AndroidHealthClinic

Pauze inlassen bij creatineinname??

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Ik heb er in het oude forum al een keer wat over gelzen maar met de search kan ik het niet terugvinden en ik ben er nog niet helemaal uit:
Moet je bij het gebruik van creatine na een aantal weken een pauze inlassen??
Ik had begrepen dat er onderzoeken zijn geweest die aantoonden dat het toch weer niet hoefde.

Nog een vraagje over creatine trouwens.
Ik hoorde gisteren van iemand in een sportzaak dat als je creatine door je eiwwitshake gooit dat het dan niet goed opgenomen word.
Ik pak direct na het sprorten nl altijd een zelfgemaakte shake met eiwitten koolhydraten en creatine en glutamine.

Alvast bedankt voor de nuttige info:)
 
Ik heb gelezen dat er een studie is gedaan naar de lange termijn effecten van creatine. Na 3 of 5 jaar (?) gebruik van lage doseringen was er geen nadelig effect gevonden. Ik weet niet meer waar ik het las maar ik weet wel dat er geen referentie bij vermeld werd. Dus als iemand weet welke studie dit is...... Ik zal zelf binnenkort ook eens op pubmed kijken.
Ik ben ook wel benieuwd wat lage dosering inhoudt. Twee gram per dag als onderhoud doet het goed bij mij.

Dat eiwitten de opname zouden remmen komt me niet bekend voor. Een shake die eiwitten en koolhydraten combineert zou, gezien de hoge insulineafgifte die dit met zich meebrengt, juist de opname moeten bevorderen.
 
Het gaat mij niet over de schadelijkheid van creatine op zich ( ook wel benieuwd naar natuurlijk maar denk dat het wel mee valt )
Maar ofdat je nu dus wel of niet een pauze moet inlassen tussen het gebruik door.
Dit omdat je lichaam anders zelf geen creatine meer op zou kunnen nemen uit normale voeding en dus lui word.


En die persoon in die winkel zei dat door de eiwitten de creatine ingecapseld word ofzoiets.
Ik vond het zlef ook al vaag want ik heb al meerdere keren gelzezen dat je het ook het beste na een maaltijd kan pakken op niet trainingsdagen en daar zitten ook eiwitten in.
 
Originally posted by RobbieH
Het gaat mij niet over de schadelijkheid van creatine op zich ( ook wel benieuwd naar natuurlijk maar denk dat het wel mee valt )
Maar ofdat je nu dus wel of niet een pauze moet inlassen tussen het gebruik door.

1)Dit omdat je lichaam anders zelf geen creatine meer op zou kunnen nemen uit normale voeding en dus lui word.


2) En die persoon in die winkel zei dat door de eiwitten de creatine ingecapseld word ofzoiets.
Ik vond het zlef ook al vaag want ik heb al meerdere keren gelzezen dat je het ook het beste na een maaltijd kan pakken op niet trainingsdagen en daar zitten ook eiwitten in.

1) Dat is juist het nadelige effect waar Kris het over had.

2) Je moet ook geen eiwit nemen die je creatine kunnen incapsellen?? :)
 
'Geen nadelige werking' zal inderdaad waarschijnlijk ook de factor 'opname' omvatten.
Dat van de eiwitten lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Zeker weten doe ik het echter niet.
 
Heb er toch ook al eens iets over gehoord van beter niet te nemen bij eiwit-shake maar kan er zelf ook niets over zeggen, zelf neem ik na de training gewoon carbs, creatine en ev glutamine in één keer en 10 minuutjes later een wheyshake.
 
Back
Naar boven