MuscleMeat

Pectus excavatum (trechterborst)

Bezoekers in dit topic

roooga

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2008
Berichten
19
Waardering
0
Om de verwarring te voorkomen. Pectus excavatum is niet hetzelfde als de carrinatum versie (kippenborst) waarbij het borstbeen naar voren staat.

Ik heb last van het bovenstaande (jammer genoeg behoor ik tot de 0.6% van de mensen). Mijn dokter zei dat er niks aan te doen was, behalve een operatie waarbij al je ribben gebroken werden. Na zelf wat onderzoek gedaan te hebben bleken er 6 verschillende operatie-methoden in omgang te zijn, maar dat terzijde. Ik hoorde van een vriend, dat je ook door de bovenste buikspieren te trainen het "gat" aanzienlijk kleiner maakt. Weet iemand welke buikspieren en/of andere spieren hiervoor getraind moeten worden?

Hartelijk bedankt!
 
is het geen vergroeiing van het borstbeen? misschien dat dikkere buikspieren het wat zouden 'bedekken', maar veel zal het toch niet helpen denk ik.
heeft die vriend van jou het uit eigen ondervindingen of spreekt ie vermoedens uit ?

btw in welke mate heb je het? echt een diep gat of een lichte vorm?
 
Ik heb het ook, gelukkig is het een klein keultje :)!

Misschien beetje botox inspuiten een idee ! hehe
 
Haha, er is een operatie op de markt die siliconen inspuit ;). Ik heb een gemiddeld tot diep gat. Het neigt meer naar gemiddeld, maar het is wel te zien zeg maar.

Die vriend van mij heeft weer een vriend (leuk verhaal denk je nu) waarvan zijn dokter zei dat hij de bovenste buikspieren kon trainen waardoor het minder duidelijk werd. En die vriend van mij zei weer dat het gewerkt had.

Het is inderdaad een vergroeiing van het borstbeen. Die staat naar binnen gekeerd.
 
Hij heeft een nussbar operatie gehad, waarbij er een metalenbuis achter je borstbeen wordt geschoven. Ik ben niet van plan dit te doen aangezien ik op aanzienlijk niveau voetbal, en dan minimaal een maand niet mag sporten.
 
Hij heeft een nussbar operatie gehad, waarbij er een metalenbuis achter je borstbeen wordt geschoven. Ik ben niet van plan dit te doen aangezien ik op aanzienlijk niveau voetbal, en dan minimaal een maand niet mag sporten.

Ahja, als je er écht mee zit heb je dat er wel voor over denk ik. Als je er echt problemen mee ondervind, zowel fysiek als psychisch, zou ik er wel een maand voor over hebben. Desnoods doe je het in de zomerstop ofzo.

Ik zeg natuurlijk niet dat je die operatie moet ondergaan, maar ik dacht alleen dat je misschien wat had aan dat topic.
 
Bedankt voor de doorverwijzing naar mijn topic the rock :)! Het is bullshit dat je het weg kan trainen, dat is simpelweg ONMOGELIJK. Als je er echt mee zit, kan je een operatie overwegen. Maar weeg eerst alle dingen goed af.
 
hmmz, ik kan het gewoon niet veroorloven 1 maand+ uit de roulatie te zijn. Mooi logje heb je gemaakt trouwens. Klote van die pijnstiller shit.
 
Waarom kan je het niet veroorloven om 1 maand uit de roulatie te zijn? Heb je straks geen grote vakantie ofzo waarin je het kunt laten doen? Of de kerstvakantie?
 
Ik heb het er met mijn trainers over gehad, en ik ga het misschien toch maar doen, en dan in de kerstvakantie/winterstop. Ik ga nog even door met het inwinnen van informatie.. en wsl heb ik nog wel wat kleine vraagjes maar daar horen jullie nog wel van! In ieder geval bedankt!
 
Ik weet niet of je het nog overweegt , Ik heb/had ook een terchterborst maar ik vond de Nuss bar operatie te heftig. Ik heb me wat ingelezen in de aandoening en uit eindelijk bij iemand terrecht gekomen die een silicone implantaat had laten zetten. Via haar ben ik bij een arts terrecht gekomen die hier in specializeerd. Let op deze silicone is niet zacht maar gewoon hard als zoals je borst been zou zijn. Je krijgt een klein sneetje net onder je borst.
Ik heb het nu een jaar geleden laten doen en ik ben er heel erg tevreden mee.
Als je nog meer info wil hebben hoor ik het wel
 
Ik heb die methode dus niet gedaan, omdat dat ding wel eens kan gaan verschuiven. Ik wilde het gewoon in 1 keer goed hebben, en dat het goed bleef.
 
Dat de silicone kan gaan verschuiven lijkt me heel raar. Weet niet van wie je dat te horen hebt gekregen, maar zover ik mij door de chirurg heb laten vertellen, als je genoeg rust houd in je herstel periode groeit hij gewoon vast in je lichaam. Ik heb inng nergens last van en ben er erg tevreden mee. Had niet graag die andere operatie gedaan maar goed te horen dat het voor jou goed is uitgepakt!
 
Edit: laat maar.
 
Hey,

Kzal mijn eerste post maar is maken se :D
Kdenk dat wel meer dan 0,6% mensen dit hebben hoor. Ken enorm veel mensen met dit. Heb het zelf ook gehad, vrij hard. Toen ik 16 was dacht ik dat ik dit ook kon wegtrainen, niet dus. Door te benchen begonnen ribben vrij ongezond te kraken (alsk mijn spieren opspande) en mijn ademhaling was ook niet optimaal. Spieren om dat weg te werken bestaat niet. Bovenste buikenspieren kunnen iets doen..
Ikzelf heb een jaar en een maand deze Nuss-operatie gehad.

Beste beslissing wak ook heb gemaakt. Die andere methode waarbij de ribben gebroken worden en rechtgezet worden, zeker niet doen! Laat een litteken over heel u borstbeen na. Ik heb nu 2 rechte littekens en 1 klein puntje, moeilijk zichtbaar onder mijn armen.
Ik heb 3 dagen int ziekenhuis gelegen (ipv 5, sommige die er lagen bleven 8 dagen liggen :s) maar tog zeker voor 3 weken vrij harde pijnstilling gehad. Hoesten en niezen deden enorm veel zeer.
It was all worth it. Nog 2 jaar en mijn pin mag er uit. Heb er amper last van. Ik heb wel 6 maand niet zwaar mogen sporten. Na 1 maand al beginnen sporten is egt wel zot vindek.
Operatie kost trouwes 1600€ + 1800€ (voor pin enzo), ik heb wel alles truggekregen van de ziekteverzekering (gebeurt ni altijd he)
Heb nu eindelijk een borstkas.
Kzal later mss eens wat fotos posten, of als je ze snel wilt, stuur maar een pm.

Mvg
 
Ik weet niet of je het nog overweegt , Ik heb/had ook een terchterborst maar ik vond de Nuss bar operatie te heftig. Ik heb me wat ingelezen in de aandoening en uit eindelijk bij iemand terrecht gekomen die een silicone implantaat had laten zetten. Via haar ben ik bij een arts terrecht gekomen die hier in specializeerd. Let op deze silicone is niet zacht maar gewoon hard als zoals je borst been zou zijn. Je krijgt een klein sneetje net onder je borst.
Ik heb het nu een jaar geleden laten doen en ik ben er heel erg tevreden mee.
Als je nog meer info wil hebben hoor ik het wel
Dus bij deze techniek is er bijna geen revalidatie?
 
Ja dat gaat over de Nuss-bar operatie, ik heb het over dat silicone implantaat

Ah ok. Ja ik geloof dat daar geen revalidatie is aangezien dat juist onder de huid geplaatst wordt.
Natuurlijk heeft dit nooit hetzelfde effect/gevoel als bot geloof ik.
 
Back
Naar boven