AndroidHealthClinic

Pepernoten mogelijk kankerverwekkend (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by pat21
Overal waar je teveel of te weinig van neemt is nooit goed.
Daarom geniet van alles maar doe het met mate.
:p :D

Overal waar "te" voor staat is slecht zeggen ze wel.
Alleen als je ergens teweinig van neemt is het niet altijd slecht :p lol.
 
Nou te weinig water is niet zo goed voor je. Of te weinig eten, maar wat dacht je van te weinig coïtus. Daar wordt je helemaal niet vrolijk van!!:lol:
 
Originally posted by admin
Ik herinner me nog dat ze zeiden tomaat is kankerverwekkend, 2 weken later hoorde ik dat tomaat kans op kanker verminderd...
Maw vertrouw nooit op 1 onderzoek, moeten er meerdere zijn voor je tot een sluitende conclusie kan komen.
Dat zei diezelfde ervaren toxicoloog: op groenten en fruit zal altijd een bepaald residu aan bestrijdingsmiddelen zitten, en daar zitten mogelijk kankerverwekkende stoffen bij. Maar: ten eerste is dit zo weinig, dat de stoffen in groenten en fruit die kanker helpen voorkómen, een veel grotere invloed zullen hebben, en ten tweede zul je allang voordat je kanker krijgt van die bestrijdingsmiddelen, er op een andere manier ziek van geworden zijn. En dat komt bij mijn weten in Nederland dus echt nooit voor, dat iemand (hetzij accuut, hetzij over langere tijd) ziek wordt door bestrijdingsmiddelresiduen. Daar zorgen wij (College voor de Toelating van Bestrijdingsmiddelen) wel voor :D.
 
Het leven is nu eenmaal een dodelijke ziekte, vroeg of laat gaat iedereen hier dood aan, of je nou wel of geen pepernoten eet.
 
Originally posted by wateengedoe2
En dat komt bij mijn weten in Nederland dus echt nooit voor, dat iemand (hetzij accuut, hetzij over langere tijd) ziek wordt door bestrijdingsmiddelresiduen. Daar zorgen wij (College voor de Toelating van Bestrijdingsmiddelen) wel voor :D.
In andere landen wil het met de handhaving van wetten nogal de spuigaten uitlopen. Mij maak je niet wijs dat bestr.middelen die hier al een tiental jaren verboden zijn niet toch stiekem in andere landen en misschien zelfs hier nog rustig gebruikt worden..
Maar met dit soort discussies zit ik gelijk weer op mijn favoriete gif-onderwerp. Waarom hebben mensen zo'n bord voor hun kop ten aanzien van roken. Daar zitten duizenden giftige stoffen in en tientallen kankerverwekkende en toch rookt ruim 30% vd bevolking. Diezelfde mensen staan te trillen op hun benen als er asbest ontdekt wordt en nu weer die acrylamide waar je kilo's van moet eten.. van een kleine hoeveelheid nicotine ga je anderzijds al dood.. is altijd een uitstekend bestrijdingsmiddel geweest!

Hier nog een voormalig bestrijdingsmiddelen deskundige en tabakcoïtuspert ;)
 
Originally posted by Esperantisto

In andere landen wil het met de handhaving van wetten nogal de spuigaten uitlopen. Mij maak je niet wijs dat bestr.middelen die hier al een tiental jaren verboden zijn niet toch stiekem in andere landen en misschien zelfs hier nog rustig gebruikt worden..
Het Europese beleid wordt steeds meer gelijkgetrokken (en dat is weer werkgelegenheid voor mij :D), en ook voor levensmiddelen die geimporteerd worden, zijn er grenzen (die ook steeksproefgewijs gecheckt worden). Maar ja, excessen zul je altijd hebben, je kunt niet alles controleren. Ik geloof echter dat het met het spul in de Ned. supermarkten wel los loopt. Vertrouw je het niet, kun je altijd nog biologisch eten kopen, maar daar kan weer zwavel en koper inzitten :rologen:
 
M.a.w. gewoon op dezelfde manier doorgaan met leven en niet overal bij afvragen of je er dood aan kan gaan of dat het gezond is. Het heeft allemaal toch geen nut.
Sommige mensen leven heel gezond: roken niet, zo min mogelijk alcohol veel beweging enz. en gaan dood op hun 45e. Anderen zuipen, vreten zich vol met vet, enige lichaamsbeweging is naar de koelkast lopen voor een nieuw biertje en worden gemakkelijk 85. ;)
 
Iemand met slechte genen, die hartstikke gezond leeft wordt misschien toch niet ouder dan iemand met goede genen die hartstikke slecht leeft. MAAR: die heeft wel een kwalitatief veel beter leven gehad.. mits die levensstijl tenminste bij die persoon past.. als je er geen lol in hebt gezond te leven, dan is het ook niet goed..
 
Laatst bewerkt:
Ach, ik voel me wel bij het gezond leven wat ik nu doe. Af en toe een wijntje, af en toe een snoepje, als dat bijv. op het werk aangeboden wordt. Verder het klassieke BB-eten, wat ik ook lekker vind (altijd al een zoutekauw geweest ipv zoetekauw. En iedereen heeft wel een oudoom van 85 die heel zijn leven heeft gerookt als een ketter en zuipt als een oordeel ...

Dat wil niet zeggen dat de statistieken niets waard zijn. Bijv. dat de gemiddelde sterfleeftijd in Ned. aan het stagneren is (nieuws deze week). Maar het zijn allemaal kansen, voor 1 zeker persoon kan het heel anders uitvallen. Misschien valt er vanavond een meteoriet op mijn kop, of morgen, als ik in de trein zit, ontploft er een bom. Maar de kans dat ik gezond blijf en oud word, is nu eenmaal groter met een gezonde levensT en ik ben er ook gelukkig mee :)
 
Ja.. ik moet zeggen dat ik inmiddels ook al een zoutekouw word.. of eigenlijk was ik dat al, want drop was altijd mijn favoriete snoepgoed, van chocola kan/kon ik goed afblijven..
Ik word niet goed van die pannenkoeken met suiker, ik had beter drop kunnen kopen! Ik ga er maar wat shoarma op gooien, die wil ik net gaan halen..

vandaag is KH-laaddag, vandaar de zoetigheid..
 
Originally posted by WoUz


Allemaal aan de brinta!! :D :D

ja WoUZ hehe.... maar kun jij je nog herinneren dat de brinta een paar jaar geleden een tijd uit de handel was genomen? zat ook troep in...
 
Back
Naar boven