AndroidHealthClinic

Pasta

Bezoekers in dit topic

RP13

Novice
Lid geworden
7 jul 2016
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
71kg
Beetje stom om hier een topic voor aan te maken, maar vond niet direct een topic hierover.

Als ik voedingsschema's lees hier, kom ik bijna nooit pasta tegen, iedereen eet rijst, maar waarom is rijst/quinoa nu zoveel beter dan pasta als je wil afvallen?

Ik eet bv dagelijks 150 gram pasta (geen volkoren), vooral omdat ik dat heel erg lekker vind, wat zijn de nadelen hiervan ivm rijst?

Mvg.
 
Zoals T vroeger zei:

Het gaat gewoon over hoeveelheden. Verder raad ik zelf geen pasta aan in de cut, maar niet omdat je dan plots niet meer zou kunnen afvallen. Eerder omdat je het jezelf in de praktijk lastiger maakt. Je kiest beter voeding die meer vulling geeft met lage kcal densiteit.

Andere reden is dat je tijdens de cut eigenlijk onvoldoende eet en dit mogelijke voedingstekorten creëert, dus de voeding die je eet moet liefst rijk zijn aan micronutriënten (groenten, fruit). Pasta is eerder een kcal en koolhydraat leverancier, leent zich dus beter voor bulken / hoge energie eisen.

Het hangt ook af van je stofwisseling, mensen die zelfs tijdens het cutten veel kunnen eten zitten niet met de genoemde praktische problemen en kunnen dus makkelijk pasta opnemen in het schema.
 
Zoals T vroeger zei:
Prima, staat eigenlijk alles in wat ik zoek.

Ben van plan om te bulken de komende maanden, dus dat komt niet slecht uit.

Bedankt.
 
100 gram zilvervliesrijst vult aardig goed. 100 gram pasta is reteweinig (althans, vind ik). In de cut dus zilvervliesrijst voor mij, in de bulk pasta en basmatirijst (en brood).
 
Back
Naar boven