AndroidHealthClinic

Patat is kankerverwekkend (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1987_2

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
4.903
Waardering
42
Lengte
1m92
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
Duitse wetenschappers hebben aangetoond dat friet en chips het kankerverwekkende bestanddeel glycidamide bevatten. Dat deelden de geleerden van de Technische Universiteit München vandaag mee naar aanleiding van eigen onderzoek.

Glycidamide ontstaat bij het verhitten van aardappelproducten. De stof is veel gevaarlijker voor de gezondheid dan acrylamide, een schadelijke stof die zes jaar geleden in patat werd vastgesteld.

Bij zoogdieren kan zelfs een geringe dosis glycidamide al leiden tot celmutaties in het lichaam, aldus de wetenschappers. De onderzoekers vertelden niet of de liefhebbers massaal moeten stoppen met het consumeren van friet en chips.


bron: AD
 
Hahahaha ik eet elke dag wel chips, kom maar op met die kanker.
 
Duitse wetenschappers hebben aangetoond dat friet en chips het kankerverwekkende bestanddeel glycidamide bevatten. Dat deelden de geleerden van de Technische Universiteit München vandaag mee naar aanleiding van eigen onderzoek.

Glycidamide ontstaat bij het verhitten van aardappelproducten. De stof is veel gevaarlijker voor de gezondheid dan acrylamide, een schadelijke stof die zes jaar geleden in patat werd vastgesteld.

Bij zoogdieren kan zelfs een geringe dosis glycidamide al leiden tot celmutaties in het lichaam, aldus de wetenschappers. De onderzoekers vertelden niet of de liefhebbers massaal moeten stoppen met het consumeren van friet en chips.


bron: AD

beter lijstje maken waar je geen kanker van krijgt

water?
einde ?
 
Dacht dat dit wel boeiend was.

Verwijder het topic maar :D
 
Je kan niks meer tegenwoordig of je krijgt er iets van.
 
de wereld is kanker....
 
Hahahaha ik eet elke dag wel chips, kom maar op met die kanker.

Natuurlijk word je gek als je bij ieder onderzoek je eetpatroon aan de hand daarvan gaat aanpassen. Met de tegenstrijdigheid van conclusies uit verschillende onderzoeken heb je op een gegeven moment zelfs geen sturing meer.

Toch zou de uitkomst van dit onderzoek wel een van de oorzaken kunnen aanduiden van de tendens tegenwoordig. In de westerse wereld is er een nogal grote toename van sterfgevallen door kanker. Er zijn natuurlijk veel meer factoren, maar om het om die reden dan bij voorbaat al als onzin te beschouwen. Maar dat doe je geloof ik niet, toch?
 
Duitse wetenschappers hebben aangetoond dat friet en chips het kankerverwekkende bestanddeel glycidamide bevatten. Dat deelden de geleerden van de Technische Universiteit München vandaag mee naar aanleiding van eigen onderzoek.

Vandaag... dat is minimaal een jaar oud nieuws. Kunnen ze bij het AD geen actueel komkommernieuws verzinnen ?

/edit: oh nee, dat was het kankerverwekkende acrylamide
http://www.ergogenics.org/voeding27.html
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk word je gek als je bij ieder onderzoek je eetpatroon aan de hand daarvan gaat aanpassen. Met de tegenstrijdigheid van conclusies uit verschillende onderzoeken heb je op een gegeven moment zelfs geen sturing meer.

Toch zou de uitkomst van dit onderzoek wel een van de oorzaken kunnen aanduiden van de tendens tegenwoordig. In de westerse wereld is er een nogal grote toename van sterfgevallen door kanker. Er zijn natuurlijk veel meer factoren, maar om het om die reden dan bij voorbaat al als onzin te beschouwen. Maar dat doe je geloof ik niet, toch?

Nee ik zeg alleen dat ik elke dag chips eet, en ik ben niet bang voor een beetje kanker.
 
Van wat krijg je tegenwoordig niet meer kanker??

Weer een doctor Albert Heijnstein die ff aandacht wil krijgen..
 
Je kan bijna niets meer eten he als je 100% veilig wilt spelen. Maar dat frituren ongezond is, dat weet nu toch wel iedereen en dat er een kankerverwekkende stof vrijkomt is ook niet nieuw. Dit kwam al eerder in het nieuws.
 
Je kan bijna niets meer eten he als je 100% veilig wilt spelen. Maar dat frituren ongezond is, dat weet nu toch wel iedereen

Frituren is gezonder geworden. Minder transvetten, en als vet/olie van voldoende kwaliteit is (soort en aantal frituurbeurten) is het heus niet zo ongezond. (hooguit belachelijk veel calorieen). Martijn Katlan (Voedingswetenschapper) vind een kroket een gezondere keus dan een broodje kaas (met name om de verzadigde vetten in kaas)

en dat er een kankerverwekkende stof vrijkomt is ook niet nieuw. Dit kwam al eerder in het nieuws.

dat was dus blijkbaar acrylamide... (ander stofje, zelfde effect, geen nieuws dus)
 
Back
Naar boven