AndroidHealthClinic

pectus excavatum (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

johan89

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 mei 2010
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
hallo iedereen,

ik ben in de zomer van vorig jaar geopereerd aan mijn borst.
ik had de aandoening pectus excavatum, mijn borst was als het ware ingedeukt, geen fraai aangezicht.

dit kwam omdat mijn ribben te ver zijn doorgegrooid op mijn borstbeen, en de ribben mijn borstbeen als het ware naar binnen drukte, vandaar ook die deuk die toen is ontstaan.

ik ben hieraan geopereerd en de chirurg heeft goed werk verricht.
hij vertelde me dat ik nooit de borstkas zou krijgen van een "normaal persoon" maar een heel stuk mooier als dat het was, kon het zeker worden, de deuk is met 80% verminderd.

ik ben nu inmiddels een jaar verder, en flink aan het trainen.
tijdens de operatie zijn mijn buikspieren en borstspieren volledig losgesneden, in verband met het werkgebied waar de chirurg moest zijn.

nu mijn vraag aan jullie:
hoe kan ik op een goede manier van trainen, meer volume krijgen in mijn borst? het gaat dan vooral om de binnen en bovenkant.
qua wijdte zit het wel in orde, de spier is breed genoeg, maar ik krijg hem niet lekker "vol".
ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen,
alvast hartstikke bedankt!

johan
 
Binnenkant borst kun je bijvoorbeeld niet isoleren, gewoon gaan trainen en goed eten komt het vanzelf wel, correct me if I'm wrong maar volgens mij kun je zowiezo niet echt een spier (behalve de bicepskop misschien) isoleren?
 
Algemene massa op je borst zal je 'binnenkant' opvullen.
 
ok, bedankt.
veel mensen praten over "wijdte" van de borst, en het volume.
dat volume wil ik dus graag meer trainen en krijgen.
hoe doe ik dit??
 
Borst compleet trainen. Doe zeker:
-Incline Press (met dumbbells of barbell)
-Flat of Decline Press (met dumbbells of barbell)
-Dips
-Incline Fly of Cable Cross.

Wat voor oefeningen deed je voorheen voor borst als ik vragen mag?
 
gewoon wat massa kweken op die borst, dan toont het al veel mooier denk ik

good luck
 
Volheid v/d spier komt met de jaren. Heb ook altijd in mindere mate zo'n ingedeukt borstbeen gehad, en nu ziet het er toch best goed uit vind ik zelf. Gewoon lekker doorknallen dus.
 
hoi hoi,
dat doorknallen doe ik zeker, en ik begrijp ook dat het met de jaren moet komen, maar ik wil er graag achter komen hoe ik op een snellere manier mijn borst voller krijg, dus idd meer massa krijg.

nu:
bench press en incline press
chest press
dumbbell fly's
cable cross

die dips, hoe kan ik die het beste uitvoeren, zodat ik niet alleen triceps aan het trainnen ben?
nog andere oefeningen die ik erbij zou kunnen pakken, of zou kunnen verwisselen met elkaar?

thnx alvast!
 
Back
Naar boven