XXL Nutrition

Peesontstekingen?

Bezoekers in dit topic

Veroniek26

Novice
Lid geworden
9 feb 2017
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m65
Massa
55kg
Vetpercentage
23%
Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me eerst even kort voorstellen.

Ik ben 26 jaar oud, student, en gek op sporten. Ik heb tot 2010 heel fanatiek gesport; elke dag 2 uur. Het stelde niet zoveel voor wat betreft kracht e.d. Ik deed vooral de programma's van Les Mills.
Daarna begonnen met de studies en toen is het sporten op een lager pitje komen te staan. In 2014 heb ik mijn MBO afgerond en nu ben ik bezig met HBO. Via een sportdag vanuit de uni kwam ik vorig jaar in aanraking met paaldansen. Dat vond ik super tof en ik werd meteen verliefd. Nu ben ik bijna een jaar bezig en kamp met het volgende probleem: Peesontstekingen van de supraspinatus en bicep. Hiervoor al veel fysio gehad en op haar advies begonnen met fitnessen. Ik denk dat ik nu ongeveer 5 weken bezig ben met fitness.
Het trainen gaat op zich redelijk goed. Ik ga drie keer per week fitnessen en doe dan eigenlijk alleen kracht.
Het paaldansen staat op een laag pitje; nog maar 1 keer per week op een laag niveau.
Daarnaast doe ik nog 1 keer SH'Bam omdat ik het heerlijk vind om echt los te gaan en mijn energie helemaal kwijt te kunnen. En ik hou van dansen, dus daarom SH'Bam :)

Ik merk nu alleen het volgende.. ook de pezen rondom mijn elleboog gaan nu gevoelig worden. Ik vraag me dus af of ik door moet gaan met fitness en of er oefeningen zijn die mij kunnen helpen om een peesontsteking op een derde plek te voorkomen. Ben als de dood dat ik meer ontstekingen krijg op meer plekken.

Ik train nu vooral de schouders (rotator cuff / delta), borst en een beetje biceps op de pulley. Ook wel triceps/schouder met zo'n lat apparaat...

Kan iemand helpen met een schema of iets? Of wat oefeningen geven die goed zijn voor mij?
 
Paaldansen ken ik wel, maar dat SH'Bam moest ik gaan Googlen. :D

Elleboog tendonitis is echt klote en als je het eenmaal hebt kom je er niet snel vanaf. Waar ik zelf op dit moment veel aan heb zijn heel veel bicep curls en tricep pushdowns met een lichte powerband. Denk dan echt aan 2 tot 3 sets van 50 herhalingen om het bloed goed door die plekken heen te laten gaan. Geen idee of dit wetenschappelijk allemaal onderbouwd kan worden, maar voor mij werkt het.

Verder bij de fysio nagaan waar het probleem daadwerkelijk vandaan komt en kijken of je shockwave therapie kunt gebruiken.

Ik zie dat je volgens mij veel machine oefeningen doet, die zo snel mogelijk in gaan ruilen voor oefeningen met losse gewichten.
 
van der ven methode wellicht een idee?
 
Back
Naar boven