Fitness Seller

Patat vreten

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
2 nov 2017
Berichten
21
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Ik ben momenteel in fase dat ik vet wil verliezen. Je wil de koolhydraten natuurlijk laag houden, maar een beetje heb je natuurlijk wel nodig.

Stel je voor het is 5 uur smiddags en je hebt eigenlijk alleen nog maar wat fruit, een halve kilo kwark en een handje noten gehad.
Kan je dan gewoon een portie patat eten? Het voelt toch raar aan.

Eerst moet je kijken naar kcal, dat zit wel goed als ik een bak patat ga eten.
Daarna moet je kijken naar de macro's. Ook daar van zou je zeggen dat het past, want qua koolhydraten kom ik dan net uit. En het vet wat erin zit is plantaardig.
 
Zolang je je macros haalt en het in je schema past gewoon doen ..

Hier 6 dagen per week aan eetschema en 1 dag enkel een avondmaaltijd een cheat ..

Maar zoals alles , doe het met mate ...

Bekijk anders eens de log van Skatermarvin , staan wel meer dingen in als enkel patat en kijk dan naar zijn fysiek
 
Je snapt zelf ook wel dat je meer aan bijv rijst als carbs hebt dan patat. Ik zou niet iedere dag aan de patat zitten
 
Btw : ik denk dat er wat mis is met je voedingsschema an sich als om 17 uur dat nog maar binnen hebt
 
Ik ben momenteel in fase dat ik vet wil verliezen. Je wil de koolhydraten natuurlijk laag houden, maar een beetje heb je natuurlijk wel nodig.

Stel je voor het is 5 uur smiddags en je hebt eigenlijk alleen nog maar wat fruit, een halve kilo kwark en een handje noten gehad.
Kan je dan gewoon een portie patat eten? Het voelt toch raar aan.

Eerst moet je kijken naar kcal, dat zit wel goed als ik een bak patat ga eten.
Daarna moet je kijken naar de macro's. Ook daar van zou je zeggen dat het past, want qua koolhydraten kom ik dan net uit. En het vet wat erin zit is plantaardig.

Hmm ik denk dat het niet bijdraagt aan je vetverlies om eerlijk te zijn, omdat je toch een combinatie van simpele carbs en vet eet. Zolang je calorieen en macro's goed zitten, hoef je niet bang te zijn dat je er dik van wordt ofzo, maar zoals ik zei draagt het denk ik niet bij aan je vetverlies.
 
Hmm ik denk dat het niet bijdraagt aan je vetverlies om eerlijk te zijn, omdat je toch een combinatie van simpele carbs en vet eet. Zolang je calorieen en macro's goed zitten, hoef je niet bang te zijn dat je er dik van wordt ofzo, maar zoals ik zei draagt het denk ik niet bij aan je vetverlies.
Op wat voor manier draagt t niet bij?
Onder behoefte eten is afvallen is verlies ....
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Op wat voor manier draagt t niet bij?
Onder behoefte eten is afvallen is verlies ....


Wat ik bedoel met het draagt niet bij, is dat als je patat eet, je lichaam er op een bepaalde manier op reageert.
De simpele carbs stimuleren de afgifte van insuline (piek) en verminderen afgifte van glucagon en cortisol, de twee hormonen die grotendeels verantwoordelijk zijn voor lipolyse. Daarnaast draagt de insuline piek bij aan de opslag van glucose en vetzuren in vetweefsel.
 
Eten draagt nooit bij aan vetverlies.

CarloSchwarzenegger als je om 5 uur smiddags pas 50 gram eiwit hebt gegeten dan is het een slecht idee om patat te gaan eten.
 
Eten draagt nooit bij aan vetverlies.

CarloSchwarzenegger als je om 5 uur smiddags pas 50 gram eiwit hebt gegeten dan is het een slecht idee om patat te gaan eten.

Als je vezelrijk en eiwitrijk voedsel eet dan draagt dat meer bij aan een verhoogde thermogenese dan patat.
 
Ik ben van mening als jij het eens in de zoveel tijd (1x in de week bijvoorbeeld) wil eten, en je houd rekening met macro's en calorieën dan kan je prima patat eten als je dit graag wilt.
Het is natuurlijk niet handig om elke dag patat te gebruiken als bron van carbs in je dieet.
 
Als je vezelrijk en eiwitrijk voedsel eet dan draagt dat meer bij aan een verhoogde thermogenese dan patat.

Dat klopt, maar zolang dat thermogene effect niet hoger is dan de calorische waarde van het voedsel dan val je er niet van af. Je valt nu eenmaal niet af van eten. Het is niet-eten waar je van afvalt.
 
Ik ben van mening als jij het eens in de zoveel tijd (1x in de week bijvoorbeeld) wil eten, en je houd rekening met macro's en calorieën dan kan je prima patat eten als je dit graag wilt.
Het is natuurlijk niet handig om elke dag patat te gebruiken als bron van carbs in je dieet.
Ben ik het mee oneens, als je vet wilt verliezen moet je ijzeren discipline tonen. Geen cheats, niet toegeven aan cravings. Functioneel eten, doelgericht zijn.
Dat is toewijding, dat is echt cutten. Anders ben je maar een pussy en een loser die elke week lekker wilt eten, omdat ie het anders niet vol kan houden. Dan kan je beter meedoen met de meidenclub in je gym.

100%.

:trollface:
 
Dat klopt, maar zolang dat thermogene effect niet hoger is dan de calorische waarde van het voedsel dan val je er niet van af. Je valt nu eenmaal niet af van eten. Het is niet-eten waar je van afvalt.
Het ging om bijdragen aan vet verlies en de keuze van voeding.
 
Ben ik het mee oneens, als je vet wilt verliezen moet je ijzeren discipline tonen. Geen cheats, niet toegeven aan cravings. Functioneel eten, doelgericht zijn.
Dat is toewijding, dat is echt cutten. Anders ben je maar een pussy en een loser die elke week lekker wilt eten, omdat ie het anders niet vol kan houden. Dan kan je beter meedoen met de meidenclub in je gym.

100%.

:trollface:

Mag je wel gekookte aardappelen en wat olie eten op een dag?
 
En je weet op voorhand dat dat bij patat niet zo is?
 
Ben ik het mee oneens, als je vet wilt verliezen moet je ijzeren discipline tonen. Geen cheats, niet toegeven aan cravings. Functioneel eten, doelgericht zijn.
Dat is toewijding, dat is echt cutten. Anders ben je maar een pussy en een loser die elke week lekker wilt eten, omdat ie het anders niet vol kan houden. Dan kan je beter meedoen met de meidenclub in je gym.

100%.

:trollface:
Ik ben het met je eens dat je een pussy zonder doorzettingsvermogen bent.
Ikzelf zou het ook niet doen.
Maar als een sporter zonder wedstrijdambities, die een langere tijd wilt cutten en graag een patatje eet vind ik toch dat als het past binnen je dieet je best eens in de zoveel tijd kan zondigen.
Wat voor iemand eens in de zoveel tijd is mag hij lekker zelf bepalen, maar voor iemand met matige discipline denk ik dat dit langer vol te houden is.
 
Ik ben het met je eens dat je een pussy zonder doorzettingsvermogen bent.
Ikzelf zou het ook niet doen.
Maar als een sporter zonder wedstrijdambities, die een langere tijd wilt cutten en graag een patatje eet vind ik toch dat als het past binnen je dieet je best eens in de zoveel tijd kan zondigen.
Wat voor iemand eens in de zoveel tijd is mag hij lekker zelf bepalen, maar voor iemand met matige discipline denk ik dat dit langer vol te houden is.

Nou, dan heb je een mooie sticker verdient.

Moet echt een nieuwe sarcasme emoticon vinden, blijkbaar was die trollface niet zo duidelijk. :p
 
Back
Naar boven