Fitness Seller

Pectus excavatum (trechterborst) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ah ok. Ja ik geloof dat daar geen revalidatie is aangezien dat juist onder de huid geplaatst wordt.
Natuurlijk heeft dit nooit hetzelfde effect/gevoel als bot geloof ik.

Nee dat zal wss niet, mr het is niet zo dat ik er echt last aan heb. Mijn bekken zit wel regelmatig wat verdraaid, maar ik denk niet dat dat iets met mijn borst te maken heeft. Ik stoor me vooral aan het uitzicht.
 
Niet om offtopic te gaan, maar je "aandoening" zou ik gewoon zo laten, je ondervind er geen hinder van en een gebroken rib blijf je lang voelen, dan ben je niet binnen een maand van de pijn af.

nog een leuk weetje voor jou: ga zwemmen!! juist door jou afwijking ben je hydrodynamischer dan 99% van de andere mensen, pieter vd h. heeft de zelfde afwijking en heeft tot op het laatst geen pak gedragen omdat het hem juist minder snel maakte.
 
Niet om offtopic te gaan, maar je "aandoening" zou ik gewoon zo laten, je ondervind er geen hinder van en een gebroken rib blijf je lang voelen, dan ben je niet binnen een maand van de pijn af.

nog een leuk weetje voor jou: ga zwemmen!! juist door jou afwijking ben je hydrodynamischer dan 99% van de andere mensen, pieter vd h. heeft de zelfde afwijking en heeft tot op het laatst geen pak gedragen omdat het hem juist minder snel maakte.

Met welke ingreep zou ik een gebroken rib kunnen hebben?
 
Niet om offtopic te gaan, maar je "aandoening" zou ik gewoon zo laten, je ondervind er geen hinder van en een gebroken rib blijf je lang voelen, dan ben je niet binnen een maand van de pijn af.

nog een leuk weetje voor jou: ga zwemmen!! juist door jou afwijking ben je hydrodynamischer dan 99% van de andere mensen, pieter vd h. heeft de zelfde afwijking en heeft tot op het laatst geen pak gedragen omdat het hem juist minder snel maakte.

gebroken rib? Wtf kerel wat lul je
 
Beste mensen, wie weet hoelang het eigelijk duurt voordat je weer naar school kan en als het ware kunt leven na zo'n operatie? Ik wil misschien zo'n operatie uitvoeren maar laat het eigelijk afhangen van hoelang je thuis/ziekenhuis moet zitten, de een zegt 6 maanden, de andere weeer 3, kan iemand hier meer duidelijk heid over geven?
 
Beste mensen, wie weet hoelang het eigelijk duurt voordat je weer naar school kan en als het ware kunt leven na zo'n operatie? Ik wil misschien zo'n operatie uitvoeren maar laat het eigelijk afhangen van hoelang je thuis/ziekenhuis moet zitten, de een zegt 6 maanden, de andere weeer 3, kan iemand hier meer duidelijk heid over geven?

ga naar een chrirug dan weet je het meteen endan ben je zeker. je gaat toch geen informatie vertrouwen die je krijgt op een forum van onbekende personen als het over zoiets serieus gaat???
 
ga naar een chrirug dan weet je het meteen endan ben je zeker. je gaat toch geen informatie vertrouwen die je krijgt op een forum van onbekende personen als het over zoiets serieus gaat???

dat doe ik ook niet, maar als de ene arts zegt dat het heel lang duurt en een andere arts zegt weer dat het niet zo lang duurt is dat nogal verwarrend
 
- 3-8 (8 dagen is echt extreem) in het ziekenhuis liggen, dan kan je direct naar school (ik heb het in een schoolvakantie gedaan, kerstvakantie)
- 1 maand geen rugzak dragen, 1 maand plat op de rug slapen
- 3 maanden niet ... (vergeten wat)
- 6 maanden niet sporten
 
dat doe ik ook niet, maar als de ene arts zegt dat het heel lang duurt en een andere arts zegt weer dat het niet zo lang duurt is dat nogal verwarrend

dan is het inderdaad verwarrend. wat is dat toch met de dokters van tegewoordig :mad:
 
Algemene indruk wat het inhoudt, en hoe je er van naar de klote kan gaan als het niet precies goed gaat.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/herstellende-pectus-excavatum-operatie-nuss-bar-131379/

De nussbar werd bij mij te strak geplaatst, en daar kwamen ze pas een paar maanden voordat hij er weer uit mocht achter. Hij was vastgegroeid aan mijn ribben met bot, wat ze er allemaal af hebben moeten beitelen.

En legendi, praat niet zoveel onzin. Artsen hebben allemaal een algemene babbel, die kan je zelf ook verkrijgen door je goed in te lezen op internet. Ze vertellen altijd het standaard verhaaltje. Verhalen van mensen die het ondergaan hebben zijn veel informatiever, en waardevoller.
 
Een reden naast uiteraard het sporten dat ik me heb aangemeld bij t forum is omdat ik ook wel wat last heb van een 'trechterborst', zoals te zien waarschijnlijk op mn avatar. Had me er wel eens in verdiept maar wel fijn om dit zo te lezen. Goede info! Die siliconen zijn nog wel het overwegen waard maar verder, zo ernstig vind ik het eigenlijk ook weer niet om een zware operatie voor te ondergaan.

Groeten Harm
 
Hey,

Kzal mijn eerste post maar is maken se :D
Kdenk dat wel meer dan 0,6% mensen dit hebben hoor. Ken enorm veel mensen met dit. Heb het zelf ook gehad, vrij hard. Toen ik 16 was dacht ik dat ik dit ook kon wegtrainen, niet dus. Door te benchen begonnen ribben vrij ongezond te kraken (alsk mijn spieren opspande) en mijn ademhaling was ook niet optimaal. Spieren om dat weg te werken bestaat niet. Bovenste buikenspieren kunnen iets doen..
Ikzelf heb een jaar en een maand deze Nuss-operatie gehad.

Beste beslissing wak ook heb gemaakt. Die andere methode waarbij de ribben gebroken worden en rechtgezet worden, zeker niet doen! Laat een litteken over heel u borstbeen na. Ik heb nu 2 rechte littekens en 1 klein puntje, moeilijk zichtbaar onder mijn armen.
Ik heb 3 dagen int ziekenhuis gelegen (ipv 5, sommige die er lagen bleven 8 dagen liggen :s) maar tog zeker voor 3 weken vrij harde pijnstilling gehad. Hoesten en niezen deden enorm veel zeer.
It was all worth it. Nog 2 jaar en mijn pin mag er uit. Heb er amper last van. Ik heb wel 6 maand niet zwaar mogen sporten. Na 1 maand al beginnen sporten is egt wel zot vindek.
Operatie kost trouwes 1600€ + 1800€ (voor pin enzo), ik heb wel alles truggekregen van de ziekteverzekering (gebeurt ni altijd he)
Heb nu eindelijk een borstkas.
Kzal later mss eens wat fotos posten, of als je ze snel wilt, stuur maar een pm.

Mvg

Beste Vihae,

ik lees dat je geopereerd bent aan je borstkas met een nussoperatie. Ik heb zelf ook pectus maar niet in erge mate, doch ben ik wel benieuwd hoe erg jij het had en of je misschien een foto kunt sturen van hoe het eerst was en nu?

Hoe gaat het op het moment met je borst?

Alvast bedankt voor de info!

groeten Frank
 
Ik heb ook een beetje een trechterborst eerst was het wel wat erger omdat me borst weinig volume had t stond wat naar achter zegmaar daardoor. en twee puntjes van die uitstekende ribben Nu, na wat kracht training en ik sportte altijd al heel veel zie je het van de voorkant niet of nauwelijks eigenlijk door dat me buikspieren en borst meer volume hebben gekregen.. in de spiegel en op fotos zie je het niet echt althans bijna niet :) behalvele van de zijkant dan zie je wel duidelikk een deukje of kuiltje gaat denk ik nooit ook meer weg :( ik heb t gewoon geaccepteerd en t maakt je ook weer uniek!

misschien dat ik wel een keer langs de dokter ga, want als je druk op de borst krijgt of hartproblemen dat kan later daardoor ontstaan. Dit was dus ook de reden dat ik een hartruisje heb.. ik heb verder wel altijd een heel goede conditie gehad en nooit last gehad ergens ben ook bij korps mariniers aangenomen en daar hadden ze ook niks van me borst aangemerkt behalve een ruisje
ben er pas later achter gekomen dat ik deze "schoenmaker bost" dus heb. Hebben ze vroeger nooit gezegt t is dat ik het van iemand hoorde en ben t gaan opzoeken.

Door training is het van de voorkant veel minder zichtbaar en veel mooier geworden
van de zijkant oke maarja iedereen heeft wel wat niemand is perfect zon zware operatie daarvoor weet ik nog niet

groetjes
 
Back
Naar boven