AndroidHealthClinic

PASTA!!!! waarom zie ik dat zo weinig in jullie voedingsschema's?

Bezoekers in dit topic

braadkip

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
16 nov 2003
Berichten
776
Waardering
0
Ja dat is mijn vraag :D Ik zelf dacht namelijk dat in pasta hele gezonde dingen zaten en bovendien met een blikkie tonijn en wat tomaatjes is het helemaal genieten om even tusse de middag klaar te maken :) heerluk!!

pasta 100 gr 347 (cal) 12.0 (eiwit) 71.3 (koolh) 1.5 (vet)

<--- zijn toch wel lekkere stats of niet dan?:D
 
Aardig wat koolhydraten. Word door veel mensen wel gegeten in de bulk hoor.
 
Witte lijst vool meneel




Ik neem dus liever rijst ipv pasta :)
 
Helemaal mee eens legbatterij, ik heb het ook in me bulk
 
Ik eet ook altijd pasta
me moeder kookt altijd wat extra zodat ik het later op kan warmen. Eet het niet elke dag daarom staat ie niet in me schema ;)
net als rijst enz
 
eet ik iedere dag, soms 2 keer :D


ben trouwens geen echte rijstliefhebber... :(
 
in mijn vorige schema was het volkoren macaroni die ik de hele dag door innam (is ook pasta). Nu zit ik aan de basmati lijst! heellijk!!! veel lekkeldel, mmmmmm!
 
ik eet de hele dag door brood.. omdat dat t makkelijkste te eten/bereiden is.

savonds bij avondeten spagetti/bami/rijst/aardappelen etc. en na t avondeten brinta en havermout.
 
En toch blijf ik erbij. Pasta met tonijn en tomaat = niet te vreten. Het lijkt vooral die combinatie van tonijn en tomaat te zijn die het voor niet doet. Moet ik er wel bij zeggen dat ik het desondanks regelmatig naar binnen werk, vooral voor de training als vetarme maaltijd. Volkoren pasta is misschien toch net iets beter dan volkoren brood om niet teveel vet aan te zetten. En wat die rijst betreft, ben ik ook al niet zo zot van :) .
 
En dan kom ik weer, de halve italiaan die er niet onderuit komt om 2x pasta te eten in de week tijdens mn cut! :(

maarjah zolang je het goed inpland kan het geen kwaad in je cut (hoe ik het bekijk dan he...)
 
Als je pasta met tonijn en tomatensaus niet lekker vindt, kan ik je aanraden eens een derde pakje boursin of paturain er doorheen te doen.. verrukkelijk.
Maar wat een bom lege KH zit er in pasta, het is dus voor mij absoluut junkfood. Ik eet veel liever (basmati)rijst en dan alleen op zaterdag, dus pasta staat bijna nooit op het menu.

Espi
 
Esperantisto zei:
Als je pasta met tonijn en tomatensaus niet lekker vindt, kan ik je aanraden eens een derde pakje boursin of paturain er doorheen te doen.. verrukkelijk.
Maar wat een bom lege KH zit er in pasta, het is dus voor mij absoluut junkfood. Ik eet veel liever (basmati)rijst en dan alleen op zaterdag, dus pasta staat bijna nooit op het menu.

Espi
Bedoel je daar nu trouwens kcal (KH) die niet vullen/verzadigen mee of ook daadwerkelijk kcal (KH) die verder geen nut hebben......
 
Esperantisto zei:
Als je pasta met tonijn en tomatensaus niet lekker vindt, kan ik je aanraden eens een derde pakje boursin of paturain er doorheen te doen.. verrukkelijk.
Maar wat een bom lege KH zit er in pasta, het is dus voor mij absoluut junkfood. Ik eet veel liever (basmati)rijst en dan alleen op zaterdag, dus pasta staat bijna nooit op het menu.

Espi

boursin? :s bah

voor mij is pasta dus ook junkfood. Ge kunt er bovendien blijven van eten van dienen pasta, voor da ge het weet hebde nen halve kilo op en da's een pak koolhydraten, wordt ge enkel dik van en den buik zwelt ervan op, enkel goed voor een easy bulking imo.

mvg.
 
net zoals M4yd4y zegt. Het is een gigahoeveelheid kcal door de enorme hoeveelheid KH en er zit verder geen enkele voedingswaarde in. Geen vezels, geen ... staat voor mij op zelfde lijn als wittebrood.
Haal mijn KH liever uit groenten en fruit waar een pak micronutriënten aan fytochemicaliën en vezels in zit.

Pasta, wittebrood (en eig al het brood), rijst en aardappelen zijn goedkope vulmiddelen die veel kcal en KH leveren voor een lage prijs.
De Ieren weten er alles van ... de Britten pakten hen alles af en lieten hen slechts de rotte aardappels (vele misoogsten op rij aan het einde van de 19e eeuw).

Daar word je echt niet groot en sterk van.. althans, als er niet ook een vracht aan eiwitten in zit.
Het ergste is: je blijft er van dooreten.. als ik zaterdag aan carbo-loading doe haal ik makkelijk 3000kcal (zou zelfs 5000kcal kunnen eten) maar heb desondanks bijna de indruk dat ik veel minder eet dan op dagen dat ik 1500-1800kcal eet aan uitsluitend eiwit, vet en vezelrijke KH (fruit, groenten).

Meer kaas kan ook uiteraard ipv Paturain, vind het wel lekker smeuïg.

Espi
 
Hmm, is volkorenpasta dan zo arm aan vezels ? En krijg je daar een halve kilo van naar binnen ? :D

Witte pasta eet ik max. 1 maal per week, en dan gewoon met bolognese saus.
 
Raistlin zei:
Hmm, is volkorenpasta dan zo arm aan vezels ? En krijg je daar een halve kilo van naar binnen ? :D

Witte pasta eet ik max. 1 maal per week, en dan gewoon met bolognese saus.

:-) die volkorenpasta uiteraard niet

ah en die spaghetti met tonijn + bolognese saus at ik vroeger ook, vond het zo slecht niet, alleen da'k het nogal moeilijk vond om mijn tonijn rond mijn spaghetti te draaien :-)
maar bon, ik eet dan ook echt graag tonijn.


mvg.
 
witte pasta heeft een te hoge GI en volkorenpasta is niet te kanen... :( Geef mij maar m'n basmatirijst
34.gif
 
en hoe zit het met de gekleurde pasta :D
 
daar zitten teveel kleurstoffen in...
06.gif
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven