Fitness Seller

PCT nodig bij 'prohormonen'?

Bezoekers in dit topic

derSkunk

Novice
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
82kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik ben aan het uitzoeken of ik aan het eind van mijn cut (eind deze zomer) wil beginnen aan een 'prohormonen' kuur, meer specifiek de in de UK legaal verkrijgbare designer AAS zoals epistane en h-drol. Reden is in kortere tijd wat massa aanzetten en beginnen met een lichte kuur (heb geen ervaring met AAS).

Nu is mijn vraag of nolvadex nodig is bij zo'n lichte kuur, of dat een otc PCT (zoals reversitol v2) genoeg is ? Ik heb in mijn puberteit een klein beetje last gehad van gyno, nu (26 jaar) niet meer, alleen een beetje puffy nipples. Ik heb dus misschien wel wat aanleg voor gyno? en op veel amerikaanse fora zie ik dat iedereen eigenlijk standaard nolva neemt.
Ik zou echter niet weten hoe ik aan nolvadex zou moeten komen, dus als het nodig is ga ik er niet aan beginnen.

Verder heb ik begrepen dat epistane een redelijk veilige keus is wat betreft gyno. Is dit zo en wat kunnen jullie aanraden?

Alvast bedankt!
 
De PH´s die jij opnoemt aromatiseren niet, gyno is dan ook bijna non-existent bij zulke cycles. Nolva wordt altijd aangeraden omdat zelfs een relatief mild prohormoon als H-drol op 100 mg. KAN zorgen voor een shutdown. Je wil dan niet zonder nolva zitten. Het devies op veel Amerikaanse boards is dan ook: "zorg dat je een SERM hebt, of kuur niet".
 
OK, dus jij raadt ook aan nolvadex bij de hand te hebben?
Is dit eventueel bij een shutdown bij de dokter te krijgen?
(las ergens dat er vaak moeilijk over wordt gedaan)
 
Sowieso altijd nolva na de kuur. Van een PH als Epistane wordt zelfs beweerd dat het gyno kan verminderen, dus met de middelen die je noemt hoef je je niet druk te maken over gyno. PH's zullen, afhankelijk van de dosering, voor een shutdown van je lichaamseigen testproductie zorgen, vandaar dat een pct met nolva "the way to go" is.

Houdt bij de keuze voor PH's wel altijd in gedachten dat deze over het algemeen ongetest op de markt worden gebracht zonder dat er getest is wat de eventuele ( lange termijn ) gezondheidsrisico's zijn. Daar staat dan wel tegenover dat je er mooie, snelle resultaten mee kunt halen en de massa die je gained vaak lean mass met weinig of geen bloat.
 
OK, dus jij raadt ook aan nolvadex bij de hand te hebben?
Is dit eventueel bij een shutdown bij de dokter te krijgen?
(las ergens dat er vaak moeilijk over wordt gedaan)

Een dokter zal je nooit nolva voorschrijven vermoed ik, aangezien dit oneigenlijk gebruik is van een medicijn. Er zijn een aantal online apotheken die nolva 'op recept' verkopen ( je betaald hun dan voor het 'recept' ), maar degene die ik kende doet dat niet meer. Voor nolva zul je over het algemeen aangewezen zijn op underground labs.
 
Altijd een SERM achter de hand houden inderdaad. Veel "prohormonen" worden verkocht als prohormoon, maar zijn in werkelijkheid gewoon AAS, zij het dus designer.

Nolva bijvoorbeeld dus even zien te sourcen ergens ;)
 
Back
Naar boven