AndroidHealthClinic

peiling de Hond: 'PVV grootste'

Bezoekers in dit topic

Ik zie nog steeds het probleem niet. In nederland is er vrijheid van godsdienst. Das de grondwet. Klaar. Rasechte hollander ben je als je ingaat tegen je eigen grondwet :roflol:
In Vlaanderen worden leden van de Scientologie kerk vervolgd. En in Nederland worden ze ook niet echt met rust gelaten.

Vrijheid van godsdienst is dus ook een utopie.
 
Ik zie nog steeds het probleem niet. In nederland is er vrijheid van godsdienst. Das de grondwet. Klaar. Rasechte hollander ben je als je ingaat tegen je eigen grondwet :roflol:

Wie zegt dat ik een rasechte Hollander ben ? Overigens toorn ik niet aan de vrijheid van godsdienst, ik heb al eerder gesteld er is ruimte voor de islam in Nederland mits in kaders. De praktische invulling dus van die vrijheid van godsdienst.

Er is ook vrijheid van meningsuiting maar dat valt ook binnen een aantal kaders.

En trouwens wat maakt het dat je als rasechte Hollander niet (ik doe het in deze niet) een grondwet ter discussie mag stellen ?

Hard roepen doen jullie en elkaar duimpje omhoog geven maar je weet geeneens waarvoor mwoehaha.
 
Wie zegt dat ik een rasechte Hollander ben ? Overigens toorn ik niet aan de vrijheid van godsdienst, ik heb al eerder gesteld er is ruimte voor de islam in Nederland mits in kaders. De praktische invulling dus van die vrijheid van godsdienst.

Er is ook vrijheid van meningsuiting maar dat valt ook binnen een aantal kaders.

En trouwens wat maakt het dat je als rasechte Hollander niet (ik doe het in deze niet) een grondwet ter discussie mag stellen ?

Hard roepen doen jullie en elkaar duimpje omhoog geven maar je weet geeneens waarvoor mwoehaha.

Je kan op geen enkele manier ALLE moskeeën gaan sluiten. Daar is geen enkele wettelijke ruimte voor. En het zou trouwens contraproductief zijn.
Want dan krijg je ondergrondse, verborgen gebedshuizen en daar gaan de vieze figuren veel meer vrijspel hebben.
 
Je kan op geen enkele manier ALLE moskeeën gaan sluiten. Daar is geen enkele wettelijke ruimte voor. En het zou trouwens contraproductief zijn.
Want dan krijg je ondergrondse, verborgen gebedshuizen en daar gaan de vieze figuren veel meer vrijspel hebben.

precies, zo werk je sociaal isolement alleen maar in de hand :)
 
In Vlaanderen worden leden van de Scientologie kerk vervolgd. En in Nederland worden ze ook niet echt met rust gelaten.

Vrijheid van godsdienst is dus ook een utopie.

Need more context.
Moslims en christenen worden ook vervolgd, niet omwille van hun religie an sich maar omdat ze ongeoorloofde dingen doen met hun religie
(duiveluitdrijving vb).

En scientology ligt tss een schemerzone van religie en sekte. Ze hebben niet echt veel politieke macht, dus de overheidforces kunnen hen minder rechten toekennen. Tis niet just, maar zo werkt de wereld.

---------- Toegevoegd om 12:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

Wie zegt dat ik een rasechte Hollander ben ? Overigens toorn ik niet aan de vrijheid van godsdienst, ik heb al eerder gesteld er is ruimte voor de islam in Nederland mits in kaders. De praktische invulling dus van die vrijheid van godsdienst.

Er is ook vrijheid van meningsuiting maar dat valt ook binnen een aantal kaders.

En trouwens wat maakt het dat je als rasechte Hollander niet (ik doe het in deze niet) een grondwet ter discussie mag stellen ?

Hard roepen doen jullie en elkaar duimpje omhoog geven maar je weet geeneens waarvoor mwoehaha.

'Ruimte voor islam, mits in kaders'.

Ok cool, wees nu wat specifieker.

Moskee mag, maar 1 per stad? Moet ik me zoiets concreets voorstellen? Zoiets is not done. Kan je gewoon niet justifieren zonder over te komen als een islam hater?
Waarom niet meer moskeeen?
 
Waar stel ik dat alle moskeeën moeten sluiten ? Halen jullie dat hieruit ?



1) Als die sociale positie zo belangrijk is wat betrekking tot terrorisme is het dan niet helemaal een idee om alle moskeeën te sluiten zodat (ervan uitgaande dat) een slechte sociale positie nog minder kan leiden tot terrorisme ?

Dit is dus als reactie op steensteen's theorie dat slechtere sociale positie = grotere kans op 'radicalisme, terrorisme' waarop ik vind dat vanuit zijn visie alle moskeeën moeten worden gesloten om zo de potentie te stutten want wat als er een slechte economische, financiële tijd aan komt...

Maar dat ( slechtere sociale positie = grotere kans op 'radicalisme, terrorisme' ) is mijn visie niet.

Ik stel de bouw van nieuwe moskeeën aan de kaak, dat zou jij overigens om je eigen redenen ook moeten doen.
omdat moslims steeds meer en meer seculier worden
In jou beleving wordt 'het geloof' minder. Het blijft apart dat NL in 2010 450 en nu 500 (+) moskeeën telt.

Daarom geloof ik niet in steensteen's vraag en aanbod idee. Men creëert een omgeving waarin het moeilijk wordt om het geloof af te zweren, vanuit de islam zelf wordt daar heel moeilijk over gedaan. 'Men' is harstikke bang dat de islamitische jeugd in het vrije Westen zoals menig ouders in de jaren 60 opgroeit, van het geloof afgedreven.

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Je kan op geen enkele manier ALLE moskeeën gaan sluiten. Daar is geen enkele wettelijke ruimte voor. En het zou trouwens contraproductief zijn. Want dan krijg je ondergrondse, verborgen gebedshuizen en daar gaan de vieze figuren veel meer vrijspel hebben.

precies, zo werk je sociaal isolement alleen maar in de hand :)

Los van het feit dat alle moskeeën sluiten niet in 'visie' voortkomt, die reden is nietszeggend voor mij.

Vieze figuren zullen er altijd zijn op elk vlak dat maakt het net dat je zaken die ik niet correct vind maar moet toestaan omdat je er dan 'zicht' op hebt of het kan controleren.
 
In Vlaanderen worden leden van de Scientologie kerk vervolgd. En in Nederland worden ze ook niet echt met rust gelaten. Vrijheid van godsdienst is dus ook een utopie.

:roflol: In Amerika maken scientologeerders zich op vrij grote schaal schuldig aan manipulatie, bedreiging, chantage, oplichting enz.
Zal hier wel niet veel beter zijn. En zeg, zal dat er iets mee te maken hebben?
Als je zo je discussies voeren moet.. :roflol:
 
Back
Naar boven