Fitness Seller

PauZe (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

almostthere

Novice
Lid geworden
4 aug 2022
Berichten
21
Waardering
3
Lengte
1m81
Massa
80kg
Hallo

Tussen sets laat men meestal 2a3 min rust , maar hoeveel rust tijdens herhalingen ?
 
Soms is er zelfs rust halverwege de rep, hoewel je wel vaak tijdens de set een zekere spanning wilt houden.

Welke oefeningen en hoeveel reps hebben we het over?

Bij sommige schema's staan van die getalletjes en kruisjes die je dat vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Soms is er zelfs rust halverwege de rep, hoewel je wel vaak tijdens de set een zekere spanning wilt houden.

Welke oefeningen en hoeveel reps hebben we het over?

Bij sommige schema's staan van die getalletjes en kruisjes die je dat vertellen.
Compound , Bench press , Squad , Seated row,latt pull ,

Isolatie oefeningen , afwisselend
 
je hebt toch een constant beweeg tempo lijkt mij?
2-0-2 of 1-0-4 of iets in die richting. IMO is het belangrijk met massa training dat de spier 45-50 seconden onder spanning staat(zo heb ik het geleerd tenminste)
afhankelijk van je aantal reps pas je daar je beweeg tempo op aan.
 
na elke rep houd je geen pauze
 
Meestal is het gewoon 0, tenzij je moet ademen of resetten.
 
3 minuten kan ik niet wachten, is meestal 10-30 seconden,.
Soms wat langer als mijn hartslag door mijn keel dauwt.
 
Ligt ook aan de sportschool waar je traint. Bij basic fit is het 45 seconde (hardcore, bro's), bij andere (gemiddelde) gyms 60 seconde.
 
Ongelooflijk hoeveel mensen het verschil tussen een set en een rep, door elkaar halen.
Je rust niet tijdens je reps. Repetitions. Als een zuiger in een motorblok.
Je rust tussen je setjes, hoelang, tot je weer een goede set kunt.
 
Je rust tussen je setjes, hoelang, tot je weer een goede set kunt.
M.b.t. sets ben ik het hier helemaal mee eens. Per oefening is het weer verschillend hoe snel je de volgende set kan doen, dat voel je het beste zelf aan. Wanneer je klaar bent om weer volle bak te gaan bij je nieuwe set is je rust tussen de set voorbij.
 
Hoeveel rust tussen sets ligt geheel aan je schema en indeling van intensiteit. Op lagere intensiteit kun je vaak minder rust pakken. voor mij is 45sec wel het minimum in mijn schema's, behalve supersets
(bb gericht)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven