XXL Nutrition

Peesontsteking

Bezoekers in dit topic

Big Byron

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.308
Waardering
0
Ok, dit is voor een BB-vriend van mij die twee jaar geleden zo hard (en regelmatig) getraind heeft dat hij een chronische peesontsteking aan armen, schouders en borst heeft overgehouden.
Het is nu grotendeels weg, maar is er een 'beste' (want je pezen zal je altijd belasten bij training) manier voor hem om verder te trainen? Veel/weinig herhalingen? Snel/traag? Zware/lichte gewichten? Specifieke oefeningen (niet)?

Bedankt alvast allemaal!
 
Goed opwarmen, medium range herhalingen, stricte uitvoeringen (zo min mogelijk cheats)
 
Precies wat bestoldschool Goed opwarmen, sterkte man.
 
Originally posted by Big Steve
Precies wat bestoldschool Goed opwarmen, sterkte man.
Ikke niet hoor - een maat van me. Ik kijk wel uit me te overtrainen :p

@BOS: Thx!!!
@De rest: komaan, is BOS de enige met een mening?
 
He..hier iemand met TEveel peesontstekingen haha!:S
Denk er vooral in dat je niet meteen max kan trainen. Dus als je bijvoorbeeld 100 kan benchen, eerste week 30, tweede week 45 enz tot je op je max zit. Hierdoor kunnen je pezen vast 'wennen' en sterker worden.

Suc6
 
Hey Big BYron,

Ik zit kennelijk net met een zelfde probleem.. Sinds ik squat lopen bij mij de blessures aan mn bovenrug weer op, rond de schouderbladen.. Ze zijn een tijdje weggebleven maar nu komen ze weer allen tevoorschijn :( , waarschijnlijk door mn slechte opwarming nl, geen en waarschijnlijk door mn zware training die ik sinds de laatste tijd op de spits drijf.. Bovendien krijg ik een gespannen nek door achter de pc te zitten.. Een hele dag programmeren is zeer slecht voor je rug...

Volgende week, vanaf maandag, meer reps, opwarming, lager gewicht... Een goede massage van mn vriendin en niet te vergeten; GOED ETEN en goed rusten voor de recuperatie...

Greetz ;)
 
Hey Bracke,
dat je last krijgt in je benen bij het squatten zou idd aan opwarming of te zwaar gewicht kunnen liggen, maar in je bovenrug?!
Deze dient bij het squatten namelijk vooral als stabilisator en als deze niet sterk genoeg is, kan je dan niet beter deze een beetje extra trainen? Want anders ga je er toch altijd last van krijgen als je zwaar wilt squatten?
 
Originally posted by Big Byron
Hey Bracke,
dat je last krijgt in je benen bij het squatten zou idd aan opwarming of te zwaar gewicht kunnen liggen, maar in je bovenrug?!
Deze dient bij het squatten namelijk vooral als stabilisator en als deze niet sterk genoeg is, kan je dan niet beter deze een beetje extra trainen? Want anders ga je er toch altijd last van krijgen als je zwaar wilt squatten?

Tja, ik weet nat niet 100% of het aan mn squat ligt.. Ik doe de squat nu nog niet zo lang, en plots heb ik er last van gekregen. Nu ik erover nadenk kan het zijn dat het er niets mee te maken heeft, of weinig:rolleyes:, mits ik al jaren last heb van blesuurtjes in mn bovenrugspieren. Iedereen zal zn zwakke plek hebben I guess:dunno: Mn vader heeft ook een tijd veel last gehad van zn rugspieren. Het eigenaardig is, dat ik enkele jaren ruspieren verbannen heb, weet ik is niet slim, maaaar ik had ook geen last meer van kwetsuurtjes in mn bovenrugspieren..

Misschien de intensiteit wat verlagen voor een maandje ofzo :dunno:
 
Probeer anders licht je bovenrug te trainen... misschien dat ie minder snel pijn doet als ie wat sterker wordt. Maar wel goed opletten dat het door je oefeningen niet erger wordt hé!

Anyway, we zijn off-topic aan het gaan. Nog iemand tips?
 
Back
Naar boven