dit soort topics vermoeiend. Hoeveel slaap je per nacht en wat voor werk doe je?

School
5-6-7 uur
 
iedereen reageert anders op bepaalde voeding

mijn advies

pasta en brood zou ik me niet druk over maken, wissel dit wel af zodat je niet altijd alleen maar witbrood/pasta eet.

ik probeer zo weinig mogelijk suiker/producten met suiker te eten. dan heb ik het niet over producten waar van nature suiker inzit zoals fruit, maar doe rustig aan met koek-cola-hagelslag dat soort dingen.

als je basis goed is, genoeg groente fruit en de macro's kloppen dan zou ik me ook niet zo druk maken over een beetje suiker.
 
School
5-6-7 uur
Wat denk je dat logischer is. Dat je een crash hebt van koolhydraten die je niet hebt gegeten zodra je thuiskomt, of dat je gemiddeld toch wat te weinig slaapt en school gewoon best vermoeiend kan zijn?
 
Wat denk je dat logischer is. Dat je een crash hebt van koolhydraten die je niet hebt gegeten zodra je thuiskomt, of dat je gemiddeld toch wat te weinig slaapt en school gewoon best vermoeiend kan zijn?
School is helemaal niet vermoeiend... Wacht tot hij moet gaan werken!
 
Ik heb jaren ook veel last gehad van dipjes en vermoeidheid.
Toen het boek door john kiefer (Carb Backloading werd geschreven, ging er voor mijn een wereld van energie open.
Carbs eet ik alleen na mijn trainen, rond de 600 gr.
Tijd van mijn eerste carb maaltijd zit op 18:30 tot 20:30.

Daarna krijg ik een dip en de vermoeidheid.
Ik lig dan toch in de bank tv te kijken, dus voor mij ideaal, en krijg zo toch mijn macro,s binnnen
 
  • Like
Waarderingen: Raq
Er is op internet genoeg te vinden over dit onderwerp.

Zelf testen is de beste oplossing. Is echt persoonlijk.
Mijn collega eet al 4 maanden <50g carb per dag en voelt zich fantastisch.
Toen ik het twee weken probeerde had ik nergens energie meer voor.
En mijn collega eet over de 600 carbs per dag en voelt zich ook fantastisch , ook een hoop granen etc..niks mis mee
 
  • Like
Waarderingen: 040B
En mijn collega eet over de 600 carbs per dag en voelt zich ook fantastisch , ook een hoop granen etc..niks mis mee
Carbs is niks mis mee!
 
Back
Naar boven