Fitness Seller

Peiling Vlaamse / Europese Verkiezingen + Stemtest (1 bezoeker)

Vlaamse verkiezingen 2009: wat stem jij?

  • Open-VLD

    Stemmen: 5 6,6%
  • CD&V

    Stemmen: 0 0,0%
  • SP.a

    Stemmen: 1 1,3%
  • N-VA

    Stemmen: 11 14,5%
  • LDD

    Stemmen: 7 9,2%
  • Vlaams Belang

    Stemmen: 16 21,1%
  • Groen

    Stemmen: 1 1,3%
  • SLP

    Stemmen: 3 3,9%
  • Andere partij

    Stemmen: 4 5,3%
  • Blanco/ongeldig

    Stemmen: 2 2,6%
  • Ik weet het nog niet

    Stemmen: 3 3,9%
  • Ik ben (nog) niet stemgerechtigd

    Stemmen: 2 2,6%
  • Nederlander, stem niet.

    Stemmen: 21 27,6%

  • Totaal stemmers
    76

Bezoekers in dit topic

Dat staat wel in schril contrast met je land van herkomst Turkije, waar geloof ik 61% vd mannen het nog steeds verdedigbaar acht om vrouwen af en toe te slaan, en waar 40% van de vrouwen zelfs toegeeft van mishandeld te worden.

Dit wilt zeggen dat culturen veranderen en meer westers gezind worden.
En ik geloof dat dat zeer oude cijfers zijn of niet ?
 
45% van de Vlamingen is al voor de onafhankelijkheid. 10 jaar geleden was dat 5%. Wat denk je dat het over nog eens 10 jaar zal zijn? Vergeet VB, ze zullen allemaal kleur moeten bekennen. Het volk beslist uiteindelijk toch.

Binnen 10jaar een massa vreemdelingen erbij die tegen stemmen ? :dunno:
 
Dit wilt zeggen dat culturen veranderen en meer westers gezind worden.
En ik geloof dat dat zeer oude cijfers zijn of niet ?
Turkije is juist weer méér islamitisch aan het worden de laatste tijd. Benieuwd of het dus zal verbeteren, ik geloof er niet meteen in.

Cijfers gepubliceerd in 2009. Toetreding met deze cijfers kunnen ze op hun buik schrijven.
 
Als ik naar het nieuws bekijk, dan merk ik niet zoveel. Of heb jij het over de AKP die onterecht wordt gezien als een islamcoupbeweging ?

Toetreding is ook niet voor deze jaar, niemand ontkent dat er werk aan de winkel is.
Kan je me die bron geven btw ?
 
Als ik naar het nieuws bekijk, dan merk ik niet zoveel. Of heb jij het over de AKP die onterecht wordt gezien als een islamcoupbeweging ?

Toetreding is ook niet voor deze jaar, niemand ontkent dat er werk aan de winkel is.
Kan je me die bron geven btw ?
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...n-in-Turkije-mishandeld-door-echtgenoot.dhtml

De islamisering vooral merkbaar in politiek maar ook de bevolking lijkt weer islamitischer dan vroeger. Blijft lastig om kerk en staat gescheiden te houden daar.
 
Ik heb echt geen idee op welke feiten je precies berust ? Je bedoelt dus de Akp ? En bevolking wordt islamitischer ???

Cijfers dalen naarmate een gebied rijker wordt en is ook normaal. Samenlevingen die een agrarisch economie hebben kennen de ergste vormen van vrouwonderdrukking. De westers gedeelte van Turkije kent dat niet en de trend zal uiteraard zich voortzetten op andere gebieden. (kzag wel nergens 61% staan ...)
 
Iets anders: net vernomen dat Open Vld voorzitter Bart Somers ontslag heeft genomen! (de forse verlies is wrsch ook aan hem te danken door die afaaire met de omkoop)
 
45% van de Vlamingen is al voor de onafhankelijkheid. 10 jaar geleden was dat 5%. Wat denk je dat het over nog eens 10 jaar zal zijn? Vergeet VB, ze zullen allemaal kleur moeten bekennen. Het volk beslist uiteindelijk toch.

Dat klopt niet, de enige partij die onafhankelijkheid als doel ziet is het Vlaams belang en die verliezen masaal. Als je zegt dat het een middel is, dan kan je NVA erbij nemen, dan kom je op 30% uit. De andere partijen staan niet voor o nafhankelijkheid.
 
45% van de Vlamingen is al voor de onafhankelijkheid. 10 jaar geleden was dat 5%. Wat denk je dat het over nog eens 10 jaar zal zijn? Vergeet VB, ze zullen allemaal kleur moeten bekennen. Het volk beslist uiteindelijk toch.

Men probeert dit te verhinderen, de splitsing, en hoe? Er gaan steeds meer en meer stemmen op om België en Nederland samen te voegen... Het is wel nog een pril idee, maar over mijn dood lijk!!!!
 
Deze verkiezingen hebben trouwens wel weer aangetoond dat Vlaanderen en Wallonië twee totaal verschillende "landen" zijn. Twee gewesten met een andere publieke opinie en andere politieke keuzes. Meer en meer word duidelijk dat samen besturen quasi onmogelijk zal worden de komende jaren. Een confederatie dringt zich op.

idd, ook gek als je eens de resultaten van brussel bekijkt

100 van 700 stemmen binnen

Open vld 26.8% een stijging van 6.2% terwijl ze overal in vlaanderen verlies leiden.

En groen 13.1% een stijging van 2%

Hopelijk tellen die 600andere stemmen niet meer te hard door.
 
Men probeert dit te verhinderen, de splitsing, en hoe? Er gaan steeds meer en meer stemmen op om België en Nederland samen te voegen... Het is wel nog een pril idee, maar over mijn dood lijk!!!!

Belgie gaat echt niet bij Nederland. Wie wou dit volgens jou?
De splitsing Vlaanderen/Wallonie zie ik binnen de komende 20 jaar wel gebeuren.
 
Dat klopt niet, de enige partij die onafhankelijkheid als doel ziet is het Vlaams belang en die verliezen masaal. Als je zegt dat het een middel is, dan kan je NVA erbij nemen, dan kom je op 30% uit. De andere partijen staan niet voor o nafhankelijkheid.
Wat klopt niet? Het komt gewoon uit een studie, beweer je dat die studie niet klopt?

Over politieke partijen heb ik het niet gehad.
 
Wat klopt niet? Het komt gewoon uit een studie, beweer je dat die studie niet klopt?

Over politieke partijen heb ik het niet gehad.

Hij haalt het over wat er nu gestemd is, dan kom je op een 35-40% dat voor onafhankelijk is.
 
Hij haalt het over wat er nu gestemd is, dan kom je op een 35-40% dat voor onafhankelijk is.

Die 35% haal je zelfs niet (op dit moment 28% NVA + VB) en dan reken je zelfs hierbij diegene die het als middel zien (NVA) en niet als doel (VB). Dat wil zeggen dat voor de onafhankelijkheid er nog heel wat moet/zal/kan gepraat worden voor dat middel ook te gebruiken.
 
Die 35% haal je zelfs niet (op dit moment 28% NVA + VB) en dan reken je zelfs hierbij diegene die het als middel zien (NVA) en niet als doel (VB). Dat wil zeggen dat voor de onafhankelijkheid er nog heel wat moet/zal/kan gepraat worden voor dat middel ook te gebruiken.

LDD kan je daar toch ook bij tellen.

En er zijn natuurlijk ook meer mensen dat voor een onafhankelijk vlaanderen zijn maar hun stem daar niet door laten leiden en voor een andere partij stemmen gebaseerd op andere partijpunten.

Ik ken er zo bv enkele dat voor afhankelijk zijn maar toch wensen groen te stemmen.

Dus de stelling van Big - T kan perfect kloppen.
 
Hij haalt het over wat er nu gestemd is, dan kom je op een 35-40% dat voor onafhankelijk is.
Dat begrijp ik. Maar dat was niet waar ik op wees.

Ik had het over de publieke opinie die aan het veranderen is. Dat zal heus niet stoppen de komende jaren.
 
LDD kan je daar toch ook bij tellen.

En er zijn natuurlijk ook meer mensen dat voor een onafhankelijk vlaanderen zijn maar hun stem daar niet door laten leiden en voor een andere partij stemmen gebaseerd op andere partijpunten.

Ik ken er zo bv enkele dat voor afhankelijk zijn maar toch wensen groen te stemmen.

Dus de stelling van Big - T kan perfect kloppen.

officieel is dedecker voor maximale autonomie. "Met belgie als het kan, zonder als het moet." Vlaamse onafhankelijkheid is een stap verder.
Die 45% kan best ooit geklopt hebben maar nu zitten we niet meer aan 45%.
En ik ken ook enkelen die voor LDD stemmen en toch ook zeker niet voor Vlaamse onafhankelijkheid. Of ikzelf vind ook "Met belgie als het kan, zonder als het moet." De vraag is in welke mate je gelooft dat het kan en dat maakt het verschil.

Dat begrijp ik. Maar dat was niet waar ik op wees.

Ik had het over de publieke opinie die aan het veranderen is. Dat zal heus niet stoppen de komende jaren.

Dit zal indd afhangen van de regering die gevormd gaat worden. De kaarten liggen heel moeilijk op dit moment. Als we vlaams belang uitstellen dan heeft cd&v nog maar LDD aangezien spa en vld in de oppositie zouden moeten zitten (hebben ze gezegd) maar dan hebben ze geen meerderheid dus zullen ofwel spa ofwel vld erbij moeten komen, maar dan waarom niet gewoon voortdoen zoals het nu is met cd&v vld en spa. Wat er dan gebeurd als er geen vooruitgang is op communautair vlak zou wel heel positief kunnen uitdraaien vooe nva.
 
officieel is dedecker voor maximale autonomie. "Met belgie als het kan, zonder als het moet." Vlaamse onafhankelijkheid is een stap verder.
Die 45% kan best ooit geklopt hebben maar nu zitten we niet meer aan 45%.
En ik ken ook enkelen die voor LDD stemmen en toch ook zeker niet voor Vlaamse onafhankelijkheid. Of ikzelf vind ook "Met belgie als het kan, zonder als het moet." De vraag is in welke mate je gelooft dat het kan en dat maakt het verschil.



Dit zal indd afhangen van de regering die gevormd gaat worden. De kaarten liggen heel moeilijk op dit moment. Als we vlaams belang uitstellen dan heeft cd&v nog maar LDD aangezien spa en vld in de oppositie zouden moeten zitten (hebben ze gezegd) maar dan hebben ze geen meerderheid dus zullen ofwel spa ofwel vld erbij moeten komen, maar dan waarom niet gewoon voortdoen zoals het nu is met cd&v vld en spa. Wat er dan gebeurd als er geen vooruitgang is op communautair vlak zou wel heel positief kunnen uitdraaien vooe nva.

Dedecker gaf net een ander nog gelijk in groot debat moesten de fransen niet willen meewerken dat vlaanderen onafhankelijk moet worden.

vld en spa stelde ook nog niet de mogelijk uit om tot coalitie te gaan
maar waarom zeg je niets over NVA, ik vind dat al zeker de nr 1 partner voor cd&v
 
tja als lid van de vld, we hebben gefaald. niets aan te doen.
 
Back
Naar boven