Fitness Seller

Pec Deck Fly

Bezoekers in dit topic

scholten

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
19 okt 2003
Berichten
258
Waardering
0
ik heb gehoort dat je de pec deck fly niet zo zwaar mag doen is dit zo. en waarom is dit?ik doe hem gewoon zwaar ik doe vier oefeningen voor de borst, bankdrukken, schuinbankdrukken,pecdec fly ,zijwaards met kabel ,weet zo niet hoe deze heet???
 
ik deed m vroeger altijd zwaar, maar kreeg last van mn linker elleboog, sindsdien doe ik m niet meer
 
je moet vooral opletten dat je uitvoering niet ten koste gaat van het gewicht dat je gebruikt, denk als je daarop let je weinig risico maakt op blessure.


ik deed m vroeger altijd zwaar, maar kreeg last van mn linker elleboog, sindsdien doe ik m niet meer

je elleboog? hoe krijg je dat voor mekaar? :D


vind peck-deck trouwens een heerlijke oefening om je borsttraining mee af te sluiten...
 
ik doe hem persoonlijk niet meer. nadat ik hem een paar maanden niet meer heb aangeraakt en toch op een gegeven moment weer geprobeerd, kreeg ik enorme last van me schouder.
 
Wel opletten dat je techniek goed blijft (dus niet gaan werken met je rug).

Ik vind het ook een lekkere isolatie-oef na het bankdrukken (vooral even een static-hold erin gooien bij de laatste rep).
 
Ik doe hem ook nooit meer. Het doet bij mij ook pijn in mijn schouders en ellebogen. Ik vind gewone of incline flyes een veel lekkerdere oefening en ik voel bij deze ook veel beter de borst aanspannen.
 
Bij flyes heb je niet die contractie als je je handen bij elkaar brengt zoals je die bij de peck-deck wel hebt. Als je de DB's boven je hebt is de belasting minimaal, als je de gewichten naast je houdt is de belasting maximaal... is bij de PD overal gelijk. (en bij flyes krijg ik dan weer last van mijn schouders).

Trouwens, de ellebogen zitten tegen het duw-schuim aan bij de PD... kan me moeilijk voorstellen hoe je daar last van kunt krijgen (althans op de PD-machine die wij hebben).
 
Mijn ellebogen doen niet pijn doordat de grip hard is bij ons zit er ook schuim op.
De oorzaak is dat ik nogal "tennisarm gevoelige" ellebogen heb waardoor ik die hoek niet goed kan pakken. Gelukkig is dit de enige oefening waarbij ik hier last van heb. :p
 
wij hebben een peckdeck gerva apparaat (met zo'n blok gewicht eraan), hierbij moet je zelf je ellebogen hoog houden en een luchtdruk peck deck apparaat waarbij je je handen omhoog hebt wijzen.. ik gebruik altijd het gerva apparaat, als laatste oefening, best lekker :)
 
Ik zou geen enkele reden kunnen verzinnen waarom je de PD niet zwaar zou mogen doen.
 
het blijft natuurlijk een onnatuurlijke bewegingsbaan. Desondanks is het een superlekkere oefening! Je hebt inderdaad een goeie contractie, hiermee train je de binnenkant van je borst! :D (weer flauw....)
Tis gewoon een lekkere variatie op de gewone fly, lekker isoleren.
Ik gooi em dr wel weer n keer in het schema, dan voorvermoeien voor de gewone borsttraining. jammie
 
Kan iemand mij uitleggen hoe de pec-deck gaat?
 
www.exrx.net
J7dH9J7WG-WAlWLj6X5xSfyus6lW9P8F.gif


*wat erger ik me toch aan die dikke die al die oefeningen doet :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vergelijk'm trouwens niet met de gewone flye!

De gehele ROM is belast en door de stand van je armen werken de voorste delts veel minder mee.
 
Je hebt ook nog die pec-deck met gestrekte arm

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
ik vind het maar een klote oefeningen omdat het bij mij altyd leek alsof er een botje verschoof bij mijn schouder en dat is egt een klote-gevoel
 
D. zei:
*wat erger ik me toch aan die dikke die al die oefeningen doet :D

maar wel respect voor zjin uithoudingsvermogen !
 
Buiten bankdrukken vind ik dit de lekkerste borstoefening die er is, hiermee krijg je zo lekker die pomp.
Op dit moment 55 kilo , heerlijk :p
 
Verwar ook pec-deck niet met seated flye bewegingen.

Doordat je bij de laatste de armen hetzelfde houd als bij de standaard flye belast het ook de voorste schouderkoppen meer
 
Back
Naar boven