MuscleMeat

PCT protocol Dr Dean (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thales

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
399
Waardering
122
Hola,

Ik ben benieuwd naar meningen over dit PCT protocol:

Het komt erop neer dat je je PCT indeelt in fases waarbij je steeds een nieuwe fase ingaat nadat bloedonderzoek heeft aangewezen dat dit verstandig is. Het ziet er zo uit:

Fase 1:
Off gaan van gear en minimaal 5 weken niets gebruiken, want na 5 weken zou alles volledig uit je systeem zijn.
Bloedwerk om te kijken of alle waardes op 0 komen. (Weet niet of dit echt nodig is na 5 weken want het resultaat is wss toch 0).

Fase 2:
25mg aromasin/dag + 3x 2.000iu hCG/week (dosis aromasin?)
Dit hou je enkele weken aan gevolgd door bloedonderzoek waarbij LH, FSH en E2 -> ervoor hebben gezorgd dat testosteron weer op 8.5mmll zit. Dit kan variëren in +/- 4 weken minimaal tot enkele maanden voordat je naar de volgende fase kunt. (Ik weet niet of mijn uitleg qua waardes klopt maar het idee lijkt me duidelijk)

Fase 3:
25mg clomid/dag
6 tot 9 weken -> bloedonderzoek om te kijken of alles is hersteld.

Alles (schuingedrukt) is waarover ik niet helemaal zeker ben, of ik het goed heb begrepen en of het nodig is.

Wat is jullie mening hierover? Voor zover het is uitgelegd lijkt het mij een goed doordachte PCT die niet echt fout kan gaan behalve dat je niet meer herstelt of dat het echt maanden duurt waardoor je het idee hebt dat het niet meer goed komt, maar dat is een heel ander verhaal weer.
 
Ik heb de laatste keer iets soortgelijks gedaan en het was ook de eerste keer dat ik de indruk had dat het beter ging dan mijn vorige nakuren. Toch wat libido betreft. En voor mij is libido een waardemeter. Ik ben wel vroeger met HCG gestart. Ik zie echt niet in waarom jet met HCG zou moeten starten wanneer alles uit je lichaam is. Dit is 5 weken tijdverlies. Ik ben met HCG gestart tijdens mijn laatste twee weken van mijn gebruik.

Bij mij was het:
3 maanden 3 x 1500 iu hcg per week. (laatste weken denk ik 3 x 1000 iu hcg)
Derde maand hcg ook met 25mg clomid begonnen en dit nog een paar weken laten doorlopen na hcg.

Ik denk dat dit het ongeveer was. Het kan ook zijn dat ik de eerste twee weken hogere dosissen van hcg gezet hebt. Het is nu toch al een tijdje geleden. Eén ding heb ik er wel uit geleerd. HCG is hetgeen ik vroeger gemist had en ervoor gezorgd heeft dat ik niet echt een dip heb gehad. Vroeger had ik gegarandeerd 2-3 maanden een libido van 0 nadat ik maandenlang of zelfs langer dan een jaar TRT dosis had gezet en af en toe is een periode wou stoppen. Deze keer niet.
 
How about:

1: Stel het begin van je nakuur af op de halfwaardetijd en de dosering van je gebruikte AAS. Als je orals gebruikte begin je eerder dan wanneer je 2 gram nandrolondecanoaat gebruikte.
2: Gebruik clomifeen i.p.v. exemestaan. Heel veel literatuur wijst uit dat dat effectief hiervoor is. Gebruik hCG afhankelijk van hoelang je HPG-as onderdrukt is geweest en of je wel/niet hCG gedurende het kuren (correct) hebt gebruikt.
3: Bloedonderzoek na zo'n 4-6 weken. Afhankelijk van de uitslag doorbehandelen en evt. dosering hCG aanpassen.

Dit is mijn 1,2,3-regel, en daar moet u het mee doen.
 
How about:

1: Stel het begin van je nakuur af op de halfwaardetijd en de dosering van je gebruikte AAS. Als je orals gebruikte begin je eerder dan wanneer je 2 gram nandrolondecanoaat gebruikte.
2: Gebruik clomifeen i.p.v. exemestaan. Heel veel literatuur wijst uit dat dat effectief hiervoor is. Gebruik hCG afhankelijk van hoelang je HPG-as onderdrukt is geweest en of je wel/niet hCG gedurende het kuren (correct) hebt gebruikt.
3: Bloedonderzoek na zo'n 4-6 weken. Afhankelijk van de uitslag doorbehandelen en evt. dosering hCG aanpassen.

Dit is mijn 1,2,3-regel, en daar moet u het mee doen.

Zeg niet van die geile dingen, Galen :kiss:
 
:roflol: Ik ga stuk hier
 
600 mg trenbolonacetaat



Every


Other


Day
tenor.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven