AndroidHealthClinic

Peptopro xxl vs bodyenfit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Overkill of niet, is een leuk productje om intraworkout te nemen met wat snelle koolhydraten.
Mijn tip is om deze te bestellen bij Bulkpowders, vaak geven ze 40% korting waardoor het 33€/kg kost. Daarnaast ook zeer tevreden van product en heb al van XXL, Musculi en myprotein gebruikt.
Big thanks hiervoor kende het niet!
Pepto pro is bijna op ik ga dit proberen! Goedkoop 2,5kg voor 78 en dan nog korting
 
Ik neem perfect mass gainer als ontbijt gemixet met perfect whey. Dit omdat ik slecht aankom en niet ontbijt dus n grote calorie inname met eiwit om de dag te beginnen en op gewicht te blijven. Dit werkt voor mij en gain significant meer spier sinds ik hiermee begonnen ben 3 maand terug. Verder eet ik ook veeel meer.
Dit is dus de enige reden waarom je significant meer gainz hebt.. je at te weinig en nu krijg je meer binnen / je eet meer.
Al die supps doen dat niet voor je..
Je neemt meer supps in dan normaal voedsel als ik je posts zo eens lees..

Supps zijn supplementen om AAN TE VULLEN.. maar he lijkt er eerder op dat je hele voedingsschema gewoon een supplementen schema is..
Skip al die onzinnige supps en ga fatsoenlijk eten. Dat scheelt aanzienlijk in je portemonee...

Een eiwitshake en eventueel multivit en vit D zijn meer dan voldoende aan supps... Creatine is te overwegen maar de rest is complete onzin.
 
Een eiwitshake en eventueel multivit en vit D zijn meer dan voldoende aan supps... Creatine is te overwegen maar de rest is complete onzin.
Hoewel ik het in grote lijnen met je eens ben, je weet toch wel dat die laatste opmerking enorm kort door de bocht en eigenlijk onzin is.
 
Dit is dus de enige reden waarom je significant meer gainz hebt.. je at te weinig en nu krijg je meer binnen / je eet meer.
Al die supps doen dat niet voor je..
Je neemt meer supps in dan normaal voedsel als ik je posts zo eens lees..

Supps zijn supplementen om AAN TE VULLEN.. maar he lijkt er eerder op dat je hele voedingsschema gewoon een supplementen schema is..
Skip al die onzinnige supps en ga fatsoenlijk eten. Dat scheelt aanzienlijk in je portemonee...

Een eiwitshake en eventueel multivit en vit D zijn meer dan voldoende aan supps... Creatine is te overwegen maar de rest is complete onzin.

Dit dus.
 
Hoewel ik het in grote lijnen met je eens ben, je weet toch wel dat die laatste opmerking enorm kort door de bocht en eigenlijk onzin is.
Kijk naar zijn stats...

Het is misschien kort door de bocht voor iemand die al een paar jaar traint en fatsoenlijke stats heeft. Maar iemand die nog niet lang begonnen is en met zo een laag gewicht met lengte is het wel onzin. Dan zit de key vnl in eten en trainen... en zijn supps die TS nu allemaal neemt "complete onzin".
Je moet het wel in de goede context plaatsen.. dus in de context van TS. :) dat is hoe ik het bedoelde.
 
Hoewel ik het in grote lijnen met je eens ben, je weet toch wel dat die laatste opmerking enorm kort door de bocht en eigenlijk onzin is.

Welke “rest” is dan wel een meerwaarde en waarom?
 
Kijk naar zijn stats...

Het is misschien kort door de bocht voor iemand die al een paar jaar traint en fatsoenlijke stats heeft. Maar iemand die nog niet lang begonnen is en met zo een laag gewicht met lengte is het wel onzin. Dan zit de key vnl in eten en trainen... en zijn supps die TS nu allemaal neemt "complete onzin".
Je moet het wel in de goede context plaatsen.. dus in de context van TS. :) dat is hoe ik het bedoelde.
Dat was ook het punt waar ik het mee eens was:rolleyes:. Je laatste zin leek het alleen lijken of dat voor iedereen geldt, en dat is natuurlijk niet waar.
 
Welke “rest” is dan wel een meerwaarde en waarom?
Ik denk dat je zelf met even nadenken wel tot een lijstje kan komen van supplementen die een toegevoegde waarde hebben.
 
Ik denk dat je zelf met even nadenken wel tot een lijstje kan komen van supplementen die een toegevoegde waarde hebben.

Voor de doorsnee sporter zal dit een zeer kort lijstje zijn.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Voor de doorsnee sporter zal dit een zeer kort lijstje zijn.
Ik denk dat het voor de gemiddelde sporter inderdaad niet veel meer zal zijn dan wat vitamine/mineraal tekort oplossen, en enkele supps die bijdragen aan je herstel.
 
Ik denk dat je zelf met even nadenken wel tot een lijstje kan komen van supplementen die een toegevoegde waarde hebben.

Even nagedacht en ik kom tot het volgende lijstje:
 
Licht dan een tipje van de sluier op. Wat is zinvol om naast een goed voedingsschema, eventueel wat extra eiwit, vit. D en multi vit./mineralen tot je te nemen?
 
Ik denk dat het voor de gemiddelde sporter inderdaad niet veel meer zal zijn dan wat vitamine/mineraal tekort oplossen, en enkele supps die bijdragen aan je herstel.
Als een sporter een vitamine- of mineraaltekort heeft is ie op een zeer sterk energiebeperkend dieet of een totaal kutdieet.
 
Als een sporter een vitamine- of mineraaltekort heeft is ie op een zeer sterk energiebeperkend dieet of een totaal kutdieet.
Eens, maar als je het dieet van de gemiddelde bro bekijkt denk ik dat die best een risico lopen.
 
Eens, maar als je het dieet van de gemiddelde bro bekijkt denk ik dat die best een risico lopen.

Het lijkt wel of je overal het laatste woord wil hebben.
Wat heeft jou opmerking over het dieet vd gemiddelde bro nou te maken met het antwoord van Galen dat een sporter met een vitamine of mineraal-tekort op een sterk energiebeperkend of totaal kutdieet zit ?

Je zegt het hier mee eens te zijn. Dan heb je ook de mogelijkheid om je instemming of zin te eindigen.
Maar je geeft dan toch nog even een respons zo van ik wil wel het laatste woord hebben.

Steks stelt je gewoon een correcte open vraag en hem negeer je gewoon. Terwijl je toch echt met hem in gesprek was. Het kwam je zeker niet meer zo goed uit ?

Hebben we hier met zo'n breedlopertje met een torenhoog ego te maken ?
Of is dit een verkeerde invulling mijnerzijds ?
 
Het lijkt wel of je overal het laatste woord wil hebben.
Wat heeft jou opmerking over het dieet vd gemiddelde bro nou te maken met het antwoord van Galen dat een sporter met een vitamine of mineraal-tekort op een sterk energiebeperkend of totaal kutdieet zit ?

Je zegt het hier mee eens te zijn. Dan heb je ook de mogelijkheid om je instemming of zin te eindigen.
Maar je geeft dan toch nog even een respons zo van ik wil wel het laatste woord hebben.

Steks stelt je gewoon een correcte open vraag en hem negeer je gewoon. Terwijl je toch echt met hem in gesprek was. Het kwam je zeker niet meer zo goed uit ?

Hebben we hier met zo'n breedlopertje met een torenhoog ego te maken ?
Of is dit een verkeerde invulling mijnerzijds ?
Zie PM, laten we het hier gewoon on-topic houden.
Daar wil ik nog wel bij zeggen dat ik het een vrij venijnige reactie vind op iemand waarmee je nog nooit een woord gewisseld hebt.

Laten we het nu maar weer over peptopro hebben.;)
 
Licht dan een tipje van de sluier op. Wat is zinvol om naast een goed voedingsschema, eventueel wat extra eiwit, vit. D en multi vit./mineralen tot je te nemen?
Ik had je bericht blijkbaar even gemist.
Laat ik voorop stellen dat dat voor iedereen flink kan verschillen. Ik zou geen superdeluxe preworkout aan gaan raden aan een crossfitter en iemand die powerlift zal waarschijnlijk niets hebben aan een pomp-supplement.
Zoals je zegt zijn er een aantal supplementen die voor vrijwel iedereen iets toevoegen -vitamine D, multi's- en daar zou ik persoonlijk nog een omega3 aan toevoegen. Creatine gaat voor velen ook gewoon nuttig zijn. Whey zie ik niet echt als een supplement, dat is gewoon een complete eiwitbron. CoQ10 is ook iets waar vrijwel iedereen voordeel aan zal hebben.

Verder is het compleet afhankelijk van het individu, zijn dieet, zijn trainingsdoelen, zijn genetica, zijn locatie op de wereld enzovoort enzovoort.
Aangezien ik je wel een tipje van de sluier verschuldigd ben, zal ik je vertellen welke supplementen m.i. voor mij een toegevoegde waarde hebben. Denk er wel aan dat ik bodybuild-gericht train, wellicht zijn sommige dingen niet geheel van toepassing voor jou.

Allereerst zorg ik dat mijn dieet gevarieerd genoeg is, zodat ik het grootste deel van mijn vitamines, mineralen en essentiële vetzuren via echte voeding binnenkrijg. Wat ik hieraan toevoeg is een omega3/vit. D supplement. Omega3 om de verhouding EFA's te verbeteren, vit. D wordt enigszins betwist de laatste tijd maar ik verwacht ook niet dat het veel kwaad gaat doen. Verder slik ik -wanneer ik het niet vergeet- een halve dosering multi vit en verteringsenzymen.

Het andere deel dat ik aanhaalde waren supps die het herstel verbeteren. Hoe sneller je herstelt, hoe vaker je kan trainen. Vaker trainen, meer gains. Iedereen blij. Met name intraworkout voeding leent zich hier perfect voor. EAA's hebben zich intussen al lang en breed bewezen, zowel uit onderzoek als gebruikerservaring blijkt dat zelfs een kleine hoeveelheid het herstel flink verbetert. Hieraan voeg ik Highly Branched Cyclic Dextrin toe, een soort designer-carb. Het is op zo'n manier bewerkt dat er een trage opname van de suikers volgt, zodat je bloedsuikerniveau niet alle kanten opgaat. Helaas is er nog niet veel (goed) onderzoek gedaan naar intra-workout-carbs, voorlopig is mijn eigen positieve ervaring genoeg om het nut te bewijzen.
Alpha Lipoic Acid (ALA) gebruik ik ook voor de training, als 'nutrient shuttler'.

Verder zitten tussen die grote berg supplementen best wat dingen die 'leuk' zijn of iets kleins toevoegen. Een NO-boostertje is leuk voor de pomp, maar echte gains hoef je er waarschijnlijk niet van te verwachten. Zware pre-workouts zijn intussen geloof ik net zo katabool als een flinke lijn.
Ik ben het dus zeker met je eens dat een groot deel voor de meeste mensen totaal niet nodig is, maar er zit genoeg tussen dat wel gewoon gaat werken.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
vit. D wordt enigszins betwist de laatste tijd maar ik verwacht ook niet dat het veel kwaad gaat doen.

Waar/door wie dan, ben erg benieuwd.

Wel fijn dat jij verwacht dat het niet veel kwaad gaat doen, dat stelt me wel gerust.
 
Back
Naar boven