XXL Nutrition

PDS dmv SIBO door fitness lifestyle en genezing hiervan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burnheart

Novice
Lid geworden
19 okt 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Beste allen,

Ik heb mezelf succesvol behandeld en ik wil graag mijn verhaal met jullie delen. Indien het me lukt om ook maar 1 persoon te helpen ben ik al blij. Ik begrijp heel goed dat iedereen anders is en dat mijn methodes en situatie mogelijk niet relevant zijn voor jou. Ik zal mijn verhaal structureren en zo zorgvuldig mogelijk zijn.

1. Wie ben ik

Ik ben een gezonde man van 29 en ben heel mijn leven actief geweest zonder darmproblemen. Alles wat ik wilde, kon ik eten, in elke combinatie. Patat, chips, chocolade, cake, noem het maar op. Mijn ouders keken altijd goed uit voor mijn dieet en ik was slank en voelde me topfit. Constipatie was een vreemd concept voor mij. Ik kon de reclames met constipatie en opgeblazen gevoelsproblemen nooit goed begrijpen. Hier zou snel verandering in gaan komen.

2. Hoe ik gevallen ben

Ik was altijd slank en vond mijn passie in bodybuilding. I wilde groter en sterker zijn. Heel mijn leven had ik wel vechtsport gedaan en thuis getraind, maar op de leeftijd van 25 besloot ik me in te schrijven bij een sportschool bij mij in de buurt. De sportschool is een confronterende plek. Je bent constant bezig om jezelf te verbeteren, maar mensen kijken en beoordelen. Ook kunnen deze mede sporters fungeren als rivalen etc. Met deze druk en de grote hoeveelheid BRO SCIENCE in de gym kreeg ik al snel slechte impulsen. Dit leed tot zeer slechte dieet gewoontes.

Van mezelf weet ik dat ik een ectomorph ben. Mijn eetlust is niet groot en een echte passie voor eten heb ik niet. Om snelle progressie te kunnen maken, besloot ik structureel veel te eten aan junk food en voedsel hoog in calorieën. Ik at wel 8-12x per dag en de darmen kregen nooit rust. Dit is een belangrijk punt, want je darmen hebben een mechaniek genaamd "Migrating Motor Complex" die enkel BEGINT met werken als je 1-2 uur niets hebt gegeten na een maaltijd. Over de maanden ging het steeds slechter, boeren, winden laten en licht opgeblazen gevoel. Zonder dat ik er erg in had, ging het steeds slechter met mij.

Na een voedsel vergiftiging was ik in een verzwakte staat. Ik was een hoop massa en kracht kwijt en was uiteraard enorm gefrustreerd. Toen ik terugkeerde in de gym at ik nog slechter dan ooit. Nogmaals ik ben een ectomorph, veel eten is een enorme saaie en lastige opgave. Vandaar dat ik bulkte met dingen als pannenkoeken, chocolade repen, cocktail nootjes, boterhammen met jam, durum doners, volle melk etc. Video's als deze hielpen daar niet bij: www.youtube.com/watch?v=uSrsk6tbnkE

Hier een voorbeeld van een normale eet dag, zonder teveel extreme vervelingsjunkfood.

//
500 ml yoghurt met suiker
300 ml volle melk + 50 gram proteïne poeder
2 bananen

6 boterhammen met pindakaas/jam
4 eieren
250 gram druiven

100 gram noten
200 gram zalm

1 doner of magnetron maaltijd of insert junkfood etc.

2 kipfilets met saus
300 grams gestoomde groentes
400 grams aardappelen

300 gram paardenbiefstuk met saus

-LET OP-
Dagelijks werd er ook nog troep gehaald als borrelnoten, chinees, pannekoeken, chocolade, doner, magnetronbroodjes en meer!
-LET OP-
//

Het was na de mishandeling voor 3 jaar met troep voedsel en teveel eten dat mijn verteringsstelsel brak.

3. Het laagste punt

Ik werd misselijk wakker, ik was misselijk tijdens mijn training, eigenlijk was ik de hele dag misselijk. Ook had ik een extreem opgeblazen gevoel en voelde ik me beroerd. Geloof het of niet, maar nog steeds geloofde ik niet dat ik PDS d.m.v. SIBO had, maar dat ik een maag/darm bacterie had en dat dit wel over zou gaan. Waarom niet? Mijn familie heeft geen historie met verteringsstelsel problemen en ik kon altijd eten wat ik wilde.

Het was tijd voor een afspraak met de dokter, hij controleerde mijn bloed voor Celiac, hij controleerde me op allergieën en op H.pylori *( maag bacterie ). Alles tests waren negatief. Wat was er dan wel mis met me? Ik besloot om te doen waar ik als ectomorph goed in ben, vasten. Met enkel water en wat fruit en rond de 800 kcal per dag ging ik 2-3 weken door. In de hoop dat deze eliminatie van vrijwel alles mijn darmen weer terug zouden brengen. Echter waren de resultaten slecht. Nog steeds was ik misselijk en mijn darmen waren van STEEN, dood, zonder gevoel erin. Dit was logisch, want het fruit voedde de bacteriën in mijn darmen. Ik was compleet verkeerd bezig, maar ik wist niet beter.

Als laatste wanhoopsactie besloot ik cardio te gaan doen, voor 2 jaar heb ik cardio gemeden in angst dat het mijn massa negatief zou beinvloeden. Binnen 2 weken van cardio, elke dag, werd ik wakker ZONDER misselijk te zijn. Ik had nog wel een opgeblazen gevoel en slechte reacties op bepaald voedsel, maar het was een bijzonder goede vooruitgang. Ik kwam dichterbij de oorzaak van mijn probleem.


4. Onderzoek en het toepassen van mijn kuur

Het was tijd om het internet op te gaan en alles te onderzoeken. mensen die online IBS-C/PDS of SIBO omschreven raakte me. Het was exact waar ik ook last van had. Ik ging de forums op om alles te lezen wat deze mensen te zeggen hadden. Ik las meerdere boeken waarvan de beste Mark Pimentel's "A New IBS Solution" was. Dit gaf me goed inzicht. Op basis van al deze informatie heb ik een kuur programma voor mezelf gemaakt.

Hier de lijst met supplementen en medicatie die ik gebruik heb tijdens de 4 weken kuur:

Antibiotica gebaseerd op kruiden
FC Cidal
Dysbiocide

Ik kon Rifaximine niet voorgeschreven krijgen dus ik besloot het alternatief te gebruiken die ook sterk uit studies naar voren kwam: https://www.ncbi.nlm...les/PMC4030608/

Supplementen
Gember pill ( kill bacteriën )
Oregano olie pill ( kill bacteriën )
Grapefruit extract druppels ( kill bacteriën)

clove knoflook ( kill bacteriën )
Glutamine supplement ( voor darmwand herstel )

Hier een aantal tips voor tijdens deze kuur:

- Geen fruit of voedsel hoog in vezels. Vermijdt koolhydraten tenzij het laag op de FODMAP is, zoals witte rijst, aardappelen, quinoa etc.
- Eet 2 grote maaltijden per dag, zodat je migrating motor complex de darmen kan opschonen.
- Drink slechts water

Natuurlijk is cardio ook enorm belangrijk tijdens deze periode:

- Cardio ( lopen 6,5 km/u of joggen 9 km/u ) voor 45 min elke dag.
- Buikspieroefeningen elke dag om bloedtoevoer te stimuleren naar die regio.

5. Een typische dag tijdens de kuur

Ochtend:
100 gram witte rijst
20 gram walnoten
20 grams amandelen
20 grams cashew

1 ginger pill
1 oregano pill
1 FC Cidal pill
1 Dysbiocide pill
1 scope glutamine in water

45 min cardio
5 sets boven buikspieren
5 sets onder buikspieren

Avond:

100 gram quinoa
300 gram gestoomde aardappelen
100 gram gestoomde groente ( wat licht verteerbaar is voor jou )

1 ginger pill
1 oregano pill
1 FC Cidal pill
1 Dysbiocide pill
1 clove van gekraakte knoflook, gesneden in stukjes, laten rusten voor 10 min en dan wegdrinken (www.youtube.com/watch?v=pZC_jlfY81A)
15 druppels van grapefruit extract in 200 ml water

Na 1-2 weken voelde ik al een groot verschil. Het opgeblazen gevoel was WEG en misselijk zijn was een ding van het verleden. Deze kuur was makkelijk voor mij, ik ben geen grote eter en 2x per dag eten gaf mijn verteringsstelsel de rust die hij nodig had.

6. Lange termijn oplossing implementeren

Na het afmaken van de kuur van 4 weken voelde ik me top.geen misselijkheid geen opgeblazen gevoel meer. Echter mijn darmen waren nog fragiel, sommig voedsel zou nog wel een kleine reactie geven. Na al deze maanden kon ik mijn darmen daadwerkelijk weer voelen. Leeg en geïrriteerd. Het migrating motor complex heeft lang zijn werk niet kunnen doen en was ook zwakker dan ooit. De bacteriën hebben veel schade veroorzaakt. Ik wist dat ik dit niet ging herstellen binnen enkele weken.

Ik heb een aantal beslissingen gemaakt:

- Nooit meer snacken, alles binnen 3 grote maaltijden per dag houden
- Ik zou compleet veganistisch gaan eten, geen vlees, zuivel of andere inflammatie veroorzakende troep. Wel ben ik flexibel genoeg om op bezoek of in een restaurant "normaal" te eten.
- Ik zou 4x per week cardio en buikspieren blijven trainen

Dit heb ik de afgelopen 3 maanden volgehouden en ik voel me geweldig. Ik kan eten wat ik wil zonder een reactie. Willen mijn vrienden en ik losgaan bij de chinees? Geen enkel probleem. Wil ik een grote bak ijs opeten, ga je gang. Nog steeds was duidelijk dat de grootste uitdaging in de lange termijn zit. Ik ga dit nog langer volhouden om weer 100% te zijn zoals ik was. Me lichaam verdient een lange rust periode na alle mishandeling.

7. Conclusie

Ik hoop dat je wat lessen kunt trekken uit mijn ervaring. Ik wens jullie alle goede gezondheid. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust in deze post of via PM.
 
Laatst bewerkt:
Het blijkt dat je je best hebt gedaan maar ik vind het wel een beetje een raar verhaal. Ken wel meer mensen met PDS maar die doen in mijn ogen een stuk normaler.

500 ml yoghurt met suiker
300 ml volle melk + 50 gram proteïne poeder
2 bananen

6 boterhammen met pindakaas/jam
4 eieren
250 gram druiven

100 gram noten
200 gram zalm

1 doner of magnetron maaltijd of insert junkfood etc.

2 kipfilets met saus
300 grams gestoomde groentes
400 grams aardappelen

300 gram paardenbiefstuk met saus

(Vindt dit overigens helemaal niet zo gek klinken.)
 
Het blijkt dat je je best hebt gedaan maar ik vind het wel een beetje een raar verhaal. Ken wel meer mensen met PDS maar die doen in mijn ogen een stuk normaler.

500 ml yoghurt met suiker
300 ml volle melk + 50 gram proteïne poeder
2 bananen

6 boterhammen met pindakaas/jam
4 eieren
250 gram druiven

100 gram noten
200 gram zalm

1 doner of magnetron maaltijd of insert junkfood etc.

2 kipfilets met saus
300 grams gestoomde groentes
400 grams aardappelen

300 gram paardenbiefstuk met saus

(Vindt dit overigens helemaal niet zo gek klinken.)

Let op, dat ik geregeld dus ook junk food haalde of een pak pannenkoeken of chocolade etc. Maar de reden voor mijn darm problemen was tweeledig.

1. Het lam leggen van de MMC.
(The Migrating Motor Complex)

2. Ik had ook een voedselvergiftiging opgelopen. Post-infectious SIBO kan daarna een gevolg zijn.

Mensen die geen last hebben wil ik nog steeds aanraden om maaltijden bij elkaar te verzamelen en maximaal 3x per dag te eten om problemen met de darmen te voorkomen. Overigens melk en synthetische suikers als sucralose en ace-sulfame-k zijn ook zeer slecht voor de darmflora. Er was voldoende mis, zelf met mijn dagelijkse dieet van toen zonder junk food.
 
Hallo daar,

toevallig kwam ik jou post tegen op het internet. Ik heb al lang een darmproblematiek en daarbij (of daardoor) een spier- en slaapprobleem. Ik heb al veel geprobeerd, zonder echt verbetering. Tot ik over SIBO begon te lezen, wat tegelijk ook mijn vermagering verklaarde. Ik neem nu hoge dosissen L-Glutamine, wat volgens mij echt wel helpt, en ik had de supplementen FC Cidal en Dysbiocide besteld. Deze producten moesten van Amerika komen omdat ze in België niet beschikbaar zijn. Daar kreeg ik gisteren een brief van in de bus van het Federaal Voedselagentschap, die ze in beslag had genomen omdat ze beide bestanddelen bevatten die blijkbaar in België verboden zijn. Dit is wellicht een Nederlands forum, dus vandaar de vraag: is het misschien in Nederland niet verboden? En hoe komt je aan deze supplementen? Alvast hartelijk dank voor je antwoord!

Johanna
 
Hallo daar,

toevallig kwam ik jou post tegen op het internet. Ik heb al lang een darmproblematiek en daarbij (of daardoor) een spier- en slaapprobleem. Ik heb al veel geprobeerd, zonder echt verbetering. Tot ik over SIBO begon te lezen, wat tegelijk ook mijn vermagering verklaarde. Ik neem nu hoge dosissen L-Glutamine, wat volgens mij echt wel helpt, en ik had de supplementen FC Cidal en Dysbiocide besteld. Deze producten moesten van Amerika komen omdat ze in België niet beschikbaar zijn. Daar kreeg ik gisteren een brief van in de bus van het Federaal Voedselagentschap, die ze in beslag had genomen omdat ze beide bestanddelen bevatten die blijkbaar in België verboden zijn. Dit is wellicht een Nederlands forum, dus vandaar de vraag: is het misschien in Nederland niet verboden? En hoe komt je aan deze supplementen? Alvast hartelijk dank voor je antwoord!

Johanna
Hoi Johanna,

Het klopt dat deze middelen niet verboden zijn in Nederland. Ik had mijn exemplaren gewoon besteld via Kalidashop .Als ik zoek online zie ik hier ook weinig van terug. Kan je aangeven waarom dit verboden is in België en welke substantie precies het probleem is?

Het lijkt me het beste om te rijden naar Nederland en het zelf op te halen. Met 2 potjes FC Cidal en Dysbiocide kan je erg lang overbruggen.
 
Het gaat om de bestanddelen Artemisia Absynthium in Dysbiocide, en om Tabebuia spp. of Pau' Arco in FC-Cidal, volgens het proces verbaal van inbeslagneming. Waarom het verboden is, weet ik niet precies, maar van Dysbiocide las ik ergens dat dat specifiek bestanddeel bij verkeerd gebruik hersen- of zenuwschade zou kunnen aanbrengen...

Superbedankt voor je antwoord!
 
Dank voor je reactie en de extra informatie.

Artemisia Absynthium
Ik begrijp dat Artemisia Absynthium verboden is geweest. Maar in veel landen weer legaal is gemaakt. Echter heeft Belgie dit middel nog niet vrijgegeven blijkbaar.

Sinds het begin van de 21e eeuw is absint in veel Europese landen weer toegestaan. De concentratie thujon in de absint die in de 19e eeuw werd gedronken is lange tijd veel te hoog ingeschat. Moderne absint bevat vergelijkbare concentraties thujon, die inmiddels als veilig worden beoordeeld.
bron: Absint - Wikipedia

Pau d'arco
Hier is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan om zuivere conclusies te kunnen maken. Echter zie ik wil onderzoeken die bevestigen dat het een positief effect heeft op het darmstelsel. Dat is ook het doel van de kuur.
Pau d'arco activates Nrf2-dependent gene expression via the MEK/ERK-pathway. - PubMed - NCBI
Antinociceptive and antiedematogenic properties and acute toxicity of Tabebuia avellanedae Lor. ex Griseb. inner bark aqueous extract

2-4 weken gebruik maakt van deze middelen zou geen enkel probleem moeten opleveren. Succes met je herstel!
 
Mooi verhaal, hopelijk help je er idd iemand mee.

In veel gevallen zal dit mijns inziens geen blauwdruk zijn voor genezing.
 
Enorm bedankt voor de info! België staat op veel vlakken nog in haar kinderschoenen. We moeten nog veel leren :) Maar ondertussen zoek ik het een en ander zelf uit.

Nogmaals bedankt!

Johanna
 
Mooi verhaal, hopelijk help je er idd iemand mee.

In veel gevallen zal dit mijns inziens geen blauwdruk zijn voor genezing.

De korte termijn kuur is een uitstekende blauwdruk met alle middelen en acties die je nodig hebt om te genezen met wetenschappelijke onderbouwing. Dit staat totaal los van mijn subjectieve verhaal eromheen. De lange termijn kuur is een keuze. Op het SIBO forum (andere website) heb ik al tientallen mensen geholpen en het blijft toenemen. Wekelijks krijg ik nog berichten hierover.

Overigens ben ik benieuwd wat jouw inzien inhoud. Heb je hier überhaupt ervaring hiermee? Heb je dit zelf gehad? Heb je andere mensen ondersteunt met het herstel hierin?
 
Burnheart is het mogelijk om met jou in contact te komen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven