Fitness Seller

Pehr - Stronglifts Log

Bezoekers in dit topic

-
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
press blijft een k*toefening.

ik heb paar maanden terug smolov JR gedaan voor press (laatste trainingen niet gehaald)
en toen van 72,5 naar 77,5 max gegaan.
toen tijdje niet gedaan en nu meteen weer terugval.
maar volume draaien op press zorgt wel voor gains :)
 
-
 
Laatst bewerkt:
Klopt die 200 gram rijst? Ongekookt? Dat is namelijk een flinke berg.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Hahaha kan ik me voorstellen :D nice man.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Nice die overhead press man! (beetje military press maar dan staand?)
 
Military press is een strikte staande overhead press ;)

Moordende oef dus :D steek deze binnekort ook in m'n schema (Reg park 5 x 5; hij verwijst ernaar als press off stand)
 
-
 
Laatst bewerkt:
De shit Reg Park is ook waar Stronglifts 5x5 op gebaseerd is, veel overeenkomsten.

Een zware press voelt awesome als ie lukt, hopelijk kan ik daar weer een beetje komen.

Ben fan van die 5 x 5 schema's, weet alleen niet goed wat erna te doen?

Ben benieuwd man! Gewoon verder doen, je bent goed bezig!
 
-
 
Laatst bewerkt:
Als je vastloopt met 5x5 kun je ook Stronglifts 3x5 of Madcow gaan doen.

Thanks, dat is het plan! Gewoon verder tot t niet meer verder gaat.

Vraagje voor "al" mijn abonnee's: Ik ben nu voor het eerst aan het bulken. (toegegeven nog niet echt zwaar aan het trainen maar dat komt met de vorderingen in Stronglifts).
Het doel momenteel is flink wat massa en vooral kracht aanzetten. Ik wil wel graag voor de zomer ook mn vet% wat omlaag. Strandlijf jwz ;)
De vraag is dus, hoe lang zal ik blijven bulken en hoelang vervolgens cutten?

Ik reken op een halve kg gewichtafname per week (de eerste weken gaan altijd wat harder door vocht maar die komen er als je gaat bulken ook weer aan)

Dus voor als je van 12% naar 10% wil zou ik daar 4 a weken voor uit trekken. Zoals ik dus in februari bijvoorbeeld 3 kg gewichtafname wil bereiken in 4 weken, zo'n 2 kg vet en ik reken een kg vocht erbij.
 
Ben fan van die 5 x 5 schema's, weet alleen niet goed wat erna te doen?

Je moet het zo zien:

Als beginner kan je snel vooruit gaan en gebruik je lichte gewichten dus zal je snel herstellen. Je lift dus 3 keer per week en verhoogt elke training. (Starting Strength / Stronglifts 5x5, 3x5, 1x5)

Dan kom je na een paar deloads niet meer verder, de kans is groot dat je niet meer zo snel kracht wint en de gewichten die je gebruikt zo zwaar beginnen te worden dat je niet meer tussen je workouts in helemaal hersteld. Je gaat dus minder vaak zwaar liften of minder volume zoals een light squat day en je verhoogt niet elke training maar elke week (Madcow)

Vervolgens zal je ook daarmee vastlopen ondanks deloads maar ondertussen lift je als het goed is al flinke gewichten en ben je al twee a drie jaar verder. Dan ga je mogelijk wat complexere opbouw toepassen om nog sterker te worden en ga je ongeveer per maand verhogen (Wendler 5/3/1)

Alles wat daarna komt is is niet meer onder een kopje te brengen, dan krijg je dingen als wave-loading, accessoires als bands en chains en ben je blij als je elke 4 maanden 5 kg extra kan liften.

Op het gebied van massa zal je door middel van voeding en de juiste assistance je doelen moeten halen.
 
Back
Naar boven