MuscleMeat

Pereiro wint tour 2006 !!! (1 bezoeker)

Neemt de UCI de juiste beslissing om alsnog een winnaar uit te roepen?


  • Totaal stemmers
    9
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

LuckyLuciano

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
3.829
Waardering
0
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­De Amerikaan Floyd Landis heeft zijn rechtszaak verloren.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het Amerikaanse Arbitragehof (AAA) schorst de renner voor twee jaar.
Landis is ook zijn Tourzege van 2006 kwijtgespeeld.
In de 17e etappe van die Tour maakte Landis met een monsterontsnapping veel tijd goed in het klassement.

Na de rit leverde hij een positieve plas af.
De Amerikaan hield zijn onschuld staande, maar nu gelooft ook het AAA hem niet.
Zijn schorsing is vanaf 30 januari 2007 ingegaan. Landis mag dus pas begin 2009 weer fietsen. Hij kan wel nog naar het Internationaal Sporttribunaal trekken

Floyd Landis reageert erg ontgoocheld op de uitspraak.
"Dit is een kaakslag voor elke sporter en elke wielrenner", stelt de 31-jarige Amerikaan.

"Het Amerikaanse Arbitragehof geeft hetAmerikaanse antidopingagentschap gelijk zonder dat die ook maar de eenvoudigste feiten in deze zaak heeft kunnen bewijzen.
Dat toont aan dat het systeem fout zit.
Ik ben onschuldig en we hebben ook bewezen dat ik onschuldig ben."

Het staat nog niet vast op Landis aanklopt bij het Internationaal Sporttribunaal in Lausanne.
"We analyseren het rapport nog", zegt zijn advocaat.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Snel na de uitspraak in de zaak-Landis heeft de Internationale Wielerunie UCI beslist dat Oscar Pereiro de winnaar is van de Tour in 2006.
De Spaanse renner eindigde als tweede in die Tour.

Toch wou Pereiro niet te vroeg victorie kraaien.
"De UCI en de Tour moeten nu bij hoog en laag zweren dat ik de winnaar ben", zei de renner die dit jaar tiende werd op de Spaanse radio.

Dat is ondertussen gebeurd.
Ook de Tour bevestigt dat Pereiro de eindwinnaar is.
"Volgens de reglementen wordt de nummer twee op de eerste plaats gezet", meldde Tourbaas Christian Prudhomme.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bron : TT
 
Ja ach logisch
 
Leuk voor Oscar, tot ze zijn naam ook op een lijst terugvinden en de hetze tegen hem begint.
 
Het is allesinds raar dat hij dit jaar 10de werd.
 
Niet raar, dat is zo'n beetje wat Oscar maximaal kan. Meestal ook nog eens door een monster ontsnapping, in 2006 was die monster ontsnapping voldoende voor de zege.

Perreio is een man van het tweede plan, in 2004 en 2005 werd hij eveneens 10de. Zo constant presteren is ook knap, volgens mij nog nooit iemand gelukt om 3 keer 10de te worden.
 
heb geloof ik al gehoord dat zijn naam ook bij die dokter voorkwam dus ben benieuwd,,,,
 
Back
Naar boven